KL-varaosat  Race.fi

S40N/V50 T5 piristys

  • 11 Vastauksia
  • 7619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoniM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
S40N/V50 T5 piristys
« : 17.09.2015, 09:25:50 »
Onko kokemuksia tai mittaustuloksia paljonko S40N/V50 T5-autoista tulee potkua jos laittaa lastun lisäksi do88-imuputken ja välijäähdyttimen? http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=steg_tva&artgrp=163

Esim. Turbotecin lastu lupaa 250hp/380Nm, mikä lienee myös totuus muistakin lastuista vaikka lupaisivat enemmän. Luulisi, että suuremmalla imuputkella ja välijäähdyttimellä olisi reipas vaikutus.
S60 T5 2001
EX V40 2.0t 2004
Ex V70 2.4 125kw 2004, Ex S40 1.8 1997

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #1 : 17.09.2015, 11:13:28 »
Stage 1-4 näkyy tuolta: http://www.sharkperformance.fi/brands/engine.php?Model=V50%20P1%202004-

Eli rautamuutokset ja sitten siihen sopiva ohjelmointi.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa JoniM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #2 : 18.09.2015, 09:12:11 »
Tarviikohan olla custom-ohjelmointi vai tuleekohan ihan perus-lastulla lisähevoset noista mainitsemistani osista?  ???
« Viimeksi muokattu: 18.09.2015, 09:15:17 kirjoittanut JoniM »
S60 T5 2001
EX V40 2.0t 2004
Ex V70 2.4 125kw 2004, Ex S40 1.8 1997

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #3 : 21.09.2015, 13:10:27 »
Jossain määrin voi tulla lisähevosia pelkällä osanvaihdollakin, mutta jos haluaa täyden hyödyn paremmista osista, vaatii se custom-softan.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #4 : 10.04.2016, 21:20:40 »
En viitsinyt uutta aihetta tehdä, joten kysellään tässä ketjussa kun samasta autosta kuitenkin kyse.

Eli S40N T5-koneella ja automaattivaihteistolla. Kyselin tuossa tuolta Hirvipuro Oy:ltä vähän ennakkoon tietoja ohjelmoinnista ja hinnoista. Kävi ilmi, että eivät ohjelmoi automaattilaatikkoa uusille teholukemille, onko normaalia? Itse saanut vaan sen käsityksen kun lueskellu muiden ohjelmoijien nettisivuja, että ohjelmoivat aina laatikon uudestaan uusille teholukemille.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #5 : 11.04.2016, 13:09:56 »
Jos siitä hyvän ja kestävän haluaa niin automaatin ohjelmaan tulee koskea.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #6 : 11.04.2016, 17:17:41 »
Jos siitä hyvän ja kestävän haluaa niin automaatin ohjelmaan tulee koskea.

Missäs tuon laatikon voi sitten käydä ohjelmoimassa, jos ei tuo liike itse sitä suostu tekemään?

Edit. Keskusteltu puhelimitse myyjän kanssa ja sanoi ettei kyseistä laatikkoa voi ohjelmoida millään, auto oppii itse kuulema uuden vääntömomentin jonka mukaan vaihdot sitten menee jne.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2016, 17:47:33 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #7 : 11.04.2016, 19:26:16 »
Missäs tuon laatikon voi sitten käydä ohjelmoimassa, jos ei tuo liike itse sitä suostu tekemään?

Edit. Keskusteltu puhelimitse myyjän kanssa ja sanoi ettei kyseistä laatikkoa voi ohjelmoida millään, auto oppii itse kuulema uuden vääntömomentin jonka mukaan vaihdot sitten menee jne.

Ei herra Hirvipuron juttuja kannata uskoa, tietää sen verran, että autossa on neljä pyörää. Automaattilaatikko ei opi uusia vääntöjä vaan oppii kuluneisuudesta johtuvia seikkoja. Autossasi on kaksi ohjainlaitetta, toinen ohjaa moottoria ja toinen laatikkoa. Automaatin ecussa on toiminnalliset asiat, solenoidien virtalähteet, perustoiminnot. Moottorin ecu taas käskyttää laatikon ecua ja näitä käskyjä muutetaan eli turbiinin lukitusta, pakkojen paineita jne. Eli et voi ottaa toiselta voimaa ja toiselta laatikon muokkausta tai itse en ainakaan suostu, koska nuo kaksi asiaa kulkee käsi kädessä eli pelaavat yhteen, toinen tukee toista., muuten ei tule hyvä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #8 : 11.04.2016, 20:39:06 »
Ei herra Hirvipuron juttuja kannata uskoa, tietää sen verran, että autossa on neljä pyörää. Automaattilaatikko ei opi uusia vääntöjä vaan oppii kuluneisuudesta johtuvia seikkoja. Autossasi on kaksi ohjainlaitetta, toinen ohjaa moottoria ja toinen laatikkoa. Automaatin ecussa on toiminnalliset asiat, solenoidien virtalähteet, perustoiminnot. Moottorin ecu taas käskyttää laatikon ecua ja näitä käskyjä muutetaan eli turbiinin lukitusta, pakkojen paineita jne. Eli et voi ottaa toiselta voimaa ja toiselta laatikon muokkausta tai itse en ainakaan suostu, koska nuo kaksi asiaa kulkee käsi kädessä eli pelaavat yhteen, toinen tukee toista., muuten ei tule hyvä.

Et siis nähtävästi suosittele herra Hirvipuron palveluita?
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #9 : 12.04.2016, 10:56:06 »
Kertokaas muut jotka kyseistä autoa on lastuttanu, tehtiinkö teillä laatikolle ohjelmointi?

Olen nyt kahdesta paikasta kysellyt ja molemmista tullut sama vastaus: kyseiseen autoon ei voi ohjelmoida laatikkoa. Onko sitten kyse vain tuosta -04 vuosimallista kun ei pysty laatikolle mitään tekemään?  :o
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #10 : 12.04.2016, 13:47:58 »
Eipä tuota moni tee Suomessa kun eivät osaa. Täälläkin foorumilla on minun tekemiä autoja ja jokaisessa on mm. laatikossa turbiinin luistoa pienennetty ja aivan jokainen on tykännyt laatikon toiminnasta tuon jälkeen, oli sitten bensa tai diesel.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: S40N/V50 T5 piristys
« Vastaus #11 : 12.04.2016, 14:40:49 »
Eipä tuota moni tee Suomessa kun eivät osaa. Täälläkin foorumilla on minun tekemiä autoja ja jokaisessa on mm. laatikossa turbiinin luistoa pienennetty ja aivan jokainen on tykännyt laatikon toiminnasta tuon jälkeen, oli sitten bensa tai diesel.

Taitaa olla siis kiven alla ne, jotka noita laatikoita ohjelmoivat... kiitoksia vastauksista!

Katsotaan tossa kesän aikana mihin softaan päädyn.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Elekma  Autoracing