Taas vierähtänyt tovi. Viikonloppusin piti käyttökulkineisiin rassata kevät remppaa, niin jäi tämän laittelu vähän vähemmälle. Käyttikset kun taas kunnossa, niin pääsi tätäkin jatkamaan.

Edellisen päivityksen jälkeen hitsasin tunkinkorvakon sisähelmaan kiinni ja ulkohelman heftasin kiinni. Purkuautosta (244) nappasin takaovien saranat tähän, niin sai timmit. Ovet asentelin paikoilleen, säädin saranat ja tarkastin helman istuvuuden. Tämän jälkeen hitsasin ulkohelman lopullisesti kiinni. Ovetkin istuu nyt täydellisesti

Pienen tauon jälkeen siirryin lattian pariin. Ensimmäisenä mädät pois. Tämän jälkeen pätkin uuden poikittaispalkin sopivaksi, putsasin talven aikana kertyneen pintaruosteen ja maalasin sinkillä. Uusi palkki kiinni, pitkittäispalkkiin paikka, palkkien putsaus sisältä ja epoksit päälle. Palkin paikasta hioin saumat, niin ei tule ongelmaa vaihdelaatikon kannaketta kiinnittäessä.


Raottelin lattiaa irti pitkittäispalkin päältä. Ruostetta löyty, joten koko lattia auki palkin päältä. Kunnollinen putsaus rälläkän harjalaikalla niin lähti pahimmatkin ruostepisteet. Sinkkimaali oli päässyt loppumaan, niin jäi maalaamatta tältäerää. Tein myös paikat valmiiksi, niin saa heti hitsailla nippuun kun palkki maalissa




Löytyi myöskin vihdoin korjauspaloiksi kelpaava kori. -79 vuosimallin 244 GLE raato, ilman tekniikkaa ja sisustaa, katto sisässä ja keula mutkalla. Uutena ollut hieno, ollut mm. Nahkapenkit, ilmastointi, ohjaustehostin, ruiskukone ja automaatti laatikolla.

On se mätäkin, paikoittain paljon pehmeämpi kuin 242.
Siitä leikkelin jo irti panhardin kiinnityksen, takakyljet, takavalojen pellin, sekä muutama palanen lattiaa. Takakyljistä otan lähinnä listan kohdalle paikkoja ja takakulmat. Omaan käyttöön jää konepelti, takaluukku, takapuskuri, kojelauta, takavalot ja mittaristoon orkkis kierroslukumittari

Loput myytävänä.



Suunnitelmissa on, että korityöt saisi kesän aikana loppuun, ja kori olisi rullaavana ensitalven. Saas nähä kuinka käy! Näin tiivistettynä jäljellä olisi vielä munapussit, lasien karmit, takakaaret, pyöränkotelot loppuun, kylkiin paikat, perän pellit ja kontti loppuun..
