Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5244t5 EGR puhdistus?

• 16 Vastauksia
  • 27120 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Late_

• De Luxe
  • *
Vs: D5244t5 EGR puhdistus?
« Vastaus #15 : 11.05.2014, 20:08:45 »
Kuvaa en näppässyt mutta siellä on vaan moottorinpää johon se itse egr-venttiili on kiinnitetty jollain mystisellä tavalla jonka avaaminen ei mulle eilen selvinnyt.

V70 TDI '00
V70 D5 '08

Poissa franziskaner

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244t5 EGR puhdistus?
« Vastaus #16 : 06.12.2015, 23:00:46 »
On näköjään jäänyt vastaamassa, pahoittelut. Näinköhän enää ajankohtaista, mutta vastataan silti...

Haittapuolenahan tuossa sitten taitaa olla ne kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä murheet. Missä päivitit softan ja paljonko lysti maksoi? Tuliko hyvä, eli moottorin toiminta säilyi kelvollisena? Ja paljonko irtosi tehoja / vääntöä? Rajattinko väännöt johonkin lukemaan?

Mikä olisi muuten toimivin/ kustannustehokkain vikakoodin lukija / testeri näihin uudempiin Volvoihin?

Samppasport.fi, tarjoaa samaa Karalan softaa (turbotec.com) kuin aika moni muukin jälleenmyyjä. Hintaa
en enää muista, jotain 500:n kieppeillä taisi olla. Maksimiteho- ja -vääntöarvot löytyvät turbotec.com:sta. Moottorin käytös tuli minun makuuni erinomaiseksi. Sillä saattoi mennä pehmeästikin, mutta polkaisu toi tervetulleen potkaisun. Nykyään alla on automaatti, ja tuota potkaisua on vieläkin ikävä. :'(

Mulla poiki kytkin heti softapäivityksen jälkeen. Oli ollut rajoilla, ja lisävääntö ylitti rajan. Vaihdettiin uusi kytkin ja vähemmän ajettu vauhtipyörä (B-osa). Sen jälkeen sillä tuli ajettua ~150tkm ilman voimansiirtomurheita.

Mä käytin BT-OBD2-donglea ja Androidissa Torqueta. Palveli kaikkiin mun tarpeisiin.

Kulkukoira  Proturbo