Samppasport  Futurez

2007 V70 2.4 D5 moottorin tukikumit, sekä apua uuteen vaivaan kaivataan

  • 13 Vastauksia
  • 9874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamppa77

  • Vieras
Huollossa sanoivat että moottorin alatuki pitäisi vaihtaa ja ylätukikin on rikki, mutta millainen se alatuki on kun en ole asiaa vielä selvittänyt.
Edessä alhaalla on ainakin se pussukka, mutta millainen siellä takapäässä on?
Jos joku voisi valaista asiassa niin saisi remontin aluilleen.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2015, 15:24:53 kirjoittanut jamppa77 »

Poissa HGrunt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 2007 V70 moottorin tukikumit
« Vastaus #1 : 11.05.2015, 21:01:13 »
Varmaankin alatuella tarkoittavat tätä: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_769_777&products_id=7263
Ja ylätuki varmaan: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_769_777&products_id=6545

Molemmat nopeita ja helppoja vaihtaa, eikä maksa paljoakaan.
-04 S60 T5 man.

jamppa77

  • Vieras
Vs: 2007 V70 moottorin tukikumit
« Vastaus #2 : 11.05.2015, 21:06:16 »
Nähtävästi juurikin tuo alatuki on väljä, kun en tajunnut huollosta kysyä millainen se on :)
Mut toi ylätuki on sama kuin kuvassa, just kävin kyyläämässä ja kumin ja metallin välissä on hirmuiset kolot jokapuolella (5-10mm) Ei ihme jos vähän pitää tyhjäkäynnillä ääntä, hinnat ei näytä olevan pahoja ja työkalut pysyy kädessä.
Kiitos neuvoista, nyt vain alatuen tarkistus montulla ja osien tilailuun.

jamppa77

  • Vieras
Moron.
Alatuesta oli myös kumit paskana, joten osat tilaukseen.

Löytyi myös muuta vikaa, nimittäin turbolle tuleva imuputken kiinnikkeet oli rikki ja imuputki aika pahasti kulunut pohjapanssaria vasten. Sekä aivan turbon alapuolelta oli putki jonkunverran öljyinen, tuon putken hommaan myös uuden.
Mutta onko tuo öljyisyys merkki turbon viasta??? Kannattaako harkita turbo remonttia, pikaisia vinkkejä ja neuvoja kaivataan.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2015, 15:12:04 kirjoittanut jamppa77 »

jamppa77

  • Vieras
Nonni, nyt on se välijäähdyttimeltä turbolle menevä putki vaihdettu ehjään. Voin sanoa että olipahan pujottelu operaatio, mutta lukuisten kirosanojen jälkeen tapahtui onnistuminen.

Mikä ihmeen mötkäle on siinä etupalkin päällä, aivan sen ilmatyynyn vieressä????
Oli nimittäin se toinen kiinnitys pultti hieman auki ja kuinka ollakaan, siitähän oli väännetty joskus sitten kierre nurin. Eli mikä tuo ihme osa oikein on???
Moottorin tukikumeja odotellessa....

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Oletko varma ettei ole se "alempi takatuki" menny? Samanlainen hydrobearing kuin se etummainen joka näkyy ihan kun katsoo moottorin päältä.

Itse vaihdoin sen ylätuen. Opin että se on uutenakin sellainen höty. Samoin sen alemman etusen caohdoin ja sana homma. Noiden vaihdosta ei ollut iloa. Mutta jompikumpi hydrobearing mulla on sökönä. Huomas kun testaa niistä alipaineletkuista. Pitää vaihtaa molemmat ku ehtii
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

jamppa77

  • Vieras
Ilmatyynyjä en sen kummemmin tarkastellut että vuotaako, tänään vaihdoin ylemmän tuen ja samoin sen alapuolisen tuen.
Asennuksen jälkeen huomasin että uudet tukikumit on huomattavasti jämäkämmät kuin alkuperäiset, koska moottorin jyrinä alkoi tuntumaan aika selvästi.
No nyt on kuitenkin tämäkin projekti saatu päätökseen, seuraavia vikoja odotellessa....

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vuotava koneen kannakekumi tekee selvän tärinän ohjaamoon tyhjäkäynnillä.
Ehjien kumien kanssa käy todella sukkasillaan.

Nuo on helppo testata alipainepumpulla...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vuotava koneen kannakekumi tekee selvän tärinän ohjaamoon tyhjäkäynnillä.
Ehjien kumien kanssa käy todella sukkasillaan.

Nuo on helppo testata alipainepumpulla...

Joo ei käy kovin sukkasillaan tyhjäkäyntiä tämä mun värkki. Etenkin kun laittaa d-asentoon niin aika traktorimainen ja jotenkin lämmöistäkin riippuvainen että miten paljon jyrisee. Ja letkuista testattuna ihan horo systeemi eikä sinne saa mitään alipainetta syntymään. Joko letkut rikki/irti tai ne tyynyt.

Eli konetta saa tunkilla nostaa niin pljon että tuen saa pois ja uuden tilalle? Mitään muita tukia tahi apurunkoja ei tartte löysätä? Mistähän tuota tarkalleen kannattaa(uskaltaa) nostaa..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa wolmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vuotava koneen kannakekumi tekee selvän tärinän ohjaamoon tyhjäkäynnillä.
Ehjien kumien kanssa käy todella sukkasillaan.

Nuo on helppo testata alipainepumpulla...

Onko totta niin, että voisi jyrinät aiheuttaa, kun itsellä taka-ilmatyyny letkusta imien päästää läpi..????
Jos ei Volvolla, ni sit kävelen..
XC90 -11 155tkm

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Onko totta niin, että voisi jyrinät aiheuttaa, kun itsellä taka-ilmatyyny letkusta imien päästää läpi..????

Tähän voisi viisaammat kommentoida. Itse jokatapauksessa laitan tuet uusiksi. Eikai niitä sinne huvikseen oo laitettu. Volvo oem tuki esim carparts pro:lta noin satasen vain. Se systeemihän toimii nimenomasn niin että alipaineella tuki pehmenee matalilla kierroksilla. Ja sit kierrosten noustessa se tuki on kova. Käsitän et mulla ne tuet ny kokoajan kovat = jyrinä
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015, 13:55:10 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Mulla ainakin tyhjäkäynti jyrisi aika hyvin hyttiin kun etummainen kumi oli rikki.
Jos imien tulee ilma läpi, on se kumi särki...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tuossa vähän testailin niin kyllä se systeemi muuten ihan hyvin toimii eli noin 1200rpm kohdalla katkaisee alipaineen. Mutta letkut voi olla irti tai kiinni eikä kuulu yhtään mitään eroa kabiiniin tahi missään muissakaan äänissä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

jamppa77

  • Vieras
Tuossa uudessa yläpuolisessa tukikumissa oli musta kumi, mutta sinne vaihdelaatikkoon tulevassa tukikumissa oli siniset polyuretaanikumit.
Liekö tuo alatuki sitten liian jäykkä ja siksi värinät tulee aika voimakkaasti, mutta auto menee ensiviikolla huoltoon ja pitää vinkata että tarkastavat ne ilmatyynyt.
Aikanaan S60 volvoon vaihdoin sen yläpuolisen kumin juurikin siniseen kovempaan ja jyristi juurikin samalla tavalla, mutta täytyy nyt selvittää nuo ilmajutut.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy