RallyBaron  Samppasport

240 GL -87 B200K kaasari rempan jälkeen ei käy tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä??

  • 23 Vastauksia
  • 8967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Tosiaan tuli availtuu kaasaria muutaman kerran, kokeiltiin kaikenlaisii niksei kun höris ilmaa jostain. Syyksi selvisi että edellinen omistaja bakeliitti palan vaihdossa oli tiukannut kaasarin laipan mutterit turhan tiukkaan kun laippa oli vääntynyt joten hörppis väleistä ilmaa, joten hioin tämän laipan tasaseksi. Nyt kyllä tuntuu käyvän paremmin paitsi että ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan tai voi käydä nipinnapin, mutta kierrokset seilaa :o. Ennen tämmöistä ei ollut :( jonkunlainen asennusvirhe ilmeisesti... mikäs siinä voisi olla?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Tuleeko tyhjäkäyntisolenoidille virtaa?

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Ei nyt ole yleismittaria saatavilla, mutta auton käynnissä ollessa kun ottaa solenoidin liittimen irti niin käynti muuttuu selvästi, eli eikös se silloin toimi? Aika kumma olisi jos olisi rikki kun aiemmin on kyllä toiminut hyvin, sen jälkeen ei ole tyhjäkäyntiä ollut kun otin kaasarin irti ja siitä sen kannen irti missä on koho. Kovasti putsasin jarrucleanerillä, mutta ei vaikutusta:S

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Olisiko kyseessä pienin mahdollinen mekaaninen vika.  Tyhjäkäyntisuuttimessa noin mikrogramman painoinen roska.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Se voisi hyvinkin olla. Osaatko selittää missä se suutin sijaitsee?

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Suuttimet putsattu eikä parantunut käynti olleskaa. :/

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Oletko kokeillut säätää tyhjäkäyntiruuvin ja seosruuvin tehdasasetuksiin?  Ajattelin vain että nyt kun olet sitä kohoakin mennyt säätämään ja kun kaasarissa "kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen" niin sitä voisi vielä kokeilla.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://jtbo.pp.fi/images/view/360/cisac2/carbb200k.jpg&imgrefurl=http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic%3D11059.0&h=961&w=800&tbnid=jpU9Y-aAS3ofDM:&zoom=1&docid=gIZT9LgSPthUuM&ei=mkFvVenkFYawsAHlmavgAw&tbm=isch&ved=0CB8QMygCMAI
Ruuvi nro. 35. ruuvataan aluksi täysin kiinni ja sitten tasan 8 kierrosta auki
Ruuvi nro. 38. ruuvataan täysin kiinni ja sitten 5 kierrosta auki.
Kannattaa merkata talttapäiseen ruuvimeisseliin vaikka liidulla viiva, siitä on helppo katsoa oikeat kierrokset kun ei välillä ota meisseliä ruuvin kannasta pois.
Ruuvi 35 vaatii pitkän ja kapean kärjen. 38 on helpommassa paikassa ja sen pystyy säätämään keskikokoisella talttapää meisselillä.
Tämän jälkeen auton pitäisi käydä ok. Jos vain muut asetukset on edes jotenkin kohdillaan. Lopullinen hienosäätö tulisi suorittaa vaikka huoltamolla jossa pystyvät laittamaan seos säädöt tarkalleen.

Vaihdoithan muuten samalla uudet tiivisteet sen bakeliittipalan kummallekin puolelle? Brackleenia suihkuttamalla on helppo todeta imuvuodot koneen käydessä. Jos  käynti muuttuu, eli käy hetkellisesti paremmin kun suihkuttaa ainetta niin hörii silloin edelleen ilmaa laipan välistä.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015, 21:15:00 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Mikä laippa tästä nyt on hiottu? Kaasarin laippa vai se bakeliitti? Kaikki pinnat pitää tietty olla suoria muuten tiivisteistäkään ei oo juurikaan hyötyy. Tuskin se bakeliitti hirveesti muotoonsa muuttaa mut on niitäkin tehty uusia ihan alumiinista kun käyttäjä hermostunu jatkuviin imuvuotoihin.

Jos kaasariin ei oo koskettu juurikaan niin viittais vahvasti imuvuotoon jostain välistä. Riippuu myös mitä kikkakolmosia se edellinen omistaja on tehny. Tuo solexi ei tunnetusti ole niitä parhaiten toimivia kaasareita muutenkaan et jos joku pikku vika tulee niin oireilee heti.
V70 TDI

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Tänään kävin tutulla korjaamolla näyttämässä vähän vanhemmalle asentajalle volvoa. Säädettiin ruuveista ohjeen mukaan, mutta ei vaikutusta. Otettiin taas kaasari pois ja putsattiin perusteellisesti ja tällä kerralla oli paineilmakin käytössä niin luulis lähtevän pienimmätkin roskat pois. Sen jälkeen auto taas käyntiin ja edelleen kävi huonosti . Ruuveja käänneltiin niin että saatiin pysymään tyhjäkäynnillä, mutta jokin on vieläkin pielessä :(. On se ny kumma ku imuvuodon korjaa niin käy vielä huonommin >:( tällä kertaa pätkii hiukan ajossakin, sitäkään ei ennen ollut..

Kaasarin laippaahan tässä on hiottu ja vaihdettu bakeliitin tiivisteet jo aiemmin.
Tyhjäkäyntisolenoidikin toimii, eli siinä ei ainakaan ole vika.

Ei kai tässä muu auta kuin viedä kaasutin ammattilaisen käsiteltäväksi.. ellei joku osaisi vielä kertoa jotain mikä voisi olla syynä.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vaihda bensansuodatin ainakin. Jos ei soppa kulje niin ei kulje autokaan. Ainoo kaasariin liittyvä vika mikä tulee mieleen on et läppäakselin välistä ottaa ilmaa mut tässä tapauksessa tuntuu epätodennäköseltä.

Jos kaasari tuntus olevan kunnossa niin sit vika on muualla.
V70 TDI

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Pa suodatin vaihdettu juuri hiljattain. Kyl ny luulis vian olevan jossain kaasarissa kuitenkin kun tätä vikaa ei ollut ennenkuin korjasin imuvuodon kaasarin ja imusarjan välistä. Joskus aiemminkin olen irrottanut kaasarin ja laittanut takaisin useamman kerran, mutta silloin ei ole tämmöistä tullut (kerran nousi kierrokset aika roimasti ajossa, mutta normalisoitui kuitenkin vähän ajan päästä).

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
No ei vissii auta sit ku koittaa toisella kaasarilla jos meno paranis. Laita yv. Pitäs olla noita jokunen kappale jemmassa.
V70 TDI

Poissa Volvo 240GL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Onko sulla noita solexeja vai jonkun muun merkkisiäki mitkä vois sopia tähän kärryyn?

Täytyyppä kattoa, käyn huomenna kaasutin ammattilaiselle näyttämässä ja jos ei hän saa kuntoon ni sit uutta kaasaria vaan.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Ei nyt ole yleismittaria saatavilla, mutta auton käynnissä ollessa kun ottaa solenoidin liittimen irti niin käynti muuttuu selvästi eli eikös se silloin toimi? Aika kumma olisi jos olisi rikki kun aiemmin on kyllä toiminut hyvin, sen jälkeen ei ole tyhjäkäyntiä ollut kun otin kaasarin irti ja siitä sen kannen irti missä on koho. Kovasti putsasin jarrucleanerillä, mutta ei vaikutusta:S
Ei toimi, ( tai siis toimii mutta liitin irroittamalla  moottorin  pitäis sammua.) Eli pikaetädiagnoosina joutopiiri ei toimi oikein ja läppä on liikaa auki joutokäynnillä => kaasari on siirtymäpiirillä => säädöt on päin *vettiä.

Koska se solenoidi on jälkikäynnin estoa varten eli kun sammutat auton joutokäynniltä => solenoidi sulkee joutokäyntipiirin jolloin moottori ei saa polttoainetta ja täten ei voi käydä jälkikäyntiä.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Onko sulla noita solexeja vai jonkun muun merkkisiäki mitkä vois sopia tähän kärryyn?

Täytyyppä kattoa, käyn huomenna kaasutin ammattilaiselle näyttämässä ja jos ei hän saa kuntoon ni sit uutta kaasaria vaan.

Yks ainaki on tossa pöydällä vieressä ja toinen jossai paikassa hukka.
V70 TDI

 

RallyBaron  Samppasport