Heips! Aloitetaas sillä, että kyseessä on Volvo V70 -00 mk2 bensa automaatti-ilmastoinnilla.
Autoon vaihdettu keväällä lauhdutin ja vuotoja ei enää ole, toissapäivänä kävin ilmastointihuollossa, koska ilmastointi hyytyi. Tulos oli että lauhdutinhuollossa oli laitettu 1150g ainetta ja oikea määrähän on 1000g. Noh ilmastointi toimi hyvin päivän ja tänään töistä ajelin viileällä autolla kotiin kun kohta huomasin että ilma alkaa lämmetä. Pysähdys liikennevaloihin ja huomaan, että ei kuulu perinteistä magneettikytkimen katkomista ja kompuran jyrinää. Lämmintä vain tuppaa tulemaan. Silloin kun hyytyi ennen tuota aineiden uusimishuoltoa niin ensin aloi puhaltaa vänkärin puolelta lämminta ja kuskille tuli vielä kylmää mutta lopulta pimeni kokonaan.
Äsken menin autolle kokeilemaan ilmastointia, kun auto oli parkkipaikalla odotellut noin 4 tuntia. Auto käyntiin ja ilmastointi päälle kuuluu naksahdus ja hetken olen jo onnellinen kunnes tajuan ettei se katko vaan magneettikytkin on jatkuvasti vetäneenä. Konehuonetta katsellessa kompura iloisesti pyörittää mutta ei naksumista vaikka kuinka odottelee. Kylmää tuli taas kapiiniin, en tiedä lakkaako kun ajaa pitempään, selvinnee huomenna. Miksi ei katko? Kannattaako ilmastointia pitää päällä? Mietin vaan että jos se päivälläkin oli vaan jatkuvasti vetäneenä miten kuitenkin tuli vaan lämmintä?
Flekti tuntuu pyörivän jatkuvasti eikä jää pyörimään auton sammuttua. Eikös sen pitäisi hetki pyöriä ajon jälkeen?
- Helteen orja.
