Elekma  Autoracing

740 Turbo B200et temppuilee.

  • 12 Vastauksia
  • 3943 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
740 Turbo B200et temppuilee.
« : 25.06.2011, 08:56:47 »
Eli auto on B200ET:llä vuosimallia -86.

Kylmäkäynnistys-suuttimen johto oli hinkaantunut poikki lohkonkylkeen ja ei vieläkään toimi niinkun pitäs.

Käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta kun antaa jenkaa niin röpeltää/puputtaa eikä mene ajossa yhtään mihinkään.Pintakaasulla pystyy ajaan mutta kun antaa kaasua niin alkaa nykiin ja tokoon.

Käyntiin ei vaikuta vaikka ottaa kaasuläpänasentoanturin johdon irti.Eikä vaikuta mitenkään vaikka ottaa ahtoilmanlämpö-anturin johdon irti.
Aluks auto kävi vaan 3.lla pytyllä,4. oli pimeenä mutta kun otti kk-suuttimen johdon pois maista niin alko käymään 4.llä pytyllä.

Menee pikkuhiljaa hermot kun aina tulee uusi vika kun saa entisen korjattua.
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #1 : 25.06.2011, 09:08:06 »
Olikos mitää vikakoodipurku mahdollisuutta?
Mikä ruisku täs on?

Kylmäkäynnistyssuutin toimii vain alle -20C lämpötiloissa, tietääkseni.

Tuntuus jotta olis muutaki johdin vikaa autossasi, vaikia näin kuulematta ja näkemättä mitää sanoa mutta......
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

Poissa Sumppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Volvo vetäjistä veltoin
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #2 : 25.06.2011, 12:26:25 »
B200ET:ssä on ruiskuna Motronic, josta ei pysty lukee vikakoodeja.

Imuvuodot aiheuttaa myös käyntihäiriöitä eli syyniin kaikki alipaineletkut, tiivisteet ym. Ja kannattaa kattoo myös ahtimelta, että onko hukkiksen letku kiinni ja yleensäkin kaikki sinne kuuluva. Omassa rassissa oli unohtunu ahtimen öljyputken pidike irralleen ja kone pääs sen pultinreiän kautta hörppimään ylimääräistä ilmaa.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #3 : 25.06.2011, 12:35:59 »
Kyllä tuo kylmäk.suutin toimii lämpimämmässäkin, ei se muuten lähtis tulille. Lämpöaikakytkimessä on merkittynä kytkentäaika jossain tuolla -20 asteessa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kytkisi lyhyemmän ajan lämpimämmässä.

Kato pyöriikö tankkipumppu.
Mittaa imm.

Ohjeita faq.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #4 : 26.06.2011, 11:51:18 »
Kyllä tuo kylmäk.suutin toimii lämpimämmässäkin, ei se muuten lähtis tulille. Lämpöaikakytkimessä on merkittynä kytkentäaika jossain tuolla -20 asteessa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kytkisi lyhyemmän ajan lämpimämmässä.

Kato pyöriikö tankkipumppu.
Mittaa imm.

Ohjeita faq.

Mites tuo immu mitataan? En löytänyt FAQista ??

Mites toi siirtopumppu on helpoin testata?
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #5 : 27.06.2011, 01:07:36 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=595.0

Tankkipumpun voi ihan kuunnella täyttöaukosta moottorin käydessä, kuuluu kyllä jos toimii.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #6 : 27.06.2011, 13:33:45 »
nyt mittailin immua:

6,9 napa 666ohm.

6,7 napa läppä kiinni ~95ohm ja kun läppää avaa niin ohmit nousee sinne 1000ohm paikeille?

Eli immu vissiin viallinen?
voiko se tehdä tuollaiset oireet?

Ja mikä tuon immun nyt yhtäkkiä olis hajottanut?
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #7 : 27.06.2011, 14:23:36 »
nyt mittailin immua:

6,9 napa 666ohm.

6,7 napa läppä kiinni ~95ohm ja kun läppää avaa niin ohmit nousee sinne 1000ohm paikeille?

Eli immu vissiin viallinen?
voiko se tehdä tuollaiset oireet?

Ja mikä tuon immun nyt yhtäkkiä olis hajottanut?
No, ei taida ihan uus olla... Suunnilleen kaikilta se kertaalleen on mennyt tuon ikäisistä. Voithan avata kannen ja tentulla putsata liukuja mutta epäilen silti toimivuutta kun on noin pielessä arvot...
Hommaa uus käytetty, täysin uusi kun maksaa apaut 750€.

Mulla aikanaan kypsyi immu 740 turbosta ja oireina oli tuo että pystyi hiipimään pintakaasulla mutta ei kestänyt yhtään ruoskaa.
Voit etsiä 200ET:n ja 230ET:n immua, kumpikin käy.

200ET:n on 067 loppuinen
230ET:n on 035 loppuinen

Itellänikin on jemma nimisessä paikassa toimiva läppäimmu motikkaan joka on koottu kahdesta viallisesta mutta en uskalla luopua kun perheessä on vielä 740 230ET. :P
Tuo motikka kun on katoavaa kansanperinnettä. Äkkiä vaihto 940 turboon, saa pelkällä lastulla parikymmentä hepoa enemmän ja osia löytyy. Tai sitten joku muu ruutta tuohon 740 tboon. :juhau:

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #8 : 07.07.2011, 21:16:30 »
Nyt on toinen IMM eikä vaikuttanut mitenkään.

Kun polkasee kaasua niin empii/meinaa röpeltää.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun 2000rpm kierroksia  niin ikäänkuin pätkii/röpeltää.
Ajossa nyppii.

Vaihdettu:
-IMM
-BP säädin
-Lastu
-Ei imuvuotoja.

Alkaa menee hermot koko paskaan siinä määrin että kohta siellä on sttömperi ruiskun tilalla.
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #9 : 07.07.2011, 23:27:35 »
Kokeiles toisella puolalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #10 : 13.07.2011, 15:42:04 »
Nyt on toinen IMM eikä vaikuttanut mitenkään.

Kun polkasee kaasua niin empii/meinaa röpeltää.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun 2000rpm kierroksia  niin ikäänkuin pätkii/röpeltää.
Ajossa nyppii.

Vaihdettu:
-IMM
-BP säädin
-Lastu
-Ei imuvuotoja.

Alkaa menee hermot koko paskaan siinä määrin että kohta siellä on sttömperi ruiskun tilalla.

Koitettu toisella puolalla,ei auta.
Bensanpaineet ok.

Voisko boksisa olla vikaa?Jos joku komponentti o kärähtänyt kun johdot olöi maihin?(3 johtoo.Vihree-sininen,keltanen ja oranssi oli hinkaantunut puhki/kärähtänyt imusarjan alta,mut nyt teipattu ettei maadota)

Alkaa vituttaan kun auto ollu saman vian takia jo 2,5kk telakalla....
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa Tuppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • Varmarilla mennään
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #11 : 26.08.2011, 08:33:37 »
Mulla oli sama vika ja se oli vaan siitä kiinni et se sytytyksen pääteasteen liitin siinä akun vieressä oli täynnä vettä ku se kuori oli halki.
745 -89
740 -86
945 -97 b230ft
Eiku?

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Turbo B200et temppuilee.
« Vastaus #12 : 26.08.2011, 14:28:37 »
Mulla oli sama vika ja se oli vaan siitä kiinni et se sytytyksen pääteasteen liitin siinä akun vieressä oli täynnä vettä ku se kuori oli halki.
Se on suutinten tehopääte.
Sytkän erillistä päätettä ei tässä mallissa ole. Korjataan se nyt tähänkin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy