Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 850, syö tulppia, öljyä menee järkyttävästi, huohottaa

  • 7 Vastauksia
  • 4448 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rikuk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Iltaa.

Uuden topikin tein, kun on tässä asiaa vähän pitkältikin, niin omaan aiheeseen suoria vastauksia kun saisi niin helpottas ton auton kanssa säätämistä!

Elieli, autona toimii Volvo 850, 2.4 ja 10venttiiliä. Auto vuosimallia -93 ja ajettu 335tkm.

Vikana vähän kaikkea kivaa. Alkuunsa syö tuhottomasti öljyä. 250km ajoin putkeen niin pari litraa meni.
Sinistä puskee kovassa kiihdytyksessä iloisesti myös. 3. sylinterin tulppaa syö. 300km niin antautuu tulppa, ihan pikimusta ja öljykarstakuorrutteen peitossa.
Myös kova huohotus mittatikun kautta. Ja niin kovaa painetta on moottorissa että puskee myös aika paljon öljyä täyttökorkin kautta.

Alkuunsa tuli mieleen liekkilukko, ja se huohotinboksi imusarjan alla. Sieltähän löyty pari kourallista öljymönjää ja kaikkee karstaa. Liuottimella pesin kotelon, vaihoin letkuja, ja putsasin imusarjan
ja kaasuläpän. Ei vaikutusta savutuksen, huohotuksen, tai öljynkulutuksen suhteen. Tulppia syö silti.

Puristuspaineita mittailin, mutta se mittari oli mitä oli, sellainen tulpanreikään painettava oli se pää, ei kierrettävä. 1,2,4,5 sylintereiltä sain sillä paskalla mittarilla reilu 7bar. 3. sylinteriltä 6.5bar. (huomenna menen mittaamaan oikealla mittarilla, kierrettävällä siis)

Elieli, aika paskaa on ajaa, öljyä kun saa päivään litran menemään. STP:tä laitoin öljyn sekaan, mutta ei edes vähentynyt kulutus, (ylläri).
Eri viskositeetillä olevia öljyjä koitettu. 5w40, 5w50, 10w40. Ei vähene.
Tulppiakin kun syö niin ei oo kivaa. Koneella kumminkin ajettu 335tkm, niin tuskin on antautunut porauskuntoiseksi?

Muiden sylintereiden tulpat on normaalit, vähän rusehtavan vaaleet. Mutta kolmonen, Pikimusta..

En usko, että pelkästään yhden sylinterin kautta syö kolmeen päivään motillisen öljyä? Savuttaisi se kai muulloinkin kuin kiihdytyksissä.
Oisko siellä joku kiva kombinaatio että venavarren kumit, ja männänrenkaat jumissa/poikki, vai peräti soikee sylinteri?

Apuja kaivataan. Sais ees normaalille tasolle öljynkulutuksen ja tulppien syönnin loputtuu niin sillähän voisi jo ajella.
Se huohotuskin ihmetyttää, kun sen boksin siivosin, valkeeta tuprusavua päästää, sormen kun painaa siihen reiän ympärille niin öljyrengas jää peukalon päähän.

Kiitoksia kaikille vatsanneille etukäteen!

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Iltaa.

Uuden topikin tein, kun on tässä asiaa vähän pitkältikin, niin omaan aiheeseen suoria vastauksia kun saisi niin helpottas ton auton kanssa säätämistä!

Elieli, autona toimii Volvo 850, 2.4 ja 10venttiiliä. Auto vuosimallia -93 ja ajettu 335tkm.

Vikana vähän kaikkea kivaa. Alkuunsa syö tuhottomasti öljyä. 250km ajoin putkeen niin pari litraa meni.
Sinistä puskee kovassa kiihdytyksessä iloisesti myös. 3. sylinterin tulppaa syö. 300km niin antautuu tulppa, ihan pikimusta ja öljykarstakuorrutteen peitossa.
Myös kova huohotus mittatikun kautta. Ja niin kovaa painetta on moottorissa että puskee myös aika paljon öljyä täyttökorkin kautta.

Alkuunsa tuli mieleen liekkilukko, ja se huohotinboksi imusarjan alla. Sieltähän löyty pari kourallista öljymönjää ja kaikkee karstaa. Liuottimella pesin kotelon, vaihoin letkuja, ja putsasin imusarjan
ja kaasuläpän. Ei vaikutusta savutuksen, huohotuksen, tai öljynkulutuksen suhteen. Tulppia syö silti.

Puristuspaineita mittailin, mutta se mittari oli mitä oli, sellainen tulpanreikään painettava oli se pää, ei kierrettävä. 1,2,4,5 sylintereiltä sain sillä paskalla mittarilla reilu 7bar. 3. sylinteriltä 6.5bar. (huomenna menen mittaamaan oikealla mittarilla, kierrettävällä siis)

Elieli, aika paskaa on ajaa, öljyä kun saa päivään litran menemään. STP:tä laitoin öljyn sekaan, mutta ei edes vähentynyt kulutus, (ylläri).
Eri viskositeetillä olevia öljyjä koitettu. 5w40, 5w50, 10w40. Ei vähene.
Tulppiakin kun syö niin ei oo kivaa. Koneella kumminkin ajettu 335tkm, niin tuskin on antautunut porauskuntoiseksi?

Muiden sylintereiden tulpat on normaalit, vähän rusehtavan vaaleet. Mutta kolmonen, Pikimusta..

En usko, että pelkästään yhden sylinterin kautta syö kolmeen päivään motillisen öljyä? Savuttaisi se kai muulloinkin kuin kiihdytyksissä.
Oisko siellä joku kiva kombinaatio että venavarren kumit, ja männänrenkaat jumissa/poikki, vai peräti soikee sylinteri?

Apuja kaivataan. Sais ees normaalille tasolle öljynkulutuksen ja tulppien syönnin loputtuu niin sillähän voisi jo ajella.
Se huohotuskin ihmetyttää, kun sen boksin siivosin, valkeeta tuprusavua päästää, sormen kun painaa siihen reiän ympärille niin öljyrengas jää peukalon päähän.

Kiitoksia kaikille vatsanneille etukäteen!

Sohlo kone ja se mistä käryää tulppa niin on m.renkaat moro (poikki tai palaneet) itelläni oli palaneet mäntään kiinni palasina lähti männän ympäriltä. Kaasun kun lykkäät pohjaan niin tulee tuutin täydeltä sinistä on joko väljä tai ei renkaista tietoakaan. Sitten kun mittailet niitä ruttupaineita OTA HUOMIOON että öljy pytyssä NOSTAA sitä ruttupainetta,  eli elä sokeesti luota mittariin ja noilla kilometreillä tuon vuotinen mylly on valitettavasti ajettu loppuun. Hyvän jos haluat osta -95/-96 vuoden lohko ja laske konetilaan tulee hyvä. Tässä on mun ongelama ja mitä tein http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35981.0


Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Eikös tuossa vuosimallissa just sylkät mene soikeeksi. :pomo: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Kyllä vaan. Eli lähtökohtaisesti kone on sellainen ettei kannata kunnostaa.

Poissa Rikuk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Eli koneen ostohommiksi menee..

Pitää käydä kattelee purkaamohintoja jos löytys jonkunnäkönen mosa.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Kannattaa ennemmin foorumin markkinapaikka katsella. Huomattavasti halvempaa. Purkaamot pyytää vinokoneistakin moninkertaisia hintoja
No kun halvalla sai.

Poissa Rikuk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Semmosta vielä. Että käykö uudempien 850 volvojen koneet tuohon 93 koriin suoraan? Jos jostain ettis 95-96 koneen niin käykö apulaitteisiin ja laatikkoon suoraan?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Koskas ne valut vahvistui, kun en muista. :idiot2: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Kulkukoira  Proturbo