Aihe on jäänyt minulta vähän unholaan, mutta vastaan nyt kuitenkin =)
Kolinasta pääsin melkein eroon.
Tukikumit menivät vaihtoon, mutta homma ei ollutkaan niin yksinkertainen.
Omat tukikumit olivat siis melko päreinä, mutta ongelma ei ollutkaan niissä.
Itse MOOTTORIN KIINNITYS pultit olivat mennyttä. Korjaaja naureskeli, ettei ole eläessään nähnyt sellaista räpellystä, minkä hän löysi.
Hajonneet tukikumit eivät luonnollisesti jousta, joten seuraavana "joustajan vuorossa" oli moottorin puolen kierteet. Koko mennyt 8mm->9mm.
Pulteissa ei luonnollisestikaan ollut enää kierteestä jäljellä, kuin muisto. Joku kotinikkari oli sitten vetänyt vähän jokapuolelle pientä tilkettä, niinkuin hirsimökeissä tulisi käyttää, tähän hommaan hän oli valinnut nippusiteitä. Ei siis kokonaisia nippusiteitä, vaan sellaisia 4 cm pätkiä vähän sinnetänne horoissa rei'issä. Loppusilaus oli tehty laittamalla kemiallista metallia joka väliin.
Onneksi tästäkin hirvityksestä selvittiin, mekaanikko-Mikko työsti isomman kierteen reiät ja luonnollisesti vaihtoi pultit kierteellisiin malleihin.
Vanhat pultit ovat kuulemma edelleen säästössä, ovat niin komean näköiset.