Seuraavanlainen ongelma ilmaantunut juuri kesän kynnyksellä, tai oikeastaan jo viime vuonna: viime vuonna muutaman kerran kaikista kovimmilla helteillä tai jos auto oli käynnissä paikallaan kuumassa auringonpaahteessa, ilmastointi puhalsi ensin normaalisti viileää, mutta yhtäkkiä päästi kostean ja tunkkaisen lehahduksen, minkä jälkeen ilmastointi kytkeytyi pois päältä ja puhalsi vain lämmintä, kosteaa ja tunkkaista ilmaa. Nyt tänä kesänä alkanut tehdä useammin tätä samaa temppua: nyt riittää jo noin 20 asteen lämpötilat, että ilmastointi toimii hetken ja sitten itsekseen kytkeytyy pois päältä. Tämän huomaa aina siitä, että ensin tulee sellainen tunkkainen lehahdus, sitten huomaa ettei puhallakaan enää viileää ilmaa. Ilmastoinnin saa yleensä takaisin päälle kun laittaa ensin AC off, odottaa hetken ja sitten laittaa päälle. Se ei kuitenkaan pysy päällä kauaa, korkeintaan joitain minuutteja.
Onkos palstalla kohtalontovereita? Jonkin verran googlettelemalla samantapaisia oireita löytyy, mutta useimmiten syynä ollut magneettikytkimen välys tai kylmäaineen vajaus. Auto oli viime viikolla huollossa, magneettikytkimen välys oli 0,4 mm eli ei säätövaraa ja samalla järjestelmästä otettiin ulos 400 g kylmäainetta ja täytettiin 550 g, eli pieni vajaus oli ollut. Tämä ei kuitenkaan ratkaissut ongelmaa, joka jatkuu edelleen. Mitähän tässä seuraavaksi voisi alkaa tutkiskella?
