Mistä johtuu auton nostamisen jälkeinen ravistus?
Huomasin vajaa vuosi sitten, kun vaihdoin puslat, iskarit jne. että muutaman kilometrin jälkeen alkoi kuulua raju hurina keulasta, jonka jälkeen pysähdyin ja oletin että jäi vetoakselin napapultit kirimättä. Kaivoin vanteista keskikupit irti ja totesin niiden olevan kiinni, eikä mitään selitystä näkynyt. Lähdin ajamaan eikä mitään ongelmaa, eikä sen jälkeen 10000km aikana.
Keväällä vaihdoin renkaat, lähdin ajamaan ja sama täristys alkoi parin kilometrin jälkeen. Pysähdyin ja kokeilin pyöränpultit. Ei mitään löysällä ja lähdin ajamaan, tärinää ei ilmennyt taaskaan 10000km aikana. Nyt vaihdoin jarrunesteet ja sama kuvio. Parin kilometrin ajon jälkeen alkaa sellainen hurina että on pakko pysähtyä. Kokemuksesta en tehnyt nyt mitään ja tärinäkin on taas tiessään.
Sehän on selvää että vetoakseleiden sisempiin niveliin tuon täytyy liittyä, mutta kun olen autoa nostellut useinkin em. kertojen välissä, eikä tuo tärinä tule joka kerran kun tolpat käyvät suorana, tuntuu oudolta.