KL-varaosat  Race.fi

S40 1.9D D4192T3 vm 2001 täristää ajossa, ajettu noin 430 tkm

  • 0 Vastauksia
  • 1130 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Starglazer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Moro!

Tässä nyt vuoden päivän olen täryytellyt menemään otsikon mukaisella kulkineella. Ongelma on tärinä/vapina. Välillä auto ei tärise yhtään ajossa ja välillä taas tärisee aika paljonkin. Kyseessä ei ole siis voimansiirtoon tai renkaisiin liittyvä vika vaan mielestäni selvästi moottoriin liittyvä. Vikaa on tutkittu pariin otteeseen Volvon huollossa mutta syy ei ole selvinnyt. Vikakoodeja oli pari EGR venttiiliin liittyen mutta sen vaihto ei vaikuttanut vikaan mitenkään.
Lisäksi auto vuotaa pakokaasua mutta sen luulen johtuvan juurikin moottorin tärinästä eikä niin päin että tärinä johtuisi siitä. Pakokaasua vuotaa haitarista sekä pakosarjasta imusarjaan menevästä EGR putken liitoksesta. Liitos on jotenkin rikkoontunut koska imusarjassa oleva holkki ei ole mitenkään kiinni. Uusi imu/pakosarja maksaa sen verran paljon että en taida alkaa sitä vaihtamaan, aika kovalta hommalta näyttää. Pakoputken korjaustahnalla olen sitä yrittänyt tukkia mutta kyseessä on sen verran vaikea kohta että pitämään sitä en saanut.
Moottorin tukikumeista olen kaksi vaihtanut eikä niidenkään vaihto vaikuttanut mitenkään.
Kaksoismassapyöräkin on ehyt.
Huoltomiehen kanssa juttelin samalla kun vikakoodit luettiin (VIDA). Suuttimia itse ajattelin mahdolliseksi viaksi mutta huoltomiehen mukaan se näkyisi käynnistyksessä ja tässä ei ole ollut siinä mitään vikaa. Vikavalo ei ole palanut missään vaiheessa.
Niin ja polttoainesuodatin ja ilmansuodatin on vaihdettu, niilläkään ei ollut vaikutusta. Suuttimien puhdistusaineen olen myös kaatanut tankkiin.

Ideoita?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron