Samppasport  Futurez

Ulina edessä vasemmalla, volvo V70 2.4D 2007

• 4 Vastauksia
  • 3277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Ulina edessä vasemmalla, volvo V70 2.4D 2007
« : 21.08.2015, 21:07:48 »
Hei

Olen tässä pitkään kuunnellut ääntä joka kuuluu mielestäni vasemmalta edestä.

Ääni on sellainen matala kumina / jurina.

Ääni ilmenee ~60km/h lähtien voimistuen nopeuden mukaan.

Lisäksi ääni loppuu / voimistuu isoissa töyssyissä motarilla jossa keula pääsee kevemään / painumaan.

Vasemmalle kaartaessa ääni lakkaa, mutta suoraan tai oikealle kaartaessa ääni kuuluu.

Oireista johtuen vaihdettiin vasemmalle eteen laakeri, muttei ääni lakannut.

Huomattiin remontin yhteydessä jousen olevan poikki oikealla edessä, vaihto ei poistanut ääntä.

Onko kokemuksia vastaavasta tai hyviä vinkkejä mitä osaisi tarkastaa?

Auto ei täristä ja kulkee suoraan. Tosin renkaat alkaa olla aika lopppu, pintaa ehkä 3-4mm michelin pilotit muistaakseni malliltaan, 225/45R17 koossa.

Poissa Tuomas-89

• Grand Touring
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Ulina edessä vasemmalla, volvo V70 2.4D 2007
« Vastaus #1 : 22.08.2015, 17:35:47 »
Nosta pyöriä ilmaan ja pyöritä renkaita.. Samanlaiset oireet yhdessä volvossa ja oikean takapyörän laakeri piti krohinaa. Voi olla vetarikin?

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
« Vastaus #2 : 22.08.2015, 17:44:50 »
Nosta pyöriä ilmaan ja pyöritä renkaita.. Samanlaiset oireet yhdessä volvossa ja oikean takapyörän laakeri piti krohinaa. Voi olla vetarikin?
Vähän samallaista olen lukenut tuon laakerin osalta. 

Ja napoja kun olen tunnustellut ajon jälkeen niin aivan kuin oikea taka olisi lämmin...

Poissa kytkijä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 21.03.2016, 08:10:59 »
Itse panin nyt merkille, tai jo aiemmin mutta nyt alkoi häiritä, että ulina/vauvalla ääni alkaa 40kmh nopeudessa ja jatkuu koveten aina 100kmh nopeuteen asti. Using siis kovenee ja taajuus koskenee nopeuden mukaan. Kaverikin kävi kyydissä toteamassa että laakerin ääntä se on.

Tuntuisi että tulee edestä, mutta ääni ei muutu kaartaessa tai muuten kääntäessä. Onko tämä ihan "normaalia"  vai sulkeeko se pois etupään laakerit? Vai olisiko taka laakeri sitten? Unelmaa kyllä tosi kovaa 80kmh nopeuksissa, pelottaa ihan ajella.

Pari kertaa talvella on vas. Etunurkan kohdalla käry haissut, kuin laahanneiden jarrujen jäljiltä, mutta vanteet ja niiden keskiöt ei ole olleet kuumana..

Vida Pohjois-Savossa

Poissa kytkijä

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 24.03.2016, 13:36:18 »
Itse panin nyt merkille, tai jo aiemmin mutta nyt alkoi häiritä, että ulina/vauvalla ääni alkaa 40kmh nopeudessa ja jatkuu koveten aina 100kmh nopeuteen asti. Using siis kovenee ja taajuus koskenee nopeuden mukaan. Kaverikin kävi kyydissä toteamassa että laakerin ääntä se on.

Tuntuisi että tulee edestä, mutta ääni ei muutu kaartaessa tai muuten kääntäessä. Onko tämä ihan "normaalia"  vai sulkeeko se pois etupään laakerit? Vai olisiko taka laakeri sitten? Unelmaa kyllä tosi kovaa 80kmh nopeuksissa, pelottaa ihan ajella.

Pari kertaa talvella on vas. Etunurkan kohdalla käry haissut, kuin laahanneiden jarrujen jäljiltä, mutta vanteet ja niiden keskiöt ei ole olleet kuumana..

Toisessa ketjussa tuota puitiinkin, mutta jälkipolville, vaihtakaa laakerin ajoissa jos ulina hiipii koppiin. Itsellä sisäkooli varmaan hitsasi akseliin ja vetarista lähtien uusiksi, epäonnen kantamoisten vuoksi auto 4pv pajalla. Itse en osannut reagoida ajoissa, kun ääni on hiipinyt pikku hiljaa...
Vida Pohjois-Savossa

Autoracing  KL-varaosat