Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ABS-hammaskehät

• 7 Vastauksia
  • 1840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heinämies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
ABS-hammaskehät
« : 07.07.2015, 10:02:26 »
Kuinka huonossa kunnossa kehien pitää olla että järjestelmä alkaa temppuilemaan?

Olen itse siinä uskossa että jos kulumaa on sen verran että sen näkee niin kehät on vaihtoa vaille. Omassa kasipätkässä on kehät "jonkin verran" kuluneet ja siitä on aiheutunut sitä että hitaalla vauhdilla kevyellä jarrutuksella absisysteemi menee päälle vaikka pyörät ei ole liukkaalla. Oma on tehnyt tota aina välillä.

Nyt hankin uudet kehät ja vein aikuiskoulutuskeskuksen autopuolelle vaihdettavaksi. Sieltä soiteltiin juuri ja ihmeteltiin miksi haluan kehät vaihdattaa koska heidän mielestään niiden pitää olla tosi kuluneet ennen kuin häiriöitä alkaa tulla ja nuo eivät ole siinä kunnossa vielä.  Kerroin oireet ja sen miten olen usealta taholta kuullut että nuo temppuilut ovat menneet ohi uusilla kehillä. Aiemmassa Nissanissa oli sama homma. Yksi kehä tosin vaan huono koska toiseen oli murroksen vaihdon yhteydessä tullut uusi kehä.  Uusin murroksen koska se oli vain pari kymppiä pelkkää kehää kalliimpi. Oireet loppu siihen.

Poissa tdi-arska

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: ABS-hammaskehät
« Vastaus #1 : 07.07.2015, 11:08:19 »
Olisin autopuolen kanssa samoilla linjoilla, jos poikki kehä olisi pahempi, omat viat johtuneet aina ohjausyksikostä (tietokoneesta) olen vaihtanut noita kehiä/antureita turhaan.

Poissa Heinämies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 07.07.2015, 11:50:55 »
Boksikin on tinattu kuntoon, ihan liikkeessä tehty. No, työ on niin edullinen että ei haittaa ja oppilaat saa ainakin harjoitusta jos tuo nyt ei tossa sit olisikaan.  Kehät tosin makso yhteensä 50 €  :-\

Poissa Heinämies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 07.07.2015, 12:59:41 »
Ovat kuluneet epätasaisesti, eli jostain paremmat mutta toisaalla huonommat hampaat. Vaihdetaan nyt joka tapauksessa.

Poissa tdi-arska

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 07.07.2015, 17:27:03 »
Käske tarkistamaan kaikki liittimet+boksin liitin/kunto.

Poissa Heinämies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 07.07.2015, 22:12:25 »
Boksin liitin oli osittain rikki ja se vaihdettiin tänään. Huomenna on teoriapäivä ja torstaina vaihtavat kehät. Mittauksia on tehty eikä antureista ole löytynyt häikkää.

Poissa Heinämies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 10.07.2015, 15:07:22 »
Tuohon merkityillä jätkillä veti loppuviikon rokuliksi ja kehät jäi vaihtamatta. Nyt siellä alkaa tilojen remontointi ja asiaan palataan syksyllä seuraavan kerran.

Liitin kuitenkin vaihdettiin uuteen. Silti abs- valo saattaa jäädä päälle. Jos se jää päälle niin pysähdys, virrat pois ja käynnistys. Valo sammuu kun on ajanut muutaman metrin.

Olisiko boksissa kuitenkin vikaa vaikka se on tinattu ammattilaisella elektroniikkaliikkeessä? Liitin on vaihdettu eikä piuhoissa ole vikaa, tämän totesi sähköpuolen ope.

Vikakoodien luku ei onnistunut sillä ohjelma ei tunnistanut tuon abs-systeemiä ollenkaan....

Poissa sendmillion

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 10.07.2015, 23:09:00 »
omat vikakoodit oli vähänväliä, et jompikumpi etu-anturivika, vaihoin molemmat, ei vaikutusta. Olin jo toista boxia vaihtamassa, kun liittimen irroituksessa huomasin, et on aika kosteat oltavat siellä eli puhdistus ja kuivaus, ni oireet katos.

Futurez  Kulkukoira