Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg

  • 36 Vastauksia
  • 9273 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #15 : 02.07.2015, 08:24:04 »
Ok.
Testailen. Tuossa manuaalissa vain puhuttiin turbosta lyhenteillä Bp-Turbon paine.(Boost pressure system monitor)
S60 2,4D ja V60

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #16 : 02.07.2015, 09:48:56 »
Lenkki ajettu ja ei tietenkään mennyt vikatilaan!
Paine vaihteli 989-2178hpa välillä
Vnt regulator 10,90-64,05% välillä
Fuel pressure 362600-132080hpa välillä
Näyttääkö normaalilta?

Edit: Lisätty polttoaineen paine
Edit edit korjattu pa painelukema
« Viimeksi muokattu: 02.07.2015, 11:14:24 kirjoittanut Swolle60 »
S60 2,4D ja V60

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4971
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #17 : 02.07.2015, 10:13:57 »
No jos ei vikatilaan menny niin sillonhan nuo on ok.

Voin ottaa dataa omasta kunhan käyn tässä päivän aikana liikenteessä :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #18 : 02.07.2015, 11:20:01 »
Nyt sain vikatilaan ja näyttää seraavanlaista:
VNT regulator lukema käy 95%
Int.man.pres 2581hpa
rail.pres 132080.
Senjälkeen VNT asettuu 64,8% eikä muutu, myöskään tyhjäkäynnillä.  :idiot2:

(Muuttupas kuitenkin pari kolme kertaa käy 47,7% loppulenkillä)
S60 2,4D ja V60

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4971
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #19 : 02.07.2015, 11:24:15 »
Vaikuttaa siltä että siivet jumittaa.

Ja tuossa näyttää olevan railipaine matala. Tosin voi johtua vikatilasta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #20 : 02.07.2015, 11:27:49 »
Eli eikun ahdin pöydälle, palasiksi ja sooda strii.. eiku puhallusta niskaan?
S60 2,4D ja V60

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #21 : 02.07.2015, 11:31:20 »
Mikäs tuon paineen lukeman pitäis olla?
S60 2,4D ja V60

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4971
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #22 : 02.07.2015, 11:39:23 »
Voi alkaa toimimaan jos ajaa moottorin tosi kuumaksi. Eli vaikka niin iso ja painava kärry ku laillisesti saa ja veättää menemään.

Vakiossa on 1,1bar maksimi paine ja piikki on 1,3bar. En muista paljonko oli että ylipaineesta tulee vikatila..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #23 : 02.07.2015, 11:42:11 »
Ja tuo käy liki2,6 barissa! :o
S60 2,4D ja V60

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4971
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #24 : 02.07.2015, 12:35:16 »
Ja tuo käy liki2,6 barissa! :o

Muista että siinä on mukana se maapallon ilmanpaine joka on sen 1bar. Elikkä sulla on käyny 1,6bar :hello:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #25 : 02.07.2015, 15:00:28 »
1,3 mahtanee olla se normaali maksimi. Eli siis 2,3 absoluuttista painetta...
V70 D5

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4971
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #26 : 02.07.2015, 15:16:05 »
1,3 mahtanee olla se normaali maksimi. Eli siis 2,3 absoluuttista painetta...

Sinisellä tiskillä sanottiin ainaki mulle että 1,1bar on max paine ja 1.3bar on piikki :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #27 : 02.07.2015, 15:20:00 »
Sinisellä tiskillä sanottiin ainaki mulle että 1,1bar on max paine ja 1.3bar on piikki :)

öö mitä tuo tarkoittaa. Että normaali maximi on 1,1 ja todellinen maximi 1,3. Minulla ahtomittarin neula heilahtaa siinä ~1,2-1,3 kun kiihyttelee.

E: Ja mittari on joku halpanen, että saattaa näyttää sinne päin.
V70 D5

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4971
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #28 : 02.07.2015, 15:32:27 »
öö mitä tuo tarkoittaa. Että normaali maximi on 1,1 ja todellinen maximi 1,3. Minulla ahtomittarin neula heilahtaa siinä ~1,2-1,3 kun kiihyttelee.

E: Ja mittari on joku halpanen, että saattaa näyttää sinne päin.

Piikkipaine on tuo 1.3 josta laskee siihen 1.1

Mulla on lastutettu ja piikkipaine käy 1.7 josta laskee 1.5 jossa sitten pysyy.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ahtopaineen ohjaus venttiili Pierburg
« Vastaus #29 : 02.07.2015, 16:54:07 »
Mitäs tiivisteitä tuohon piti hommata kun sen käyttää irti?
Ja ei varmaan saa kun siniseltä?
S60 2,4D ja V60

 

Kulkukoira  Proturbo