Carcom Oy  Elekma

940 1998 srs valon nollaus

  • 14 Vastauksia
  • 5316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
940 1998 srs valon nollaus
« : 16.06.2015, 20:15:30 »
Miten/missä onnistuu? Kotikonstit etusijalla tietysti. Ratin vaihdon yhteydessä jäi kosketinrulla lukitsematta ja meni mäsäksi kun käänsi linkkuun. Nyt on uusi hommattu mutta valo palaa.
164E

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #1 : 17.06.2015, 07:30:28 »
Onnistuu ihan itse nollata. Samanlaisella työkalulla kuin moottorin vikakoodien lukeminen/nollaus. FAQ:ssa on ledivälkyttimen teko-ohjekkin jopa :)

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #2 : 17.06.2015, 09:40:48 »
Onnistuu ihan itse nollata. Samanlaisella työkalulla kuin moottorin vikakoodien lukeminen/nollaus. FAQ:ssa on ledivälkyttimen teko-ohjekkin jopa :)

Ei onnistu. Vaatii tietokonetta srs.
164E

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2266
  • Muoviämpäri
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #3 : 17.06.2015, 11:17:27 »
Milläs tietokoneella meinasit?  ::)

Kyllä itsellä lähti srs valo nollaamalla, ratin vaihdossa ja turvavyön kanssa

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #4 : 17.06.2015, 16:58:33 »
Milläs tietokoneella meinasit?  ::)

Kyllä itsellä lähti srs valo nollaamalla, ratin vaihdossa ja turvavyön kanssa

KÄYTY VOLVOLLA NOLLAAMASSA KOODIT. EIKÄ MAKSANUT MITÄÄN. HIENOA ASIAKASPALVELUA SALON KESKUSAUTOHALLILLA!
164E

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #5 : 18.06.2015, 09:45:00 »
KÄYTY VOLVOLLA NOLLAAMASSA KOODIT. EIKÄ MAKSANUT MITÄÄN. HIENOA ASIAKASPALVELUA SALON KESKUSAUTOHALLILLA!

EI VAADI TIETOKONETTA!!!

Eikun joo siis, sanotaan uusiksi, ei vaadi tietokonetta sen nollaus, siinä on se OBD liitin mikä ei ole OBD:sta kuullutkaan. Kannattaa oikeasti tehdä se oma vikakoodinlukija siihen, saat nollattua jatkossakin vikakoodeja, myös siitä SRS:tä, että myös auton muista järjestelmistä. Se suoltaa tismalleen samanlaisia vikakoodeja kuin moottorinohjaukset, abs, cruise, sähköpenkit jnejne.

Itsekkin olen saanut hienosti nollattua ja luettua ne koodit. Ja tosiaan, pitää ensiksi lukea ne koodit ennenkuin saa nollattua. Kummallista.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 09:47:44 kirjoittanut sekokupu »

Poissa Valtteri97

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #6 : 02.11.2020, 19:41:22 »
Miten/missä onnistuu? Kotikonstit etusijalla tietysti. Ratin vaihdon yhteydessä jäi kosketinrulla lukitsematta ja meni mäsäksi kun käänsi linkkuun. Nyt on uusi hommattu mutta valo palaa.

 olisiko antaa ohjetta kosketinrullan vaihtoon ?

Paikalla bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #7 : 02.11.2020, 21:36:46 »
olisiko antaa ohjetta kosketinrullan vaihtoon ?

Ratin torxit takaa irti, bagistä töpseli irti, rulla irti. Sitten pyörität uusi rulla keskikohtaan ja kasaat katot että ratin  hahlo osuu reikään ja tietysti enste ohjaus keskikohtaan akusta voi ottaa kengän irti myös

Poissa Valtteri97

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #8 : 03.11.2020, 09:06:47 »
Ratin torxit takaa irti, bagistä töpseli irti, rulla irti. Sitten pyörität uusi rulla keskikohtaan ja kasaat katot että ratin  hahlo osuu reikään ja tietysti enste ohjaus keskikohtaan akusta voi ottaa kengän irti myös

Jees, kiitoksia. Kaikki muut on purettu kun tuli vaihdettua keskiö ja ratti. Rullan irrottaminen jäi vähän epäselväksi, pitääkö ottaa suojamuovit ympäriltä pois ja viikset myös ? Vai tuleeko rulla vetämällä pois? En löytänyt ainakaan kiinnitys ruuveja kyseiselle komponentille. Ilmeisesti viimeeks jäänyt väärään asentoon rulla ku meni sököksi kääntäessä linkkuun pyörät

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8109
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #9 : 03.11.2020, 11:14:51 »
Rullan lukitusruuvi pitää kiinnittää ennen ratin irrotusta. Ratin keskiössä on aukko sitä varten ja ruuvi on kierretty rattiin valmiiksi josta sen vain siirtää paikalleen. Ilman ruuvia keskiö pyörähtää ja pitää kiertää takaisin oikeaan asentoon ennen ratin asennusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #10 : 03.11.2020, 12:35:47 »
Rullan lukitusruuvi pitää kiinnittää ennen ratin irrotusta. Ratin keskiössä on aukko sitä varten ja ruuvi on kierretty rattiin valmiiksi josta sen vain siirtää paikalleen. Ilman ruuvia keskiö pyörähtää ja pitää kiertää takaisin oikeaan asentoon ennen ratin asennusta.
just näin,tämä tärkein kokohommassa!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3831
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #11 : 04.11.2020, 01:51:13 »
EI VAADI TIETOKONETTA!!!

Eikun joo siis, sanotaan uusiksi, ei vaadi tietokonetta sen nollaus, siinä on se OBD liitin mikä ei ole OBD:sta kuullutkaan. Kannattaa oikeasti tehdä se oma vikakoodinlukija siihen, saat nollattua jatkossakin vikakoodeja, myös siitä SRS:tä, että myös auton muista järjestelmistä. Se suoltaa tismalleen samanlaisia vikakoodeja kuin moottorinohjaukset, abs, cruise, sähköpenkit jnejne.

Itsekkin olen saanut hienosti nollattua ja luettua ne koodit. Ja tosiaan, pitää ensiksi lukea ne koodit ennenkuin saa nollattua. Kummallista.
Tjaa.a en tiiä mikä sitten itellä on menny pieleen muttei anna ledi lukijalla SRS koodeja edes lukea,  Icarsoftin lukijalla oon päässy lukemaan (piti sillonkin manuaalisesti valita auto ja malliksi 960) ja nollaamaan. Autocomilla en oo srs koodeja edes koittanu lukea kun ei oo ollu enää tarvetta. Lh:sta sillä ainankin koodit saa ulos  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #12 : 04.11.2020, 09:43:46 »
Kyllä ainakin niistä vanhemmista missä se vikakoodien luku moduuli oli vielä moottoritilassa sai nollattua SRS koodit mutta jos en väärin muista niin SRS ja ABS koodeja varten pitää auto olla käynnissä ei riitä että on vaan virrat päällä.
Joskus ehkä vielä käytössä: 1996 945 Turbo B230FK+M90
Käyttis: 1996 Opel Astra F Sedan 1.6i 16v

Poissa skaaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Piston whipped
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #13 : 07.11.2020, 08:01:31 »
Oliko kellään muistissa, mistä pinnistä srs koodi tulisi saada pihalle? Irroitin liittimen käsinojan alta ja läheskään kaikkiin pinneihin ei johtoa tule. Mielestäni 7 pinni on ainoa, jolle en ole keksinyt tarkoitusta. Siitä ei kuitenkaan mitään koodia saa pihalle ainakaan samalla tavalla, kuin muista.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 1998 srs valon nollaus
« Vastaus #14 : 07.11.2020, 14:35:12 »
7 pinni
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron