Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #600 : 01.02.2017, 16:40:47 »
Lh:n ominaisuuksiin kuuluu että tyhjäkäynti sekoaa jos seos on vähän alueelta ulkona. Tyhjäkäynti jää välillä 1100 pintaan.

Ainakin huono lambda ja tiukempi nokka-akseli ovat saaneet tuollaista aikaan. Ärsyttävä vika jota olen monesti selvittänyt. Joten miksei etanolikin tekisi ilman säätämistä. Motronic ei vissiin tee samaa.

Juttua on viikoiksi luettavaa tälläkin foorumilla :).

Ai että kun osais säätää motikkaa :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #601 : 01.02.2017, 16:51:16 »
Ai että kun osais säätää motikkaa :D

http://m44.wikia.com/wiki/M44_Wiki

Ole hyvä, ei kestä kiittää :D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #602 : 01.02.2017, 17:07:20 »
http://m44.wikia.com/wiki/M44_Wiki

Ole hyvä, ei kestä kiittää :D
Muuten hyvä, mutta väärä versio. Vm.-95 on vielä 1.8.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #603 : 01.02.2017, 17:10:59 »
Muuten hyvä, mutta väärä versio. Vm.-95 on vielä 1.8.

 :-[

Eli tuskin taipuu käyttäjän tahtoon niin hyvin, kuin tuo 4.4?

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #604 : 02.02.2017, 22:16:14 »
Mitä sytytystulppia käytät 960:sessa? Kun ajat ethanolilla.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #605 : 02.02.2017, 23:07:10 »
Alkuperäiset volvolta ostetut. Siitä en osaa sanoa ovatko parhaat etanolille tai kauanko kestävät. Ainakin vielä toimii.

Kävi tänään pikku unohdus. Ikkunat olivat todella jäässä kun työpäivä alkoi loppua. Laitoin volvon käyntiin ja kävin viemässä kuormurin parkkiin. Avaimet vein toimistoon ja siellä juutuin juttelemaan niitä näitä.

Melkein tunnin oli käynnissä ja ikkunat takuuvarmasti sulat :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #606 : 03.02.2017, 15:09:53 »
Itsekkin hain mennäviikolla Volvolta alkuperäiset kolmikärkitulpat omaan 965:seen, vanhat tulpat kun tuhlasi pensiiniä aika lailla.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #607 : 03.02.2017, 17:36:51 »
Tilasin ebaysta 70 eurolla volkkari osia. :nohnoh
Kaistanvaihtovilkkurele, Hellan osanumero 4LZ 003 750-401 ja säädettävä tihkurele vagin numerolla 357 955 531. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #608 : 03.02.2017, 18:52:39 »
Ja sitten voisi kehittää sen kauko-ohjauksen lämmityslaitteelle. Joka aamu 15minuuttia ennen lähtöä, olen käynyt laittamassa avaimet virtalukkoon ja puhalluksen päälle.

Löytyy ylimääräinen takalasinlämmittimen rele jossa on 12minuutin ajastus ja kauko-ohjaimessa takakontin avausnappi käyttämättömänä.

Onko jollain kuvaa, kaaviota tai tietoa miten webasto/ardic herättää puhaltimen näissä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #609 : 03.02.2017, 18:56:47 »
Ai että kun osais säätää motikkaa :D
Ostrich 2.0 emulaattori vaan jostain käytettynä / uutena, niin eikun kokeilemaan.
Onnistuu seoksien säätö -528 bin/xdf:llä, vaikka onkin aika hankalasti "luettavaa" kun ei ole valmis xdf (en nyt tähän hätään muista, kenen tekemä oli.. ite siis en ole tehnyt sitä).

Data trace auttaa paljon, ja sitten onkin jo aika helppoa säätää ruiskutusaikoja laajakaista lambdan avulla. ::)

M4.3/4.4 helpompi tosiaan, kun siihen jotkut tehneet valmiita xdf ilmeisesti.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #610 : 03.02.2017, 19:54:56 »
Meneekö se "mukavuusvilkkurele" heittämällä paikoilleen?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #611 : 03.02.2017, 19:59:40 »
Itseasiassa lämmityksen ohjaus voipi olla helppo. Oranssi piuha taitaa olla se josta tulee virta. Kytken takalasin lämppärireleen sen kaveriksi ja näin saadaan puhallin heräämään ilman avaimia :).
Meneekö se "mukavuusvilkkurele" heittämällä paikoilleen?

Näin

Ostrich pyörii mielessä. Mietityttää vaan miten älyttömästi siinä ois opeteltavaa ja onnistuuko siltikään ::)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2017, 20:39:22 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #612 : 03.02.2017, 20:01:59 »
Ostrich pyörii mielessä. Mietityttää vaan miten älyttömästi siinä ois opeteltavaa ja onnistuuko siltikään ::)

Ainahan noissa riittää opeteltavaa ::) ostat strutsin ja jos ei hommat skulaakkaan niin ostan sen sulta pois pilkkahinnalla :D

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #613 : 03.02.2017, 21:02:31 »
Koitin etsiä mutten löytänyt 960 ECC:hen samanlaista manuaalia kuin kasipätkään. ECC:n pinnien selitykset löytämällä löytyisi varmaankin se pinni mihin syöttämällä +12V puhallin lähtee pyörimään perusnopeudella. Näin 850 sarjassa se Ardicin kytkentä ilmastointiin on tehty, ardicin yksiköltä tulee jännitesignaali ECC-paneelille joka herättää puhallinjärjestelmän :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 960 -95, Toinen yritys. E85!
« Vastaus #614 : 03.02.2017, 21:48:35 »
Ihan pikaisesti arvaillen, 960:n palikat tuskin on niin mielettömästi erilaiset kuin 940:n ja jälkimmäisellä googlaillen löysin tällaisen:

http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=45368

Paljon en ruotsia osaa eikä tähän kannata luottaa ennen kuin on tarkistanut mutta vitospinniä tuon perusteella veikkaisin.

 

Samppasport  Futurez