Kävin tekemässä kierrosta parissa eri rautakaupassa, ja molemmissa myynnissä vain mustaa Miranol Hammarlack:aa.

Eli ei sitä, mitä itse haen. Joten vedin vielä hiukkasen pohdintaan tätä rojektia. Perinteisen punaiseksi olisi tarkoitus vetää, kun auto on tumma.
Mikä tuossa jarrusatuloiden irroituksessa sitten mättää, niin lähinnä pari juttua: jarrunesteiden kanssa kikkailu (ilmaus ym.), ammattitaidon puute. Ilmaukseen esimerkiksi ei löydy vermeitä, eikä niitä nyt viittisi ihan pienestä lähtä ostamaankaan, lainaan ei saa mistään. Ammattitaitoahan jarrusatuloiden irroitus tuskin paljoa vaatii, mutta seinä tulee vastaan viimeistään tuossa takaisinlaittovaiheessa. Ei pysty, liian hapokasta. Olisihan se parempi ku suojapapereiden ym. kanssa kikkailu, mutta ei pysty. Hiekkapuhalluksen pystyn tekemään.
Palasin vielä tuohon VHT:n Caliper Painttiin (~jarrusatulamaali). Joillakin ulkomaanfoorumeilla kehuneet, vaikka onkin sprayta. Mutta mutta, loppukäsittely vaatii satuloiden lämmittämistä 93C 20min ajan. Väittävät jotkut, että kestäis jopa jarrunesteet tämän käsittelyn jälkeen. Satuloiden ollessa paikallaan ei lämmitystä voi tehdä, ei kestä muut paikat lämpöä (letkut, muovit ym) eikä satulaa saisi tasaisesti lämpiämään. Eli pitäis irrottaa, mikä nyt ei tuu kyseeseen. Tuota tököttiä olisi lähellä ainakin saatavilla.
Huomenna tarkoitus olisi kävästä Helsingissä, ja siinä samassa pyörähtää Bilteman + Motonetin kautta. Biltemassa olisi punaista jarrusatulamaalia myynnissä ja motonetissakin paria laatua jotain (~8€ ja ~25€), mutta mihkään ropparilaatuiseen halpiskamaan en koske. Eli laadukasta pitäis maalin olla, ja kestää kesät talvet, sateet paisteet, hiekat paskat.
Onneksi nuo omat satulat nyt ei kovin pahassa kunnossa ole, eli ruosteesta en uskois muodostuvan hirveetä ongelmaa. Suurin probleema on, että mitä maalia sinne nyt tunkee. On Miranolia, VHT:tä, Foliateciä, Hammeriteä, G2 ja mitä piru lie. Kaipa sitä noita bilteman ja motonetin valikoimaa sitten kattellaan huomenissa.