Kirjoitan kahdesta identtisestä ja kalliista kokemuksesta kahdella eri Volvolla: V70 2,4D vm 2004 ja XC90 2,4D vm 2004. Molemmissa siis sama kone. Pihasoralla alkoi olla jatkuvasti öljyläikkiä. Öljyä sai lisätä sen verran, että oli viisaampaa pitää öljykannua aina mukana. Lisäksi autojen takalasit muuttuivat kovemmissa ajonopeuksissa öljyisiksi, kun auton alta pöllysi öljysumua. Viaksi paljasui molemmissa tapauksissa vauhtipyörän takaa koneen kyljestä irronnut tulppa. Reikä johti öljytilaan ja sen kautta loiskui öljyä, kun kierrokset olivat kovempia. Tasainen moottoritievauhti roiski tietysti jatkuvammin. Vian korjaaminen edellytti apurungon, automaattivaihteiston ja siihen liittyvien kilkkeiden ja vauhtipyörän irrottamista. Sitten vain reikä tulpattiin uudestaan. Samalla oli tietysti viisasta vaihtaa kampiakselin stefa. Remonttien hinnat olivat suurusluokkaa 1500-2000 €.