Elekma  Autoracing

Turvatyynyjen toimintaikä?

  • 4 Vastauksia
  • 2367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Turvatyynyjen toimintaikä?
« : 17.09.2015, 11:51:05 »
Itseä on askarruttanut oman s80 vm.99 turvatyynyjen toiminta. "Leimojen" päivämäärä on ovenpielissä jo ajat sitten umpeutunut. Miten on, onko missään tietoa onko näinkin iäkkäissä Volvoissa tyynyt toimineet törmäystilanteissa? Varmaan se on autokohtaista, mutta olisi kiva tietää.

Tyynyjä ei kyllä kannattane enää uusia tämäb ikäiseen?
« Viimeksi muokattu: 17.09.2015, 12:20:06 kirjoittanut Karitsu »
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6707
  • 1% Hybridi
Vs: Turvatyynyjen toiminta ikä?
« Vastaus #1 : 17.09.2015, 11:55:37 »
Joskus kyselin volvo huollosta niin totesivat: Ei niitä tartte testata, niissä on se oma diagnostiikka systeeminsä.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: Turvatyynyjen toiminta ikä?
« Vastaus #2 : 17.09.2015, 11:59:14 »
Silloin kun turvatyynyt tulivat, ei ollut tietoa miten ne kestää aikaa joten pistivät varmuuden vuoksi tarrat että uusittava 10v jälkeen. Sittemmin on huomattu että toimii ne vanhempanakin eikä uusimis tarvetta ole.

Poissa Karitsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • S80 T6 -99
Vs: Turvatyynyjen toiminta ikä?
« Vastaus #3 : 17.09.2015, 12:05:14 »
Kiitoksia huojentavista vastauksista! :)
Volvo Pro:lla koodien lukua ja nollausta.

745 > 850 STW 2,0 > 850 STW 2,5 > S80 T6

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Turvatyynyjen toimintaikä?
« Vastaus #4 : 19.09.2015, 19:07:15 »
OT: töissä noita tyynyjä on vaihdettu yhteensä liki parikymmentä  useaan eri merkkiin , yleensä vikailmo on "katkos sytytyspiirissä".                ( Airbaggi tunnistaa kontaktin aivan hituvirralla joten se ei paljon tarvii vikatilaan )
Nuo vaihdetut  vialliset tyynyt on pyritty laukaisemaan akkuvirralla ja vain yksi (opelin sivuverho ) on jäänyt laukeamatta.

Tositilanteessa laukaisupiiriin juntataan niin paljon virtaa ettei pienet kontaktihäiriöt tunnu missään.

Itse uskon vahvasti että  yleensä bägit toimisivat tositilnteessa normaalisti vaikka siellä autossa joku vikakoodi vilkuttelisi.

Huom! en kehoita aliarvioimaan/unohtamaan tyynyvikoja, kunhan kerroin kokemuksia aiheesta.

 

Elekma  Autoracing