Elekma  Autoracing

Ruiskuboksin vaihdon jälkeen ilmastointi päällä sammuu 940FK

  • 4 Vastauksia
  • 1302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvomies kolmannessa polvessa
Terve. Hain vanhoja postauksia, mutten löytänyt vastaavaa ongelmaa. Semmonen jännä homma, että 940FK -97 sammui aina välillä ajosta ja vikakoodit ilmoitti ruiskuboksissa tai johdoissa olevan vikaa. Noh lopulta vaihdoin -984 loppuisen boksin -954 loppuiseen boksiin. Sammuminen on kadonnut, mutta nyt tuli uusi ongelma. Eli ilmastointi päällä kierrokset laskee tyhjäkäynnillä 500rpm, mistä ne nousee takas normaaliin. Muutaman kerran auto on kuitenkin sammunut, kun olen samalla ajanut parkkiin ja painanut jarrua. Vanhalla boksilla ei ollut tätä ongelmaa. Muutoinkin tuntuu, että ilman ilmastointiakin kierrokset tippuvat liian alas vapaalle vaihdettaessa, josta ne nousee normaaliin lukemiin.
Mietin, että onko boksien toiminta niin erilainen? Vai oisko kuitenkin -954 boksi rikki, vaikka piti olla ehjä. Vai pitäisikö ongelmaa koittaa etsiä jostain muualta. Mielestäni kyllä aika selvästi viittaa boksiin, koska vanhemmalla boksilla ilmeni tämä ongelma. Voiko boksien tyhjäkäynnin säätö olla jotenkin erilainen, vai pitäisikö käytös olla molemmilla ehjillä bokseilla samanlainen?

Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu kommentoimaan :)
940 Classic 230FK -97, C70 T5 -98
Ex: 945 230FT+ -97 | 940 230FT -95 | Renault Clio S 1.4 -92 | Renault Clio RT 1.4 -93 | 740GLE B200E -84 | 164 B30A -70

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Terve. Hain vanhoja postauksia, mutten löytänyt vastaavaa ongelmaa. Semmonen jännä homma, että 940FK -97 sammui aina välillä ajosta ja vikakoodit ilmoitti ruiskuboksissa tai johdoissa olevan vikaa. Noh lopulta vaihdoin -984 loppuisen boksin -954 loppuiseen boksiin. Sammuminen on kadonnut, mutta nyt tuli uusi ongelma. Eli ilmastointi päällä kierrokset laskee tyhjäkäynnillä 500rpm, mistä ne nousee takas normaaliin. Muutaman kerran auto on kuitenkin sammunut, kun olen samalla ajanut parkkiin ja painanut jarrua. Vanhalla boksilla ei ollut tätä ongelmaa. Muutoinkin tuntuu, että ilman ilmastointiakin kierrokset tippuvat liian alas vapaalle vaihdettaessa, josta ne nousee normaaliin lukemiin.
Mietin, että onko boksien toiminta niin erilainen? Vai oisko kuitenkin -954 boksi rikki, vaikka piti olla ehjä. Vai pitäisikö ongelmaa koittaa etsiä jostain muualta. Mielestäni kyllä aika selvästi viittaa boksiin, koska vanhemmalla boksilla ilmeni tämä ongelma. Voiko boksien tyhjäkäynnin säätö olla jotenkin erilainen, vai pitäisikö käytös olla molemmilla ehjillä bokseilla samanlainen?

Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu kommentoimaan :)

Koita siirtää 984:n lastu siihen 954:n purkkiin. Silloin 954 muuttuu 984 boksiksi.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juhise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvomies kolmannessa polvessa
Toimisko?  :P Hyvä idis, miksei tullut itselle mieleen noinkin yksinkertanen idea  :idiot2: Jotenkin ajatellut, että vaan vanhemmat lastut toimii uudemmassa boksissa. Tosin tuon graafin mukaan uudempi lastu toimii vanhemmassa boksissa. Ei vaan ole just varmuutta tuosta 984:sta.

Tänään taas ajellessa vaikuttaa kyllä ihan kuin 954 ei tajua ottaa huomioon tuota kompuran päälle menemistä. Onko näissä lastuissa jotkin parametrit tuota ilmastointia varten ja joissain lastuissa ei niitä olekaan? Vai oisko kuitenkin niin, että vika onkin jossain muualla. 984 lastulla vaan on herkempi ja auto sammuu ja heittää vikakoodit 1-4-4, mutta 954 lastu jaksaakin juuri ja juuri pitää auton käynnissä. Täytyy kokeilla jokatapauksessa tuota lastun vaihtoa. Sen jälkeen voi miettiä muita vaihtoehtoja, jos vaikka vika oliskin muualla esim. FAQ:ssakin mainitussa paikassa.
940 Classic 230FK -97, C70 T5 -98
Ex: 945 230FT+ -97 | 940 230FT -95 | Renault Clio S 1.4 -92 | Renault Clio RT 1.4 -93 | 740GLE B200E -84 | 164 B30A -70

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Toimisko?  :P Hyvä idis, miksei tullut itselle mieleen noinkin yksinkertanen idea  :idiot2: Jotenkin ajatellut, että vaan vanhemmat lastut toimii uudemmassa boksissa. Tosin tuon graafin mukaan uudempi lastu toimii vanhemmassa boksissa. Ei vaan ole just varmuutta tuosta 984:sta.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tänään taas ajellessa vaikuttaa kyllä ihan kuin 954 ei tajua ottaa huomioon tuota kompuran päälle menemistä. Onko näissä lastuissa jotkin parametrit tuota ilmastointia varten ja joissain lastuissa ei niitä olekaan? Vai oisko kuitenkin niin, että vika onkin jossain muualla. 984 lastulla vaan on herkempi ja auto sammuu ja heittää vikakoodit 1-4-4, mutta 954 lastu jaksaakin juuri ja juuri pitää auton käynnissä. Täytyy kokeilla jokatapauksessa tuota lastun vaihtoa. Sen jälkeen voi miettiä muita vaihtoehtoja, jos vaikka vika oliskin muualla esim. FAQ:ssakin mainitussa paikassa.

954 -> sama ecu (siitä alkaen ollut lisä rom muisti)

Nuo listat kannattaa unohtaa, ei kerro todellisuutta.

Oliko varmasti 1-4-4 vikakoodi, ja LH:n puolelta?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juhise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvomies kolmannessa polvessa
EZK antoi vikakoodin 1-4-4 ja oireet samat kuin näissä ketjuissa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24779.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35161.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6585.0

Luin nuo ketjut läpi ja päädyin autoa tutkittuani lopputulemaan, että ois itse LH-boksi rikki, siksi vaihdoin. Nyt rupesi vain arveluttamaan, oliko diagnoosi sittenkään oikea  :-[ Jatkan ihmettelyä auton kimpussa jahka vapaa-aikaa taas löytyy viikon päästä. Kiitokset vastauksista puliukk0  :)
940 Classic 230FK -97, C70 T5 -98
Ex: 945 230FT+ -97 | 940 230FT -95 | Renault Clio S 1.4 -92 | Renault Clio RT 1.4 -93 | 740GLE B200E -84 | 164 B30A -70

 

Kulkukoira  Proturbo