Morjens! :hello: Elikkäs tuli ostettua Volvo 242 DL vm.1983 B230E ja M45 varustettuna ensiautoksi kesällä. Autossahan tietenkään ei ollut leimaa jäljellä, joten auto piti katsastaa ja ennen katsastusta piti tehdä vähän remppaa (parit paikat tehdä, pyöränlaakeri kiristää ja eteen vaihtaa jarruletkut ja putket). Leima kun saatiin niin eipä tässä ole mitään ihmeellistä oikeen tapahtunutkaan, ajoa, perus huoltoa ja puunausta vaan. Pari viikkoa sitten laitoin auton seisontaan, koska auto sammui kesken ajon ja ei lähtenyt enään käyntiin enkä löytänyt vikaa.

K-jetissä jotain varmaan kun auto ei toiminut muutenkaan ikinä kunnolla (kaasua kun painoi tyhjäkäynniltä ihan vähänkin niin meinasi tukehtua + auto ei kestänyt välillä tyhjäkäynnillä). Eli autoon olisi tarkoitus tehdä uusi ahdettu moottori. Voimansiirtoa ja alustaa päivitetään myös. Auto jää ulkokuorelta vakion näköiseksi paitsi vanteet vaihtuu ja madallusta tulee myös. Sisustaan parit lisämittarit, perus kuppipenkit ja ralliratti. Projektilla ei ole mitään aikataulua valmistua, tehdään rahan ja ajan mukaan. Varmasti jäi jotain kertomatta kun ei kaikkea voi muistaa tätä kirjoittaessa. Katellaa mitä saadaan tehtyä.

Tälläistä mietitty:
Moottori:
B21ET alakerta hoonautettuna uusilla renkailla ja laakereilla.
530 kansi perus huollettuna A-nokalla.
Turboksi T03 Garret vakio pakosarjalla, putkistoksi 3 tuumaa koko matka.
Vakio välijäähy.
Moottoria ohjaamaan mega.
LH imusarja.
Tehotavoite n.200hp.Voimansiirto:
M45 pottapyörällä, SRE-asetelmalla ja millä levyllä? Tai sitten vakio turbon kytkin.
1030 perä tiheellä välityksellä, ehkä lukolla?Alusta:
Ei oikein muuta tietoa kun GTS performance madallusjouset tällähetkellä paikoillaan vakio iskareilla, eteen vaihtuu varmaan lyhyemmät iskarit koska edestä laikattu jousia. Vähintään turbon vakaajat pitää hankkia ja jarruthan vastaa turboa jo nyt.
Lopuksi kuvia:
Tälläinen se oli ja on tälläkin hetkellä.

Nyt vähän purettuna.


