Triumph Spitfireen nämä olisivat tulossa. Kyseessä on siis vaahtosammuttimen korkuinen Brittiroadsteri
Hieno auto, en itse välttämättä lähtisi hifistämään ollenkaan, vaan yksinkertaisesti nauttisin ajamisesta, tuulesta ja moottorin äänistä. Omassa harrastepelissa äänimaailmasta vastaa V8.

No joo, tämä selventää asiaa kummasti ja nyt se "takajalkatila" alkaa kuulostaa jo järjelliseltäkin vaihtoehdolta.
Varsinaista takajalkatilaahan tossa ei ole kun ei ole takapenkkiäkään, siihen takapenkin tilalle saa varmaan suht helposti tukevan levyn asennusalustaksi?
Jos nyt lähtee helpoimmasta vaihtoehdosta, niin tosiaan levy siihen missä normiautossa on takapenkin selkänoja. Tossa taisi olla tankki siinä heti selkänojien takana? Lienee kuitenkin sen verran rakosia siinä ympärillä, että ne kajarit saisi hengittämään takaluukkuun? Jos näin, niin hyvät kuusysit siihen. Levy mahdollisimman tukeva ja kunnolla eristetty takapuoli etupuolesta. Suuntauksella ei suuremmin väliä kun asennuspaikka on hifin kannalta kuitenkin aika syvältä. Suurin osa kuusyseistä lienee suunniteltu hattuhyllylle vaakatasoon, jolloin suoraan suunnattuna saattaa yläpää vahvistua vähän liikaa. Tai sitten ei.

Jos noita ei saa mitenkään hengittämään takaluukkuun, niin sitten niin iso kotelo kun saa mahtumaan. Edelleen tukevuus tärkeää.
Toinen, vähän isotöisempi, mutta perustaltaan hifin kannalta paljon parempi vaihtoehto olisi kick panelit (eli ne panelit siinä kojelaudan alla, ovien edessä, nilkkojen vieressä).
https://www.google.com/search?q=kick+panel&hl=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=MwJsVdjHK4mcsAGj5YLIDw&ved=0CB0QsAQ&biw=1234&bih=770Saisiko sinne tehtyä asennuspinnan joka takapuolelta hengittäisi johonkin rakenteisiin, lokasuojan sisälle tms? Siihen vaikka viisvarttinen erkkasarja tai hyvä koksu. Bassoa näin ei tietenkään tule sen vertaa kuin hyvin asennetuista kuusyseistä, mutta muuten lähtökohtaisesti ollaan hifitoiston kannalta jo "terveellä" ajatuksella liikkeellä ja myöhemmin voi niin halutessaan bassoa tukevoittaa jollain hyvällä valmis-aktiivisubilla penkkien takana/alla tms.
Kaiuttimiksi joku matalarakenteinen malli esim. (vähän ylihintaisia alkup. budjettiin, mutta...)
http://www.audiohellman.fi/dls/kaiuttimet-2/Erillissarjat/rcs-5-2http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuote=98&merkki=5&mallisto=33&teksti=GZRC130FXJa vielä kolmas vaihtoehto ajatuksia sekoittamaan.

Tämä vaatii jo vähän enemmän harrastuneisuutta ja ainakin valmiutta ottaa asioista selvää sekä tehdä muutamia kokeiluita ennen lopullista asennusta. Penkkien taakse 1. vaihtoehdon mukaisesti bassot hengittämään takaluukuun tai koteloihin ja eteen kickpaneleihin pienet laajakaistat/koksut panelin päälle tehtäviin pieniin koteloihin. Esim. Peerlessin pienin laajakaista toimii mainiosti n. litran kokoisessa pöntössä.
http://www.hifitalo.fi/diskantit-laajakaistat_peerless Tämä vaihtoehto vaatii vielä sen, että soittimesta saat asetettua ylipäästön etukanavile ja alipäästön takakanaville jonnekin 150-200Hz:n paikkeille. Tämän voi toki tehdä passiivikomponeteillakin, mutta parempi olisi tehdä soittimesta.
Ja vielä neljäs vaihtoehto, joka tosin pompauttaa budjetin kajareiden osalta tuplaksi. DLS:llä (ja varmaan monella muullakin) on valmiiksi koteloituja Marine-kaiuttimia. En ole noita kuullut, mutta merkillä on hyvä maine, joten ei liene ihan kuraa ja elementit on tuossa nimenomaan tuohon koteloon soveltuvat. 8 ohmin impedanssi toki maksimi äänenpaineita hieman pudottaa, mutta pitäisi silti hyvin riittää normikuunteluun ja ainahan settiä voi myöhemmin täydentää erillisellä vahvistimella.
http://www.audiohellman.fi/dls/marine-audioVaihtoehtoja pitää olla ettei mene asiat liian helpoksi.
