Tuo vika on tullut päälle yhtäkkiä, siis ei ole kehittynyt pikkuhiljaa. Ei millään viitsisi alkaa vaihtelemaan osia kokeilumielessä koska ovat aika kalliita. Mikäs tuo kampiakselin tunnistin on ja missä se sijaitsee?
Kurkkasit siis nokan tunnistimen sisälle?
Kampiakselin asentoanturi on moottorin ja vaihteiston saumassa siellä virranjakajan alapuolella. Ohjearvot 200-400 Ohm.
Yleisin lukema kunnossaolevista on noin 320-360 Ohm. Liitin irti niin voi mitata siitä, eikä se anturikaan ole kuin yhdellä ruuvilla kiinni.
Puola voi olla vialla tai siihen integroitu sytytyksen pääteaste.
Jos se jakajan kansi on hilseillyt nin vaihda se nyt ensin uuteen, lienee halvin korjauskokeilu, tuo oireiluhan nyt viittaa siihen että ei saa kipinää kunnolla.