Piti kurkata mitä Motec maksaa. En löytänyt hintoja.
Motec M1 -sarjalaiset on 4000-7000€ suunnilleen versiosta riippuen. Vanhemmat mallit 1500-3000€ pauttiarallaa. Nämä on verottomia hintoja.
Miksihän Motecia ei käytetä? Onkohan se hinta vai? Itse ainakin koulussa tykkäsin käyttää motecin säästöohjelmia ja tiedonkeruuohjelmaa. http://www.motec.fi/etusivu.php
Tuon mittariston säätämiseenkin oli oma ohjelma ja kaikki ilmaiseksi ladattavissa jos haluaa tutustua. Tämä ei ole mainos 
Motec on laajasti käytössä, harvemmin vain harrastevehkeissä itse olen nähnyt. Itse veikkaisin tuota hintaa syypääksi tähän. Yleinen moottorinohjaus kuitenkin autourheilussa ominaisuuksien, tuen ja ylipäätänsä mahdollisuuksien takia, on myös ulkomaisten pajojen suosima kun oikeasti jotain rakennetaan. Varmasti yksi parhaista, ja oikeaan kilpuriin ainut oikea valinta. Harraste 240:iin kuitenkin itselle olisi turhan tyyris. Mahtoi olla ensimmäisiä jälkiasennus moottorinohjaimia joka tuki suoraruiskuja. Mainio vehe kieltämättä Motec, eikä tämäkään ole mainos. Hintaa vain tosiaan kertyy paljon kun ostat sen ecu:n, sitten sille kivan mittariston (4000), sitten pdm:n (3000), ehkä toisenkin.. Toisaalta niiden jälkeen et muuta elektroniikkaa koko autoon lainkaan tarvitse, paitsi kaapelit ja muutama liitin.
Jos rahasta ei olisi puute, olisin Motec all the way. Nyt olen Megasquirt all the way.
Se on jäänyt itseltä kokematta että millaisia nuo Bosch Motorsportin ecu:t ovat. Olen käsittänyt että niitä käytetään kun Motec ei riitä ja mennään huipulla. Muistelen Boschilaisten maksavan parhaillaan yli 20k €, joskin joitain alhaisemman tason versioita sai Motecin hintoihin. Itsellä ei ole mitään kokemusta Boschilaisista, jos jollain on, olisi kiva kuulla.