012 tossa b204ft on vakiona jo. En nyt saanut selvää onko se 012 käyrä muutettuna lastussa vaiko ei mutta vakio sirussa ainakin on.
Vähän kaikki taitaa nyt olla päin hanuria taas vaiheeks... Liian monta kauhaa sopassa 
Eli lastua käytiin muuttamassa ja nyt kartta on 3200 kierrokseen asti vakio (ahdin herää vasta 3.5k) jonka jälkeen se on 1.2 kertainen, vakio kartasta katsottuna.
No menin kotiin ja laitoin lastun kiinni, ensin se toimi kun unelma, kävi nätisti tyhjää ja vastas hyvin kaasuun -> koeajolle, ensimmäiset pari kilometriä toimi hyvin, ei rötänny ja vastas paljon paremmin kaasun painallukseen kun aijemmin, seoksetkin näytti jo paremmilta. No sit en tiedä mitä tapahtu parin km jälkeen, alko taas sama röpötys ja ei käynyt tyhjää. No erehdyin sammuttamaan ja ei lähteny käyntiin startilla, no kaveri työns ni lähti taas käyntiin hienosti!
Ajelin sitten kotiinpäin ja ei toimi normaali ajossa ollenkaan, kyllä kun täys kaasulla vetää ja ahdoille niin toimii mutta annas olla kun yrität tasakaasulla ajaa, sen näkee kun seos laihenee, laihenee, laihenee ja päästään johonkin afr 19 niin alkaa pätkyttämään ja tähän auttaa ainoastaan kaasun pumppaaminen... Eli nyt en ole enään edes varma että käykö se oikeasti laihalla?? No anyway kaasupohjassa kun lähtee vetämään niin reagoi hyvin ja siinä kun ahdin herää niin seos rikastuu.
No nyt oon tehny pientä vian etsintää;
-vauhtiksen lukeva anturi, aivan öljyn peitossa taas, nyt putsattu... ei vaikutusta
-dumppi poistettu, ei vaikutusta
-TCU boksin alipaine letku irti, ei vaikutusta (se mikä menee siihen itse laatikkoon missä on mappi sisällä)
-koko TCU boksi irti, ei vaikutusta
-kaasuasennon tunnistin käytetty taas irti ja putsattu, ei vaikutusta, tosin mittasin sitä niin ilmeisesti se tyhjäkäynti tieto pitäs olla on/off tyylinen, mulla siinä vaan muuttuu vastus arvo, tosin en tiedä kun mulla siinä on 6 paikkaa, kokeilin kolmosen ja muiden väliltä enkä löytäny mitään missä ois on/off... Vikakoodi mitä ezk antaa on kaasuläpän asentotunnistin MUTTA nyt se ei enään anna edes sitä.
-Otin bensatukin irti ja totesin että bensapaluu letku on kuiva?? Eikös sen pitäs olla täynnä bensaa?? ja auto tuli just ajosta.
-bensa paluu otettu irti ja kun autoa starttaa niin bensaa tulee letkun täydeltä
-bensapaineen säätimestä puhaltelin kompuralla läpi
-vakio suuttimet laitettu etuvastuksineen ja vakio koskematon lastu millä se ennenkin toimi, vaan ei todellakaan nyt. käy tyhjää päin vittua eikä toimi sitäkään vähää mitä sillä ihan lastulla ja 630 sumuilla.
-Puristus paineet mitattu;
1. 9.5kg/cm2
2. 9.2kg/cm2
3. 9.0kg/cm2
4. 9.5kg/cm2
-Sytty tulpat katoin, ja kokeilin kaikkiin tulee kipinä
-käyttelin autoa ja koitin irrottaa bps sitä alipaineletkua ja käynti vähän muuttu, sit se muuttu enemmän kun puristi bensapaluu linjan tukkoon, itse asiassa muuttu parempaan suuntaan, voiko tommonen vakio bps olla jotenkin viallinen? Olispa bensapainemittari niin vois katsoa mitä sielä tapahtuu...
-käytin irti coolerin, ahtoputket, katoin kaikki, ei ollu mitään vekkejä tai muuta vuotopaikkaa.
-kaasuläppä on kiinni akselissa kunnolla
Mitä vaan sille tekee niin se tekee sitä että tasakaasulla pienillä kierroksilla seokset laihenee jonnekkin 18 pintaan ja alkaa pätkimään ja kun pumppaa kaasua ni sit sen saa heräteltyä taas kierroksille. Se niikun pätkii tai röpöttää jotenkin, ja poksuttaa vähän putkessa. tyhjää ei käy kunnolla ja tyhjäkäynnilläki afr jotain 18??
Ja nyt on vakio suuttimet kiinni ja koskematon vakio lastu millä se on ennenkin toiminut joten ainoa ero on ahdin ja pakosarja siihen settiin millä se on toiminut ihan fine, joten joku muu on nyt pielessä kun lastu.
Onko kellään kokemusta miten toi TCU ohitetaan pysyvästi koska mua on alkanu epäilyttämään että sitä ei oo poistettu kunnolla tosta autosta ja jos se tcu vetää autoa vikatilaan niin se selittäis sen miksen saa millään tota toimimaan. Onko kellään mitään ideaa mistä reijästä luetaan tcu vikakoodi? mulla on a boksissa 2,6,5 johdotettu ja b boksista 2 en nyt muista mitkä mutta b boksissa taas ei ole sitä nastaa johdotettu... Ja ainoa vikakoodi minkä saan nyt ulos lh reijästä on moottorin lämpötila anturi joka on muuten uusittu ja johdotkin käytin irti ja ehjiä ovat...
Tai sitten on olemassa vielä se vaihtoehto että noi on johdotettu johonkin ihan eri järjestykseen missä ne kuuluis olla.
Tuola on aikahyvin selitetty mitä tuo tcu tekee, vaan miten se ohitetaan?
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=173001-VinskiMo