Volvo V70 2002 - 2.4T, manuaaliÄrrässä alkaa puoli miljoonaa kilometriä näkyä, joten hankin jokapäiväiseen ajoon toisenlaisen automobiilin. Tarkoitus pitää autosta pienimuotoista huoltomuistiota ja kirjoitella vähän muitakin ajatuksia ja suunnitelmia sekä tietysti kysellä tyhmiä. Mitään jännittävää ei ole luvassa, joten jos ei jonninjoutava lässytys tylsään käyttikseen liittyen kiinnosta, niin suosittelen katsomaan vallan muita säikeitä.


V70 -02 2.4T manuaaliaskilla, 75v juhlamalli.
Ajettu 300tkm
Kaksivärinen nahkaverhoilu
Kylliksi ruksittuja varusteita
Hyvä ja kattava huoltohistoria
Yleisilmeeltään ja kunnoltaan hyvä
Suomalainen kaveri ostanut aikanaan uutena Ruotsista ja tuonut mukanaan Suomeen. Suomessa ajanut sillä yli 10 vuotta. Tämän jälkeen auto on päätynyt parin omistajan kautta minulle. Jos joku vanhoista omistajista auton tunnistaa niin saapi avata suunsa.
Sisältä:


Löydettyjä vikoja:
Ajotietokone ei toimi joka käynnistyksellä - kylmäjuotos tai muu mittaristovika?
Tuulilasissa halkeama, menee vaihtoon ensi viikolla.Muutoin kaikki vimpaimet ja vehkeet tuntuvat toimivan ja ovat auton iän huomioiden moitteettomassa kunnossa.
Suunnitelmia:
Pilarien teippaus
Linssihirvet2DIN soittimen kehys ja soitin
Jakoremmi seuraavan 20-40tkm aikana
Maskin rivat mustaksi (ehkä)
Kromipintaiset vilkunpolttimotRoiskeläpät
Lisäksi ilmansuodattimia jne. perusosien ja tarvikkeiden vaihtoaOma muistilistani tehdyistä ja tulevista huolloista sitä mukaa kun jaksan niitä tänne merkata:
Tehty tuulilasinvaihto: | 304tkm SEKÄ 315tkm (meni takuuseen) |
Laturi vaihdettu 140A: | 305tkm |
|
Seuraava hihnanvaihto: | 320-340tkm |
Apulaitehihnta ja -kiristimet vaihdettu: | 320tkm |
Öljyt vaihdettu: | 320tkm |
Volvo 745 1990 - 2.3 vaparibensa, manuaali
Siinä se nyt on, ruma kuin stna! Paikkamaalausta väärän sävyisellä sinisellä, jokainen ikkunasatsi on tummenettu eri sävyisellä kalvolla, maalipinta todella sumea, epätasainen jne.
2.3 vapari bensa, manuaalilootalla. Käyttöönottopäivänä ajelin 400km matka-ajoa, keskikulutus 8,5 litraa. Mittarissa 520tkm, 460tkm paikkeilla on tehty jakopää-, kytkin ja kansiremontti. Huoltoja on jaksettu kirjailla vihkoseen ihan koko elinkaaren ajalta. Joka nurkalla on tuoreet, jäykemmät jouset, talvirenkaat ovat käytännössä uudet. Pakoputki oli poikki, uusi pappamutka löysi tiensä tuning-pöntön tilalle. Öljyn ja hihnojen vaihtoa, mittariston kolvausta, sisustan siivousta, jarrujen läpikäyntiä jne. operaatioita suoritettu ennen käyttöönottoa.
Auto on ostettu suomalaisen toimesta uutena ruotsista, josta se on kiikutettu alhaisilla kilometreillä suomen puolelle. Sama tarina kuin tuolla V70:llä siinä mielessä.
Maantiellä rakkine oli todella miellyttävä ajaa, jos ei armotonta laiskuutta oteta huomioon

Tästä on tarkoitus siis jäädä talouteen kakkosauto pidemmäksikin aikaa.
Tässäpä pari kuvaa sisältä.
Kabiinia:

Etupenkit:

Takapenkki:
