Nonniin, vihdoin ja viimein pääsi tämäkin projekti alkuun. Tänään on vuorossa etujarrusatulat. Vie kyllä aikaa tämä homma ihan kiitettävästi; ei itse maalaus, mutta se odottelu maalauskertojen välissä. Klo 12 sain hommat alotettua, ja varmaan jonnekin puolilleöin menee. Huomenna sama rumba takapään kanssa sitten.
Kolme maalikerrosta ajattelin laittaa: Hammerite Primer -pohjamaalit + 2x Hammerite Smooth Finish Red -pintamaalit. Ihan riskillä vedän Bilteman 2,5t hallinosturilla kulma kerrallaan (tietty pyörä auton alla varmistamassa, jos tunkki pettää), kun ei noita pukkejakaan fiksusti alle saa. Menee aikasen vttumaiseksi noiden pukkien kanssa, viikon ajan tässä pyöritelly asiaa päässä ja nyt riitti, enempää en mieti.
Tunkinkin kanssa saa ihan kiitettävästi kikkailla, mm. nostella muutaman tunnin välein milloin oikeaa, milloin vasenta etukulmaa. Noh, kyllä tämä homma näinkin menee. Ei tässä täydellisyyteen kuitenkaan pyritä, työturvallisuus on nyt sitä, mitä parhaiten pelkkää tunkkia käyttäen voi saada. Toivotaan, ettei tipahda. Alusta on kuitenkin pihalaattaa, niin kyllä se ainakin kestää.
Taisin jo aikaisemmin sanoa, että ei olisi muka ruostetta näissä satuloissa. Ja ketun marjat. Todellakin on, kun käy vähän pintaa raapustamaan pois. Meni jo usko ja toivo tuon ruosteen poissaamiseksi, joten vedin Hammeritet päälle jonkinmoisen hionnan jälkeen. Olisi se kyllä parempi, jos satulat olisi kokonaan irti pöydällä maalattavana (+kunnon pintahionta päälle); aika pieniä koloja tuolla, mihin saa maalia lätkiä. Kahta pensseliä käytän; 30mm ja sitten tuollaista pientä vesiväripensseliä. Eikä siltikään joka paikkaan saa pensseliä laitettua. Jarrulevyihin ym. tulee hiukkasen sotkua, mutta tarkotus on myöhemmin sitten puhdistella tarpeen mukaan. Tinnerissä noita pensseleitä saa liotella joka maalauskerran välissä, ettei ala maali niihin kovettumaan kiinni.
Pikkuhiljaa pikkuhiljaa...
Pohjamaalit laitettuna, oikean etukulman jarrusatula:

Ja ei muutakuin töitä jatkamaan ->
