Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V70 2.0t 120KW b5204t2 tekniikalla, vm00, muutama kysymys

  • 24 Vastauksia
  • 8620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
varaa tuohon hommaan uus imusarjan tiiviste
Juu ja varmaa uusin samalla ne letkut ja muut systeemit mitä siellä on :)
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Mites voiko tuo tukkeutunut huohotin aiheuttaa tyhjäkäynnin tippumista?

Tällanen keissi tässä tapahtu että oli noi puhdistustökötit tankissa ja ajelin niitä bensoja pois ja bensavalon sytyttyä alko pieni nykiminen ja pätkiminen. Laitoin bensaa heti sitten lisää (95) ja loppu nykiminen mut tyhjäkäynti rupes pikkusen täristämään ja kierrokset n.750rpm. Tämä siis eilen.

Tänään sitten samanlainen täristys jatkui mutta kierrokset rupes jarruttaessa aaltoilemaan ja kävi välillä jossain melkein 500rpm, ei kuitenkaa sammunu.

Muutenki rupes vähä nuhaselta tuntumaan kiihdyttäessä ja ahtopainemittaria kun seurailin niin ei oikein pysyny ahdot tasaisena kun kiihdytti kunnolla, nous johonki 0.4 Bar ja tippu melkein heti vacuumin puolelle pikkusen notkahtanut vaikka kaasu ja kiihtyminen oli tasaista.

Ensiapuna koitan nyt ensin tankata 98, vaihtaa tulpat, pa suodattimen ja ilmanputsarin, toivotaan että kaasuläpän asennontunnistin ei ole sanomassa itseään irti. Näiden jälkeen jos ongelma ei katoa käyn ilmamassamittarin ja sytkäpuolen läpi. Huohotinta en pääse laittamaan vasta kun kajaanissa ja auto pitäis sinne ensin ajaa etelästä.

Tulihan oikea murheenkryyni ostettua  >:(
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Eihä tuo puhdistusaine oo irroittanu jotai paskaa ja tyhjällä tankilla vetäny bensafiltterin osittain tukkoon? Tyhjäkäyntiventtiilihän se kannatta kans irroittaa ja puhdistaa. Siellä sisällä on semmonen kara, jonka pitäis heilua/hölskyä todella herkästi kun nopeasti pyörittelet venttiiliä kädessä.

Nii ja vielä tuohon "murheenkryyni" termiin palatakseni, niin tuommostapa se minkä tahansa 20v vanhan auton omistaminen on. :D Itse uusinut kaikki jarrut (satulat puhallettu, maalattu, uudet tiivisteet, jarrupalat, levyt,jarruletkut, jarruputket taakse), kaikki alustan puslat, uudet eibach jouset, remontoidut/maalatut konin iskarit, yläpään jousituet aikailla kaikki koneen tiivisteet, kaikki vaihdelaatikon tiivisteet, turboremontti, huohotin, uusi isompi pakoputkisto, moottorin tukikumeja, automaatti-ilmastoinnin korjaus, sachs kytkinpaketti, kansiremontti, jakopää, vesipumppu...  + uskomaton tuntimäärä kaikennäköstä herkistelyä/näpertämistä. Oikeastaan koneen laakerit + männänrenkaat alkaa olla ainoa mihin, ei ole VIELÄ kajottu. Nämä tuli siis  äkkseltään mieleen :D
« Viimeksi muokattu: 19.05.2015, 21:45:56 kirjoittanut Paskakuski »

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Joo tällasta se näitten kanssa on  ;D itelle tuli kans mieleen se että imas jotai skeidaa johonki ku sattu ajotus just noin sopivasti. Täytyy tarkastella asiaa ja kerroilla että mitä löyty siinä vaiheessa ku ongelma toivottavasti selviää  :)

Sääli kyllä että tämäki kapine jääny ennen mua vähä huonolle huolenpidolle, joku aikaisempi omistaja huollattanut oikein rakkaudella merkkihuollossa mutta sen jälkee kuittien ja huoltojen määrä pudonnu aika reippaasti. Tuo kaveri jolta ostin ei kyllä tienny autoista tuon taivaallista.
Mutta nyt on hyvissä käsissä, parhaani ainaki taitojeni mukaan teen että hyvänä pysyis tuo, olis vaa perkele pitäny ne autopuolella opinnot käydä loppuun ettei tarttis vähän väliä olla sormi suussa  :D
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Vielä en oo päässy vaihtamaan pa-suodatinta mutta omasta mielestä oireet on kyl aika selvät, eilen maantiellä cruise päällä ylämäessä auto kiihdytti ensin ja sen jälkeen rupes hyytyy ku anto kakkua kunnolla. Eiköhän tuo oo selvä oire että ei virtaa riittävästi bensaa koneelle? Pintakaasulla ja pienessä kiihdytyksessä toimii niinku pitääki mut jos hetken pidempää painaa reilusti kaasua ni käy hyytymään. Maanantaina vasta pääsee lajittelemaan  >:(
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
oireet ainaki passaa = suodatin tai pumppu

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
No niin tilannepäivitys! Tänään tuli vaihdettua öljyt, suodatin, ilmanputsari, bensasuodatin, tulpat ja ulompi puslahässäkkä pelkääjän puolelle. Tuli ajettua puhdistusaine vanhojen öljyjen kanssa läpi ja uusien öljyjen sekaan heitin lisäaineet.
Bensansuodatinta ku vaihdoin niin bensa mikä sieltä suodattimen sisältä tuli oli käytännössä mustaa eli aihetta oli varmaan iha riittävästi vaihtaa :D

Noh näiden toimien jälkeen ni auton kulku muuttu pehmeämmäksi, selkeän eron huomas ku ennen pintakaasulla tuntu polkimessa sellanen epätasainen tärinä ja nyt ei mitään.
Mutta vieläkin suht nopeesti jarruttaessa kierroksen vähän hyppii ja saattaa käydä ihan vähän alle 800rpm eli se ongelma jäi, lieveni pikkusen. Tyhjäkäynti on muuten tasainen ja auto ei enää hyydy jos pitkään painaa esim ylämäkeen enemmän kaasua eli ongelmat osaltaan poistui tai ainakin lieveni.

Seuraavat laiton kohteen on huohottimen putsaus, virranjakajan putsaus, ilmamäärämittarin putsaus/vaihto ja varmaan yks kerrallaan kaikkien anturien läpikäyminen. Katsotaan ratkeaako ongelma vai onko sittenkin vaan ominaisuus :D

Voisiko se pieni kierrosten hyppiminen tyhjäkäynnillä olla vain sitäkin että laatikko tiputtelee vaihteita kun yleisesti kierrokset hypyttää jarruttaessa muutaman kerran, yleensä välillä 750rpm-1100rpm, hetkittäin käy vähä alempana kiekat?  :idiot2:
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Eipä sun tarvi jakajaa putsata, sitä kun tuossa autossa ei ole.

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Eipä sun tarvi jakajaa putsata, sitä kun tuossa autossa ei ole.
No putsaillaan kaikki muut sitte  ;D
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Kierrosten humppaamine tyhjäkäynnillä tarkoittaa parhaassa tapauksessa paskaista kaasuläppäkotelon läppää ja huonoimmassa tapauksessa kaasuläpän asentoanturien loppuun kulumista-> siitä tulee sitten jo vikakoodikin ja auto menee limpmodeen.

Kandee se läppä ekaks putsata.
Ohjeita löytyy täältä ja yuutuubista yms yllin kyllin

 

Kulkukoira  Proturbo