RallyBaron  Samppasport

Moottori vaatii huollon d5 v:05

  • 20 Vastauksia
  • 23621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tommil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • D5
Moottori vaatii huollon d5 v:05
« : 17.08.2015, 23:01:46 »
Vikakoodi tuli näyttöön, moottori vaatii huollon.
Toisella kertaa vikavalo sytty ja sammui vähän ajan päästä.
Syttyy yleensä kiidyttäessä kylmällä autolla, lämpimänä ei niin paljon.
Kävin tänään ajelemassa 40km, laatikko lukittuna 4 vaihteelle ja kierrokset yli 3000.
Katsotaan syttyykö huomenna samat viat.
Koodit luettu ja tulos on alla.

Voima ei tule tyhjästä

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #1 : 18.08.2015, 01:33:46 »
Kannattaa tutkia alipainejärjestelmä, onko koneen tukikumit ehjät vai vuotaako alipaineen sieltä.
Toki letkujen ja liitosten kunto kannattaa tarkastaa myös.
Yleisin vika tuossa ahtopaineen säätelyssä näissä taitaa olla juurikin nuo kumit...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa M.H.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #2 : 18.08.2015, 09:11:21 »
Omassa loppui samainen ongelma, kun käytin turbon ultraäänipesussa. Tuli vähän lisää vetojakin. Oli kuulemma aika törkyinen...

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #3 : 18.08.2015, 09:14:43 »
Juuri näin. Omassa D5:ssa eilen totesin alipainevuodon. Syynä tuo takakumi.  Otat alipainemittarin(esim.biltema tms). Ja kytket sen ilmanputsarin kyljessä olevan tyynyjen alipaine magn.venttiilin alaspäin lähtevän letkun väliin, siis "sivuhaaraksi" ja katsot paljonko kone käydessä on alipaine. Pitäisi olla n.-0,95bar (95kpa). Jos ei ole, niin purista ko.venttiilin paksumpi eli se toinen letku lyttyyn. Jos alipaine lisääntyi niin vika on tyynyssä/ letkussa.
Jos ei vieläkään lisääntynyt niin vika on muualla, esim.turbon alipainerasian kalvo on puhki tai jokin letku.
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa tommil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • D5
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #4 : 18.08.2015, 21:21:57 »
Tänään ei syttynyt vikakoodit, mutta katotaan viikko miltä näyttää.
Turbo uusittu 100th sitten, saman vian takia.
Missä noita turbo pesuja tehdään?
Voima ei tule tyhjästä

Poissa M.H.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #5 : 19.08.2015, 06:45:25 »
Jyväskylässä ainakin TM-Autopalvelu tekee pesuja.

Poissa Lepa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #6 : 20.08.2015, 08:58:02 »
Omassa ex-kulkineessa v70 D5 -04 kun kylmällä koneella teki "kovan" kiihdytyksen niin meni vikatilaan. Lämpimällä koneella, vaikka kiihdytteli ja yritti saada vikaa päälle niin ei onnistunut. Vikana oli välijäähdytin, joka oli vähän revennyt. 

Poissa ranis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #7 : 20.08.2015, 17:09:42 »
Mulla D5 2002 ajettu 428tkm. Minulla meni vikatilaan moottori tarvitsee huollon ja antoi koodin P0244, joka viittaa ahtopaineen säätöventtiiliin. Vaihdoin sen kylläkin käytettyyn ja vähän aikaa pelasi joka myöskin antoi koodin P0244. Nyt tilanne on se ettei auto tahdo reagoida kaasupolkimen asentoon liikkeelle lähdettäessä. Vaikka kaasua painaa ei auto lähde kun hiljakseen eteenpäin ja sitten yhtäkkiä vastaakin kaasuun Tätä ei tapahdu koko ajan mutta osaisiko joku kertoa mistä lähteä vikaa etsimään. Maantievauhdissa auto toimii ihan normaalisti ja kiihtyy hyvin esim. ohitustilanteissa

Poissa JanneR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #8 : 20.08.2015, 18:12:18 »
 Jos turbon siivekkeet takertelee niin "MrMuscle" voisi auttaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25498.0
 Minulla ainakin auttoi kun ajoin yhden talven 10 km työmatka 40 ja 60 nopeusrajoituksella tietöiden takia.
 Huollossa sanottiin  korjauksen hintaluokaksi 1500€ ja MrMuscle-pullo maksoi 2,95€, oli hyvä sijoitus ja siitä on
nyt puolitoista vuotta eikä ole vika vielä palannut.
S80 D5 2005

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5524
  • Volvo V70
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #9 : 20.08.2015, 20:12:26 »
Mulla D5 2002 ajettu 428tkm. Minulla meni vikatilaan moottori tarvitsee huollon ja antoi koodin P0244, joka viittaa ahtopaineen säätöventtiiliin. Vaihdoin sen kylläkin käytettyyn ja vähän aikaa pelasi joka myöskin antoi koodin P0244. Nyt tilanne on se ettei auto tahdo reagoida kaasupolkimen asentoon liikkeelle lähdettäessä. Vaikka kaasua painaa ei auto lähde kun hiljakseen eteenpäin ja sitten yhtäkkiä vastaakin kaasuun Tätä ei tapahdu koko ajan mutta osaisiko joku kertoa mistä lähteä vikaa etsimään. Maantievauhdissa auto toimii ihan normaalisti ja kiihtyy hyvin esim. ohitustilanteissa

Kaasupoljin on sähköinen ja siellä vissiin kuluneet liukupinnat..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa kille91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #10 : 20.08.2015, 23:18:06 »
Itellä v70 2.4d -03.. Ennen joka kerta meni vikatillaa kone ko paino kaasun pohojaa ja mr musclea turboon ja antoin tunnin vaikuttaa nii eipä oo sen jäläkee ollu ongelmia.. 600tkm turbolla ajettu ja ei näytä huolto historia ainakaa että ois ikinä mittää tehty sille.. Jännä että tuommonen autoki voi tuntua tehokkaalta.:)

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #11 : 21.08.2015, 07:09:09 »
Mistä reiästä sinä Kille91 ujutit letkun sisään? Kun luin tuota lontoon poikien linkkiä, niin siinä oli kyllä helpompi paikka mistä sitä vaggilaiseen sai laitettua.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #12 : 21.08.2015, 08:47:49 »
Minä olen ruutannut vaahdon sisään pakopuolelta. Eli pakoputken liitos auki turbosta ja vaahto vaan sisään.
Täällä on toinenkin ketju, jossa tätä asiaa sekä tuota turbon puhdistusta on käsitelty enemmän. Löytynee hakusanalla 6805 ja olisko aihe ollut jotain d5 puutuu yli 60km/h nopeudessa tjsp.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2015, 08:49:24 kirjoittanut Itsok »

Poissa ranis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #13 : 21.08.2015, 17:03:14 »
Itselleni vastaten, voisiko vika olla moottorin etutukikumista joka toimii alipaineella, josta menee letku ahtopaineen säätöventtiilille. Kokeilin putken päästä imeä niin ei pitänyt alipainetta ollenkaan. Toinen letku piti alipaineen joka lähtee ahtopaineen säätöventtiililtä.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottori vaatii huollon d5 v:05
« Vastaus #14 : 21.08.2015, 22:54:54 »
Jos suulla imien ei pidä yhtään alipainetta niin on särki. Ehjässä järjestelmässä pysyy alipainetta ~-0.9-(-)0.6 bar(ilmanpaineeseen verrattuna).
Suulla imien tuskin saa edes -0.1bar.

Tutki ensin myös letku ettei ole  vaan rikki.
Silti vika ei välttämättä rajoitu pelkkään rikkinäiseen tukityynyyn.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy