Hukkiksen ohjaus ennen kaasuläppää. Lambdat kestää ahtimen jälkeenkin ja jos niiden kierrettä tarkoitit niin m18x1,5.
Juu ahtimessa onkin paikka näköjään ohjaukselle, täytyy vaan ostaa nippa ja tehdä kierre. Lambdan kierteet onkin jo mutta ahtimen kierre on vielä hukassa.
Nyt muuten hyvä kysymys, pitääkö hukkaportilta tulevan putken yhtyä ennen vai jälkeen lambdojen vai onko mitään merkitystä?
Sitten auto asiaa. Alotetaan nyt vaikka ensin mökkireissusta, ei päästy oikeelle ralliradalle koska se oli oikeen ralliauton säätö käytössä, no sen sijaan ajeltiin ihan muita pätkiä.

Pari kertaa karkas ojan puolelle ja nyt vaikka tossa on toi poliisi teippi niin poliisin kanssa ei oltu tekemisissä vaan se on vanhasta ulos ajosta joskus kun auto oli vielä tieliikenteessä.
Hyvin se toimi, seissy viimetalven jää ajoilta asti ja läks kun palmun alta käyntiin ei ollu etes akku tyhjentyny vaikka kenkäki ollu kiinni.
Täytyy kyllä sanoa että on kestäviä koneita, tuo on ostettu puol ilmasiks joskus vuos sitten talvi lintaks, tuo on 400tkm ajettu, sitä ei oo oikeistaan hirveesti edes huollettu ja se vaan kestää kaiken polkemisen. Koko talven se sai kenkää niin että pakosarja oli punahehkuna... Ja edelleen puksuttaa kun ei ois koskaa kenkää nähnykkää.
Sitten tuohon 740 jenkkikeulaan

Konehuone alkaa näyttämään jo ihan ok. Pakosarjan sain tehtyä, taino ei se valmiks ole, ahtimen laippa on vasta hepattuna kiinni kun täytyy saada se jotain vasten kun hitsaa ettei vetele. Myös pakosarjan puoli on vasta hepattuna kun pitää keksiä miten saan ton putken taiteiltua soikioks, tein varmaanki liian pienestä putkesta (43mm)

No, toisaalta eikös pienessä putkessa ole virtaus nopeus isompi ja ehkä ahdin heräis aikasemmin? No jos tuo todetaan paskaks/ahdistavaks niin sitten kyllä ostan jostain valmiin hyvän tai teen uudestaan isommasta.

Ahtimen sijoitus onnistu mun mielestä hyvin, hukkis mahtuu olemaan ja kaikki pakosarjan pultit saa kiinni, DP:kin mahtuu menemään vaivatta. Ainoo että tuo jäi aika lähelle hihnakoppaa mutta teen siihen lämpöpellin väliin ettei koppa sula.

Ahtoputkeakin kerkisin vähän mallailla, kompuraa kääntämällä tuon sai ihan asiallisesti, tosin nyt ilmanottoon tulee jyrkkä mutka...
Mitä multa nyt puuttuu, ahtimen painenippa, ahtimen öljypaine banjo, öljypaine mittari, kaasua migiin että saa hitsaukset tehtyä loppuun, 30bar jäljellä

Mitä oon saanu nyt hommattua, rosterinen äänenvaimennin tupla ulostulolla baijerilaisesta muovi waunusta, Innovan laajakaista, Malpassin säädettävä b-paineen säädin, suuttimet on tulossa 630cc dekat jotka tosin vaatii vähän muutoksia bensatukkiin että sopii.
Mun pitää nyt varmaan ton bensapaineen säätimen kanssa hommata sit bensapaine mittari että saan säädettyä paineen suuttimille sopivaks (lienee 3bar?) Säätimessä ei ole mitään ylimäärästä nippaa mistä sais painetta mitattua mutta siihen varmaan saa jonkun ryöstökappaleen johon saa mittarin liitettyä. Siinä säätimessä on se nippa mikä vakiossakin että liitetään imusarjaan, sitten on bensatukin liitos ja syöttöpää ja tietysti se ruuvi jolla sitä säädetään.
No ehkä tää vielä tästä valmistuu...
Sitten 760 puolelle, tarjolla ois moottorin ohjaukseks Haltecin Sprint 500, johtosarjalla ja erillis puolilla, onko kellään kokemusta moisesta ohjauksesta?
-VinskiMo