Juu,aattelinpa tekasta tämmösen aikani kuluksi ja katsotaan jos tässä muistaisi/jaksaisi aina päivitelläkin tänne jotain!
Sanotaan nyt heti alkuunsa,että tällä projektilla ei nyt kiirettä pidetä ja rakennetaan aina kun vaan rahaa löytyy.
Tarkotuksena ois tehdä tällainen kesälelu/käyttis!

Eli ulkokuorta sipistellään hyvällä maulla,mutta ei juurikaan tule muuttumaan mitenkään radikaalisesti.

Historiaa:
Elikkäs,viime kesänä tuli polte saada facelifti 7satku,koska omaan silmään näyttää paremmalle nuo 940:n valot kun tiilikeulaan vertaa.
Aikani etsiskelin ja selailin kaikki maailman sivut ja tulin siihen tulokseen,että EI vähäpäästöistä faceliftiä ei löydy. Noh,eräs kaunis päivä sattui silmään tuota netin syövereistä tämä kyseinen 760.. ja koska kaikki sähköherkut oli iso plussa,niin miksei? Ja selvisikin heti,että tämä kori on Ruotsin tuonti ja EI vähäpäästöinen. Eipä aikaakaan kun oltiin jo haettu uusi rotisko pihaan!
Pestynä ostokunnossa:

Auto oli viimeksi katsastettu 2010.. joten VÄHÄN jännitti lähteä hakemaan koko pirssiä,kun ajattelin että siirtokilvillä ja ajamallahan se pitää sieltä tuoda. Sen verran siitä reissusta että matkaa oli 450km ja kerkisin ajaa 150km kunnes pysähdyin kusitauolle,niin eikös ne samassa nesteet valuu syyläristä pihalle... ***kele! Onneks tuli vettä mukaan,joten uudet vedet sisään ja paisarinkorkkia löysälle, lämmöt puhaltamaan täysille ja näin päästiin loppumatkan pihaan asti. Jostai syystä teki painetta ja viskas nesteet pihalle.
Seuraava ajatus oli,että katsastaahan tämän pitää ihan tämmöisenään näin aluksi.


Katsastukseen tuli tehtyä:
- takajarrut kokonaan uusiksi
- 3 paikkaa piti hitsata (kuskin & apukuskin jalkotiloihin pienet paikat ja yksi tuli oikealle etupyöräkoteloon.
- kuskinpuolen raidetangonpää
Tosin katsastusta ennen yritin selvittää et miks tekee painetta jäähdytysjärjestelmään, purin/puhistin/tarkistin kaiken ja vaihdoin uuden termarinkin ja ei auttanut... lopulta ajelin konttorille ilman termaria.
Nämä ja perushuolto koneeseen ja leimahan sieltä napsasti,pienen kehujen kera!

Nykypäivää:
Auto seisoi talven ja nyt tässä keväällä tuli halli otettua vuokralle ja pääsi vihdoin purkamaan konetta poikkeen.
Heti alusta lähtien oli päivänselvää,että tästä autosta ei mitään museo vehjettä tule! Tämä varmaa jakaa mielipiteitä,mutta olkoon,alotettu mikä alotettu!

Kokoonpano millä kasataan on vielä harkkinan alla mutta alustavasti:
Motor:
-B230FT,koneistuksineen
-H-profiilit & Wisecot
-530 kansi,koneistuksineen
-Megasquirt
-Turbo = Garret (?)
Voimansiirto:
-Laatikko tod. näk. BMW:n ZF
-Kytkin = ?
-Perä= BMW:n lukkoperä(?)
Alusta:
-BC racing?