En ole saanut aikaiseksi edes noutaa lautasta vielä

Kaikkea muuta sitten onkin tehty tälle ja muille autoille.
Sain eteen nyt vihdoin 205/40R16-kokoiset renkaat vanhojen 205/50R16-kokoisten tilalle ja raapiminen ainakin normaalissa ajossa kahden henkilön kuormalla ja melko suurella romumäärällä takaluukussa loppui täysin.
Tuohon etupäähän pitäisi saada jostain jäykemmät jouset kun alusta on nyt niin matala, että joustomatkaa pitäisi saada rajoitettua. Olen myös miettinyt että jos jousitorneja korottaisi vaikka 50mm ylöspäin, jolloin niihin voisi samalla vaikka askarrella camber-säädön ja voisi käyttää pidempää jousta alustan pysyessä samassa korkeudessa.
Onko tuohon jousien kiinnitykseen klemmareilla muuten mitään rutinaa katsastuksessa? Entäs noihin takapään madalluspalikoihin?
Auto pitäisi katsastaa ensi kuun loppuun mennessä ja mietin josko näitä muutoksia meinaisi katsastaa vai muutanko auton taas alkuperäiseksi leiman ajaksi.
Muutoksia joiden katsastus on käynyt mielessä:
- Kuppipenkit. Pitääkö tälläisiä edes muutoskatsastaa? Kiskot piti taikoa itse ja kuskin penkin alta jousuin laikkaamaan lattian korotuspalat pois, jotta penkin sai tarpeeksi alas.
- Takapään madalluspalat ja tuplalehtijouset
- Laikatut etujouset. Maavaran pitäisi kyllä riittää, mutta jouset on katkottu ja tarkoitus olisi laittaa tuollaiset metalliklemmari viritykset
Eli mitä näissä nyt pitäisi ottaa huomioon ja pitäisikö tässä nyt alkaa suunnittelemaan muutoskatsastusta?
Ja vielä yksi asia. Vaihdoin autoon tuossa alkukesästä Konin punaisen iskarin vasempaan etukulmaan ja iskari tuntui menevän ihan kivasti paikalleen. Huomasin kuitenkin myöhemmin, että iskari sojottaa jotenkin vähän vinoon putkessa ja iskarin ohut varsi ei ole suorassa tai aivan keskellä sitä kierreholkin reikää, joka tulee siihen varren ympärille. Olin niin väsynyt etten jaksanut tutkia sen enempää vaan annoin olla.
Nyt olen huomannut pientä kolinaa tuolta etukulmasta ja katsoin yksi päivä kun rengas oli pois, niin iskari pääsee heilumaan ja elämään jonkin verran tuolla iskariputkessa eikä ole siis aivan keskellä kiinni. Onkohan iskari tullut vain laitettua huolimattomasti paikalleen vai olisiko muita ehdotuksia mikä meni vikaan?
Pitäähän tuo nyt avata tässä kunhan ehtii ja katsoa mitä on syönyt. Onneksi jouset ovat niin lyhyet, että tolpan yläpään voi kääntää pois rengaskotelosta vain irrottamalla yläpään

Joko lautanen on asennettu?
Jousilautaseen nakertaa ~3x15mm aukon jousen sisäkaaren tasolle ja pujottaa reunan ympäri metallisen klemmarin.