Eli tosiaan kyseessä v70 2.4t AWD 1998... jossa ilmeisesti 99 vuoden ME7 ECU, ja pitäisi olla 230~hp lastu.
Auto tuli mulle kun olin vielä intissä, joten aluksi kerkesin ajamaan vain parina viikonloppuna... Noh auto oli sit kuukauden (loppusodan ajan) emännällä, joka huomasi että ohjaus on ihan päin vittua.. (tiedossa oli vain että raidetangon päät pitäs vaihtaa)
noooh auto kävi tossa kuukaus takaperin hammastangon vaihdossa, jossa loppulasku oli loppujen lopuks yli 2 tonnia...
vaihtoon meni myös: Etuvakaajat, raidetangon päät tietenkin, yks vetari, iskarien yläpäät (pultit+laakerit)... Ja myös uus akku kun auto oli seissyt.
Viikon sisällä rempan jälkeen huomasin että vikavalo syttyi... pidin mitättömänä koska entinen volkkarin omistaja

loppujen lopuksi alkoi vilkkumaan joten autolla ei enää ajettu.
Avasin myöhemmin pellin ja totesin että puolathan ne siinä ui öljyssä. ja koko koneen päällinen. Vissiin korkista tullut? putsasin paikat ja puolia tuli 2 uusittua, kun olivat ihan erilaiset ja haljenneet. sitten hain motonetistä uuden korkin kokonaan... joka ilmeisesti oli joku vaggi korkki. Vaihdoin isäni kanssa korkkeja hänen vinokoneesta, ja mulle korkki meni hienosti.
Parin putsaus kerran jälkeen meni hermot ja tosiaan luin että tota painetta tulee sieltä jos on öljyloukku ja huohotus tukossa.... hain uuden loukun ja pitkän pitkän päivän ja kiroomisen jälkeen vaihdoin sen, putsasin isommat letkut ja pienemmät uusisin. Samalla tuli pikaisesti putsattua imusarja ja kaasuläpän kotolo (ei niissä paljoo mitään ollut...)
Noh imusarjan kanssa tapellessa onnistuin appiukon kans hajottamaan ecun veden lämpötila anturin siitä termarin alta. Se uusittiin ja hienostihan se rupes sen jälkeen käymään. PAITSI nyt seuraavana päivänä, niin vikavalo syttyi TAAS..... ainoat oireet: Kone käy KYLMÄNÄ pari minuuttia täristen ja niinkuin traktori, mutta tasaantuu sitten tosiaan parin minuutin päästä. Ja välillä kakkosella kun lyö lämän tiskiin ja kattoo ahtopainemittaria niin paineet laskee yks kaks... onko tää englanniksi se Surge?
Ei tekis mieli ruveta viittä puolaa uusimaan jos ei se niistä johdu. Alkaa vaan pikkuhiljaa menemään hermot. Lukulaitetta ei itseltä enää löydy, koitimme vrcf jäsenen bluetooth lukijaa, joka kyllä lukee hänen mk1 XC70 2.4T koodeja..... minun ecuun ei yhdistänyt. Olisiko tässä nyt järkevintä ajaa vaikka motomaattiin kattomaan noi koodit? Vai osaako joku nyt neuvoo että mitä hittoo tässä kannattaa nyt tehdä... Niin, ja lastuhan tässä pitäis olla, mut mittarin mukaan ahtaa vain 0.6bar. Lähtee kyllä hyvin ja ei se kyllä vakiolta tunnu... ollut itsellä 196hp 1.8T vw, 300hp 4.2 V8 audi, 170hp(190lastu) E39 bemari... ja ei kyllä vakiona 190 heppaa liikuttais tätä 1700kg ruhoo tällälailla miten se lähtee.
edit: Tuntuu muuten että valo syttyy aina sen jälkeen kun auto on ollut yön ylämäkeen parkissa??
voiko olla että jostain muka valuu öljyä sitten taaksepäin puoliin vai mitä ihmettä nyt oikeen tapahtuu.