RallyBaron  Samppasport

XC 60 R-Design "Kulmiksen käyttis"

• 62 Vastauksia
  • 25013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

• Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: XC 60 R-Design "Kulmiksen uusi menopeli"
« Vastaus #45 : 05.07.2015, 15:35:13 »
Tieten on eksynyt joku T6 tekniikka tallin nurkille joka alkaa salakavalasti hiipimään tähän koppaan. :D

Mikä ei sovi joukkoon?
* Kulmamies
* Projekti
* Käyttöauto
* Bensiini

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #46 : 12.07.2015, 09:35:16 »
Mikä ei sovi joukkoon?
* Kulmamies
* Projekti
* Käyttöauto
* Bensiini

Koska kukaan ei näköjään tiennyt tähän vastausta, niin jatketaan itse auton vaiheista kertomista :)

Autohan tulee syksyllä 5 vuotta vanhaksi, joten oli aika ensimmäisen jakohihnaremontin. Samalla vaihtui myös molemmat apulaitehihnat ja vesipumppu. Homma oli aika simppeli, kun jakopää on ihan samanlainen, mitä vanhemmissakin koneissa, joihin olen remmejä vaihtanut ennenkin. Pieni ero oli moottorin kannatuksessa, kun tästä piti ottaa koneenkorva irti ja laittaa moottori rempan ajaksi tunkin varaan.

Pesin myös koko auton konehuonetta myöten ja hellin hieman maalipintaakin. Kävin ensin koko auton läpi kiillotuskoneella AG:n punaisella vahalla ja sen jälkeen vielä päälle Bilt Hamberin jotain elämää jämympää vahaa, jonka kiillottamisessa meinasi tulla jopa vähän hikikin :D Tänään olisi tarkoitus tehdä sama käsittely myös talouden toiseen menopeliin.

Pari kuvaa, kun ne on kivoja.

Poissa JanMac

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #47 : 12.07.2015, 11:05:11 »
Uskalsit pestä konehuoneen. Tota Ässää kun vaihtelin kuukaus sitten ja ihmettelin konehuoneen pölyisyyttä myyjän kanssa niin se sanoi ettei enää uskalla näitä pestä kun tulee niin herkästi korjaamokuluja :P
S80 Executive D5 AWD

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #48 : 12.07.2015, 11:10:42 »
Uskalsit pestä konehuoneen. Tota Ässää kun vaihtelin kuukaus sitten ja ihmettelin konehuoneen pölyisyyttä myyjän kanssa niin se sanoi ettei enää uskalla näitä pestä kun tulee niin herkästi korjaamokuluja :P

Niinhän ne puhuu. Ehkä mäkin opin sitten, kun eka kerran jotain hajoaa :D. Olen onnistuneesti pessyt monta moottoritilaa ja toistaiseksi ilman mitään ongelmia :(

Poissa VilleTRE

• De Luxe
  • *
« Vastaus #49 : 12.07.2015, 17:44:42 »
Pieni point koneen pesuun.. Pikkusen liikaa liukkaria tuohon konekopan merkin tienoille ja tuo merkki on kaputt... On tullut hmm muutamasta todistettua tätä.
Volvo V70 2.5T 2005

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #50 : 12.07.2015, 18:20:15 »
Pieni point koneen pesuun.. Pikkusen liikaa liukkaria tuohon konekopan merkin tienoille ja tuo merkki on kaputt... On tullut hmm muutamasta todistettua tätä.

Mä pesin ihan vaan Autofoamilla, kun ei tuolla ollut kuin oikeastaan vaan pölyä, mutta hyvä tietää, että ei kestä jämympiä aineita :)

Laitetaanpa tähän nyt kuvat tämänkin päivän kiillotteluista, vaikka ei topikin otsikon alle kuulukkaan. Ihan hyvin kiiltelee tälläinen 430tkm rullattukin 8)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #51 : 17.10.2015, 12:41:09 »
Päivitelläänpä tätäkin, vaikka mitään erityisen merkittävää ei olekkaan tapahtunut :)

Auto on pelannun moitteetta ja lähinnä sillä on vaan ajettu ja väliajat on puunattu 8) Kävin myös jokunen viikko sitten tervehtimässä Moonlight Motorsportin Jaria ja lähdin sieltä varsin hyvillä mielin kotiin.

Tänään vähäsen tuunailin ja otin ensimmäisen askeleen kohti hamassa tulevaisuudessa siintävää mahdollista facelift-projektia. Vaihdoin siis takapuskurin lastaussuojalistan uudemman mallin maalattuun versioon. Tämä ei kuitenkaan ole mikään perheenäidin kauppakassi, jolla kuskataan muksuja jäkistreeneihin, niin uskoisin, että ei tuo puskuri mitään suojaa tarvitse.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
Vs: XC 60 R-Design "Kulmiksen käyttis"
« Vastaus #52 : 06.02.2016, 13:56:17 »
Mitäpä tänne vieläkään mitään erikoista :)

Webaston kaukosäädin lopetti toimintanasa tuossa taannoin, mutta se tuli kuntoon ohjainyksikön uusinnalla, joten taas lämpiää :) Kuluneella viikolla käytin Sinisellä vuosihuollossa ja seuraava virallinen määräaikaishuolto on 150tkm kohdalla, joten se sitten varmaan seuraavaksi, kun nyt on 130tkm.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 18:45:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Timpaxi

• De Luxe
  • *
« Vastaus #53 : 06.02.2016, 17:31:30 »
Hei, kuinka "tiukkaa" teki asentaa tuo Lenovon tabi? Siis jäikö varaa paljon korkeudessa? Hommasin Asuksen C 7 tabletin ja se on 3mm leveämpi kuin tuo Lenovo. Eli tässä tapauksessa vaaka-asennossa tuo korkeus. Lenovo jäi siksi pois laskuista kun se ei tue 900Mhz gsm-verkkoa joka on täällä maaseudulla käytössä pitemmän kantaman takia.
V60 D4 AWD -13

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #54 : 06.02.2016, 17:40:07 »
Korkeuden puolesta oli varsin jämpti, mutta mahtui kuitenkin ilman viilaamista paikalleen.

Tabletin alareunan ja ilmasuulakkeiden putkien väliin laitoin noin 3mm paksut korokepalat, jotta näyttö on keskellä muovikehyksen reikää. Yläreunan pelkäsin ottavan jonnekin kiinni, että kehystä ei saa enää paikalleen, mutta meni se kuitenkin ilman muokkaamista.

Korokepalat

Tuon verran tulee yläreunasta yli.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 17:42:35 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Timpaxi

• De Luxe
  • *
« Vastaus #55 : 06.02.2016, 17:45:56 »
Ok, eli periaatteessa pitäis mahtua tuokin kun ei varmaan tarvi noita korokkeita, tai ei ainakaan noin paksuja. Pitäis tuollainen samantapainen kaukosäädinki sunnitella, harmi kun noi ei käynnisty esim. sillo ku lyö laturiin.
V60 D4 AWD -13

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #56 : 06.02.2016, 17:52:55 »
Mulla tuo on aina päällä, mutta näyttö on asetettu sammummaan tietyn ajan kuluttua (olisiko joku 10sek). Kun auton käynnistää ja tabletin laturiin alkaa tulla sähköä, niin näyttö herää itsekseen ennalta määrätyksi ajaksi ja sama tilanne toisin päin, kun auton sammuttaa, niin näyttö herää taas itsekseen, niin saa taas laitettua Spotifyn pauselle :)

Toki tuota virtanappia tarvitaan siinä vaiheessa, jos näytön haluaa päälle ajon aikana tjms. Jos näyttö on koko ajan päällä, niin laite kuluttaa enemmän virtaa, mitä laturi ehtii lataamaan.

Sen verran fiksu tuo vehje on, että jos käyttää navigaattoria, niin se pysyy koko ajan päällä.

Poissa Timpaxi

• De Luxe
  • *
« Vastaus #57 : 06.02.2016, 17:59:50 »
Ai, no tietty jos aina päällä. Miten muuten kokemukset näin ekalta talvikäytöltä? Tahmaako näyttö kylmänä, ja akku varmaan tyhjenee nopeammin? Riippuu tietty missäpäin asuu mut näillä Oulun korkeuksilla hieman kylmempää tahtoo olla. Siinä mielessä olis mukava aina ottaa tabi mukaan päivän päätteeksi. Mutta kuten itsekki totesit aiemmin että sellaset pidikehärpäkkeet ei oikein innosta ja onhan ne rumiakin.
V60 D4 AWD -13

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #58 : 06.02.2016, 18:02:56 »
Itse tabletti toimii ihan normaalisti kylmästä (10-15 astetta pakkasta) huolimatta, mutta lataus ei toimi, jos laite on liian kylmä. Kesällä tuli myös havaittua, että jos auto seisoo suoraan auringonpaisteessa, niin lataus ei myöskään toimi, jos laite on liian kuuma. Aika äkkiä lämpötilat kyllä tasoittuvat, kun lähtee ajamaan, niin kaikki pelaa normaalisti.

Poissa Timpaxi

• De Luxe
  • *
« Vastaus #59 : 11.02.2016, 16:39:50 »
Kyselläänpä lisää, teitkö noi aukot ihan vapaalla kädellä mattoveitsellä vaiko jollain dremelin kaltaisella värkillä? :)
V60 D4 AWD -13

Race.fi  Puotilan autokorjaamo