Pitkästä aikaa päivitystä tähänkin:
Baldereista tuli kesärenkaisiin (Hankook Ventus Prime 3) vanteet ja 16"-vanteilla olevat kitkat saivat häipyä ja tilalle tuli Hakkapeliitta 8:t talvirenkaiksi.
Myöskin pitkästä aikaa autoon on tullut tehtyä oikeaa remonttiakin.
Tuollainen setti tuli vaihdettua taakse, mittarissa oli silloin reilu 120 tkm. Palat olivat jo lähes vaihtokunnossa, levyillä olisi ajanut vielä vuoden verran, mutta tulipahan vaihdettua nekin samalla.

Katsoin kolmoskoppaisen V70:nen takajarrujen vaihtovideoita ja totesin, että näköjään ilman oikeanlaista OBD-lukijaakin ne pystyisi vaihtamaan.
Päädyin kuitenkin ostamaan Creader 7S-lukijan, kun se sattui sopivasti olemaan vielä tarjouksessakin. Nyt pääsee jo moneen tietokoneeseen lukemaan dataa ja vikakoodeja.
Laite meinasi kuitenkin päästä yllättämään: Jarrujen saaminen huoltoasentoon onnistui hienosti, kuten myös itse vaihtotyö, mutta kun kaikki oli valmiina ja satulat piti saada huoltoasennosta pois, lukija ei suostunutkaan menemään huoltomoodista pois


Missään ei sanottu, pitikö laite olla kiinni OBD-pistokkeessa ja auton virrat päällä koko huoltotyön ajan, itse siis otin virrat sammuksiin ja lukijan pois mekaanisen vaihtotyön ajaksi.
Joka tapauksessa autosta virrat sammuttamalla ja uudelleenkytkemällä, sekä käyttämällä OBD-lukija irti ja laittamalla takaisin, laite suostui ottamaan huoltomoodin pois.
Kun huoltomoodi on päällä, käsijarrunapin painaminen ei vaikuta mitään(luonnollisesti). Kävi jo hetken mielessä, että marssin nolona Avain-Vaunun huoltoon sanomaan, että "
pitäis tuosta autosta saada käkkärin huoltomoodi pois päältä..."

Talven ensimmäisillä pakkasilla kävi taas vanhanaikaisesti, eli ajelin Webaston mielestä liian tyhjällä tankilla, ja taas tuli tämä ilouutinen mittaristoon kun laitoin ajastinta päälle


Edessä on vielä takatukivarsien etuhelojen(tai puslien, kumpiako ne nyt on) vaihto. Huollossa kaveri totesi, että rupeavat olemaan nekin jo vaihtokunnossa.
Kuulemma uudet helat on vahvistettuja tms. Ainakin foorumin juttujen mukaan noiden vaihdon jälkeen auton kulun pitäisi parantua entisestään.
Myös jakohihna on vaihtoiässä, mittarissa on nyt 125 tkm, eli niiden puolesta ei olisi vielä hätää, mutta ikää autolla on jo hieman yli 5 vuotta.
Samalla vaihtoon menee vesipumppu, sekä apulaitehihna kaikkine ohjain- ja kiristinrullineen.
Appiukolla meni vastaavilla kilometreillä MK3 V70:stä laturin vapaakytkin, saavat tarkistaa sen samalla. Näillä remonteilla pitäisi taas päästä pitkälle tulevaisuuteen.