Hei taas!
Reipas 10kk kohtuullisen aktiivista värkkäämistä myöhemmin, vihdoin ja viimein volvo kasassa, muttei suinkaan "Valmis".
Tosi paljon erinäiset ongelmat vaivas, muunmuassa sähköongelmia,liimaventtiiliä,startti hajos 4pv ennen fittedfestejä, kampiakselin päästä stefa hajos..
Pisteenä I:n päälle purkuautosta pakoputki pöllittiin..
Tosiaan kun ostin T5 purku S70:n, niin siitä nappasin moottorin,sähköt,vaihdelaatikon ja tottakai polkimet, kun oma oli automaatti.
Moottorin ja vaihdelaatikon purkasin, pesin moneen,moneen kertaan ja vein maalaamoon. (Toki oli 2 autollista muitakin osia mitä maalautin)
Moottorin peruskunnostus, eli laakerit,stefat,tiivisteet yms hilppeet tuli uudet.
Vähän kyllä kuumotti purkaa ite ja kasatakki ku moottoria en oo ikinä purkanu millään tavalla, mutta tässä hommassa autto paljon volvon korjausopas, missä oli vaihevaiheelta selitykset, sekä guugle ja juutube, mutta valmis ja toimiva setti tuli.
Kansi oli tosi kiero, ja sen käytin koneistuksessa missä vaihdettiin venttiilivarren kumet sekä ite venttiilien perus putsaus ja mittaus.
Ja jostain kummansyystä, pakopuolen venttiilit oli jumittunu, eli kun kone oli kasassa ni ihmettelin ku ei pommillakaan käyntiin, lupas ja lupas mutta ei..
Sitte puristukset pytyistä ja tuloksena oli 5.8-6.1bar, vaikka pitäis olla ainakin 10.
Useampi taho kävi toteamassa että jakopää on ok, ja kun käsin pyöri moitteetta ni ei jäljelle jääny ku se että sielä oli venttiilit jumissa.
Tästä vittuuntuneena tulpat pois ja tippakannulla öljyä mäntien päälle ja pyörittämään konetta. (Tämä siksi koska hinaus ei ollu vaihtoehto, eikä purkaminen).
Reilu 6h tätä putkeen, aina välillä tosin tulpat oli paikoillaan ja kokeiltiin onnea, ja sit vihdoin ja viimein rupes kuulostaan paremmalta ja yks pytty kerrallaan saatiin auto käyntiin.
Näitten pikkuongelmien jälkeen ehdottomasti suurin homma oli sähköjen jatkaminen/ylipäätänsä niiden vetäminen, mutta yks johto kerrallaan niin hyvä tuli.
Bigmiittiin piti keretä mutta tuon käyntiongelman takia se jäi välistä..
Moottori on siis 2.3turbo (T5) 240hp vakiona, kytkin on uusittu orkkis, riittäneen ~380-400hp. Ja manuaalilaatikolla.
Viritystä sen verran että BSR:n Stage 1 lastu, sekä BSR:n suora putki, sekä vaparisuodatin.
Kansi tosiaan oli mallia tosi kiero että siitä piti oikeesti ottaa lastua pois että tuli hyvä, eli tämän hetkistä tehoa vaikea arvioida, alkaa luultavasti kumminkin 3:lla. Penkissä selviää jonain päivänä.
Ja sitte satunnaisessa järjestyksessä kuvia:











Seuraavista vaiheista ei oikeen oo kuvia, mutta sitte "valmiista" on:





Auto nippuun ja koko auton myllyttelin ja sitte seuraavana päivänä fittedeille!





Paikalle tultiin näyttävästi, ku vesiletku paukahti irti


Vielä muutama nippeli konehuoneeseen, ja sit pakosarjaa ja turboa ni saajaan neki näkyville

Talven suunnitelmat vähän auki, luultavasti nyt se sisusta ja jarrut, ehkä valoille vähä päivitystä

Pikku konepelti varmasti ihmetyttää, mutta ulkonäkö syistä, maski nousee pellin mukana typerästi niin tein tommosen sitte.

Saa antaa mielipiteensä:)