Käynnistys ongelma! Auto toimi muutamia kuukausia erittäin hyvin kunnen alko kierroksilla pätkimään. Pätkiminen oli semmosta että kun motarilla ajoi niin kiihty normaalisti n. 2sek ja sitten 2sek hyyty ihan kuin virrat ottais pois taas 2sek kiihty ja 2sek hyyty ja tämä paheni jos yritti jatkaa ajamista. Auton virrat pois päältä pitämällä vika poistui hetkeksi. Sitten Turusta kotkaan ajoin auto toimi hyvin kunnes taas alkoi pätkimään, mutta kotiin pääsin. Aamulla auto ei enää meinannut käynnistyä ollenkaan ja jos käynnistyi niin kävi erittäin huonosti. Puolan liitintä painamalla käynti tasottui ja 1. Pytyn tulpanjohtoon koskemalla auto sammui. Myöskin megan boxiin koskemalla auto sammui. 1. Pytyn tulpan johdon vastusarvo n. 1.5kohm kun muissa 2.5-3kohm. Vaihdoin tulpanjohdon, mutta ei käy paremmin eikä enää sammu johtoa koskemalla. Lisäksi vaihdettu puola ja tulpat ei muutosta. Puola ja kivet kuumenee kun saa hetkeksi käyntiin eikä mitään asetuksia ole muutettu.
Tunerstudiolla pääsen megaan sisälle hankalasti noin 10min yrityksen jälkeen kun auton saa hetkeksi käyntiin. Tuneri näyttää välillä MAP,lämpötila ja spark mittaria punasella ja välillä normaalisti. Kierrosluku pomppii 0-16000rpm uusi hall- anturi kiinni ei vaikutusta, mutta ei myöskään näytä tunerissa triggerikäyrää?
Releitä on vaihdettu ja sulakkeet tarkistettu maadotuksia mitattu ja putsattu, kaikki mahdollinen mitä oon osannu niin tehty. Megan komponentit tarkistettu silmämääräisesti sekä osa komponenteista mitattu. Netistä oon lukenu neuvoja 2kk ja sen mukaan testannu ilman tuloksia olisko ideoita kenelläkään? Käynnistäessä saattaa ampuu putkeen tai potkasta vastaan niin että imusarjassa jysähtää. Tulpat mustat noesta ja bensaakin saa.
Auto siis volvo 240 -87
Ms1 v 3.0 ohjaa sytkää ja bensaa ruiskulle
Tosiaan kaiken oon lukenu mitä näistä kirjotetaan en vaan löydä vikaa siltikään.