KL-varaosat  Race.fi

s80 -01 ja egr

  • 8 Vastauksia
  • 2297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
s80 -01 ja egr
« : 19.07.2015, 16:36:01 »
S80 -01 2.4 bensa. Onko ko. mallissa egr takaisinkierrätys systeemiä, kaasuläppäkotelossako ?

Voiko kaasuläppää putsata ja miten ?
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 17:33:23 kirjoittanut time »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #1 : 19.07.2015, 17:56:38 »
Ei ole, ellei ole tuontiauto esim. jenkeistä.

Kaasuläppäkotelon voit putsata kun otat siihen tulevan letkun irti ja jarrunpuhditusaineella ja rätillä rassaat sen puhtaaksi.
Läppää voi varovasti käännellä jotta pääsee putsaamaan kauttaaltaan.

Toki parhaiten saa puhtaaksi kun ottaa koko läppäkotelon irti.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #2 : 19.07.2015, 18:03:45 »
Ok. Siinähän on joku johto, kai sen voi nykästä irti ilman ongelmia ? Voisiko aika-ajoin kuuluva vinkuna lähteä sieltä, kun se kuuluu jostakin siltä suunnalta ?
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015, 18:06:05 kirjoittanut time »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #3 : 19.07.2015, 18:21:39 »
Anna auton olla ilman virtoja pari minuuttia, sitten voit nyppiä kaikki liittimet irti ilman vikakoodeja.
Akunkenkää ei välttämättä tarvitse irroittaa, kunhan avain on poissa virtalukosta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #4 : 19.07.2015, 18:27:25 »
Asia selvä. Pitääpä lähteä tutkimaan ja purkamaan. Kiitos tiedoista.

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #5 : 19.07.2015, 19:06:55 »
Noniin nyt on katsottu kaasuläppä. Se oli melko puhdas, mutta putsasin sen mitä siellä oli. En löytänyt vuotopaikkoja, jota epäilin vinkumisen takia. Sillointällöin se vinkuu ja lähes sammuu, eli voisi olla kai läpässä vikaa, koska kaasu menee vissiin lähes kiinni ja voisiko vinkuminen tulla siitä ? Yleensä kaupunkiajossa alle 1500 kierroksen se tekee sitä lähes koko ajan.

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #6 : 21.07.2015, 16:07:53 »
Ilmastoinit nyt huollettu ja oli vajausta n. 20%. Se toimii nyt hyvin, mutta ei vaikuttanut vinkumiseen. Voisiko olla joku anturi vialla, koska vinkumisen aikana melkein sammuu ? Kompura ei muuten vaikuta mitenkään, kun se ottaa kiinni tai aukee. No viikon päästä vien siniselle piuhoihin kai se siellä näkyy.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #7 : 21.07.2015, 18:42:20 »
Kannattaa jatkaa vianhakua juurikin vikakoodien lukemisella...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 -01 ja egr
« Vastaus #8 : 21.07.2015, 19:08:49 »
Jeps, juuri otin laturin päästä sen suojakannen irti paikaallaan ollessa, ja meisselillä liikuttelin, niin toiseen suuntaan liikkuu ja toiseen ei. Silloin kun liikkuu se antaa kihisevän äänen, mutta eikös se ole normaalia. Ääni voi tosiaankin tulla siltikin siitä, koska kun polkasen kierroksia ja kun löysään tyhjäkäynnille, alkaa kajellus samantien ja taas sama uudelleen niin se loppuu, eli nappaa kiinni. Oliskohan pelkästään kuiva laakeri ja/tai urille kulunut kooli, (ääni) eli sökönä, kuten jo on tullut joku maininneeksikin.
Samaanaikaan aaltoileva tyhjäkäynti vaan ihmetyttää, kun latauskin on tasainen.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2015, 15:24:13 kirjoittanut time »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron