KL-varaosat  Race.fi

V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana

  • 15 Vastauksia
  • 7823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« : 17.09.2015, 16:45:00 »
Ongelma esiintyy vain kun olen ajanut moottoritietä pidempään ja poistuessa pysähdyn valoihin niin laatikko ei meinaa "löytää" pykälää vaan menee 1-2s jonka jälkeen paukahtaen vaihde menee päälle... tätä jatkunee tovin aikaa ennenkuin laatikko jäähtyy.
Laatikkoon on vaihdettu öljyt muutama kuukausi sitten, mutta olisikohan pojilla menny väärät litkut askiin?
Ainiin ajettu 177tkm
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #1 : 17.09.2015, 17:44:01 »
Tai sitten liian vähän öljyä ovat laittaneet. Tuo kannattaa tsekata ihan ensiksi ja sitten miettiä muita vaihtoehtoja.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #2 : 17.09.2015, 20:17:42 »
Ongelma esiintyy vain kun olen ajanut moottoritietä pidempään ja poistuessa pysähdyn valoihin niin laatikko ei meinaa "löytää" pykälää vaan menee 1-2s jonka jälkeen paukahtaen vaihde menee päälle... tätä jatkunee tovin aikaa ennenkuin laatikko jäähtyy.
Laatikkoon on vaihdettu öljyt muutama kuukausi sitten, mutta olisikohan pojilla menny väärät litkut askiin?
Ainiin ajettu 177tkm
Uudestaan vaan vaihtoon ja nollaa laatikon.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #3 : 18.09.2015, 20:24:00 »
Öljyä oli riittävästi... kait pitää suunnata biliaan litkujen vaihtoon...
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #4 : 07.10.2015, 22:01:47 »
Auto käytetty volvolla ja tuomio oli että laatikossa on väärät öljyt... oli reilussa 2kk menny pikimustaksi öljyt :(
siellä oli liqui molyn top tech 1200 joka olisi vastaavaa kuin jws3309 eli väärä litku, vaikka kyseinen valmistaja ilmoittaa tuon oikeaksi öljyksi tuohon laatikkoon...
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #5 : 08.10.2015, 00:26:02 »
Yllättävän usein joku onnistuu ostamaan "ihan yhtä hyvä"-öljyä muutaman euron säästön takia. Jos vaikka laatikko porsii tuon takia niin öljyn myyjä tuskin suostuu maksajaksi.

Minulle myytiin yhteen vähän ajettuun s80:iin väkisin tuollaista korvaavaa öljyä. Siinä alkoi vaihteet paukahdellla ja 300km jälkeen ne öljyt vaihdettiin alkuperäisöljyyn. Vaihdon jälkeen meni vielä parisataa kilometriä huonoilla vaihdoilla koska kytkinpakkojen kiekot olivat kyllästyneet väärällä öljyllä. Myyjä ei muuten muistanut enää ollenkaan myyntipuhettaan.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 00:28:29 kirjoittanut Nortti »

Poissa aalt1n

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #6 : 08.10.2015, 01:26:49 »
Auto käytetty volvolla ja tuomio oli että laatikossa on väärät öljyt... oli reilussa 2kk menny pikimustaksi öljyt :(
siellä oli liqui molyn top tech 1200 joka olisi vastaavaa kuin jws3309 eli väärä litku, vaikka kyseinen valmistaja ilmoittaa tuon oikeaksi öljyksi tuohon laatikkoon...
Kuulostaa aika kummalta. Kun itse ei vaihtoa tee niin vaikeaahan se on tietää, mitä autolle oikeasti on tehty. Oliko 177 tkm öljynvaihto laatikon ensimmäinen? Jos pitäisi rahaa laittaa peliin, niin veikkaisin, että öljyjä ei ole vaihdettu ollenkaan tai sitten on vaihdettu vaan se mitä propun kautta on saatu pihalle ja vähän liian vähän tilalle.

Vaihdelaatikko ei ole volvon (ymmärsin, että kyseessä on tf-80sc), eikä volvo tee öljyjäkään. Laatikko on AW:n ja heidän suosituksensa on juurikin yllä mainittu luokitus. Liqui Moly on sen verran iso peluri markkinoilla, että suosittelen ehdottomasti olemaan heihin yhteydessä.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web_no.nsf/formular?OpenForm&formular=fikontakt&lang=fi
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #7 : 08.10.2015, 01:35:46 »
Kuulostaa aika kummalta. Kun itse ei vaihtoa tee niin vaikeaahan se on tietää, mitä autolle oikeasti on tehty. Oliko 177 tkm öljynvaihto laatikon ensimmäinen? Jos pitäisi rahaa laittaa peliin, niin veikkaisin, että öljyjä ei ole vaihdettu ollenkaan tai sitten on vaihdettu vaan se mitä propun kautta on saatu pihalle ja vähän liian vähän tilalle.

Vaihdelaatikko ei ole volvon (ymmärsin, että kyseessä on tf-80sc), eikä volvo tee öljyjäkään. Laatikko on AW:n ja heidän suosituksensa on juurikin yllä mainittu luokitus. Liqui Moly on sen verran iso peluri markkinoilla, että suosittelen ehdottomasti olemaan heihin yhteydessä.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web_no.nsf/formular?OpenForm&formular=fikontakt&lang=fi
Tuonti auto joten vaikea tietää onko aiemmin vaihdeltu öljyjä... ja tuo laatikko on tf-80sc gen2 mihin vaihtui eri öljy... BOT 341(AW-1)
Öljyt on vaihdettu erään korjaamon toimesta ja sanoivat että öljyt on vaihdettu huuhtelemalla, k.o. tapahtumasta on kuitit jne... joten iloisesti lampsin keskustelemaan mitä tehdään kun noilla öljyillä tuli veivattua 9000km ja volvon kommentti oli että laatikko on luistanut erittäin runsaasti sekä ylikuumentunut useita kertoja...

p.s. liqui molyn sivuilla mainitaan että öljysuositukset ovat ehdotuksia eivätkä ole juridisesti sitovia :)
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 01:45:31 kirjoittanut puti »
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa aalt1n

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #8 : 08.10.2015, 01:44:07 »
Vastauksesi selvensi asiaa paljon, varsinkin tuo gen2 tieto. Katsoin ihan huvikseni, että Castrol ja Valvoline eivät anna mitään öljysuositusta tuolle gen2 -laatikolle. Mutta LM suosittelee samaa voitelua ykköseen ja kakkoseen.

e: Putinin yhtiö (Teboil) taas suosittaa Fluid S öljyä kaikkiin näihin lootiin.

Voimia taisteluun!
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 01:54:39 kirjoittanut aalt1n »
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #9 : 08.10.2015, 01:55:25 »
Vastauksesi selvensi asiaa paljon, varsinkin tuo gen2 tieto. Katsoin ihan huvikseni, että Castrol ja Valvoline eivät anna mitään öljysuositusta tuolle gen2 -laatikolle. Mutta LM suosittelee samaa voitelua ykköseen ja kakkoseen.

Voimia taisteluun!
LM:n sivuilta öljyjen spekseissä suositukset on tuossa toptec1200 juuri tuolle vanhemmalle laatikolla ja top tec1800 löytyy suositukset tuolle uudemmalle.
ja kyllä sen huomasi laatikon toiminnassa että tuo gen1:sen öljy ei kovin hyvin toiminut tuossa gen2 laatikossa :(
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #10 : 08.10.2015, 07:23:14 »
Auto käytetty volvolla ja tuomio oli että laatikossa on väärät öljyt... oli reilussa 2kk menny pikimustaksi öljyt :(

Ilmeisesti ei ole aikaisemmin vaihdettua ja nyt ehkä väärän öljyn takia paska on lähtenyt liikenteeseen? Oliko tuolla "Pärnäsen" korjaamolla Volvo tuntemusta noista laatikoista?
Monesti on tullut esille, että Volvon (AW) laatikko on erittäin tarkka siitä kuinka sinne vaihdetaan ne öljyt, minkä laatuista ne on ja oikea määrä ::)
Vaikka se merkkiliikkeessä maksaa sen 250-300€ öljyineen, niin tuossa en lähtisi oikaisemaan, jos ei korjaamolla ole 100% Volvo tuntemusta.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #11 : 08.10.2015, 07:44:34 »
Missä iässä tulee tämä Gen2 laatikko Volleihin?
V90 T8 2020 Inscription

Poissa aalt1n

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #12 : 08.10.2015, 11:43:05 »
Missä iässä tulee tämä Gen2 laatikko Volleihin?
Mutuilua:
TF-80SC nimellä näkyy olevan 2011 asti ja TF-80SD vuodesta 2012. Viisaammat vahvistakoot tarkoittaako tuo kirjaimen muutos, juurikin tätä asiaa.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2015, 13:03:00 kirjoittanut aalt1n »
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #13 : 08.10.2015, 14:18:19 »
Ilmeisesti ei ole aikaisemmin vaihdettua ja nyt ehkä väärän öljyn takia paska on lähtenyt liikenteeseen? Oliko tuolla "Pärnäsen" korjaamolla Volvo tuntemusta noista laatikoista?
Monesti on tullut esille, että Volvon (AW) laatikko on erittäin tarkka siitä kuinka sinne vaihdetaan ne öljyt, minkä laatuista ne on ja oikea määrä ::)
Vaikka se merkkiliikkeessä maksaa sen 250-300€ öljyineen, niin tuossa en lähtisi oikaisemaan, jos ei korjaamolla ole 100% Volvo tuntemusta.

Ei tuo vaihteisto välttämättä vielä hajonnut ole, mutta on siinä kytkinpakat saattaneet luistaa aika paljon. Testerillä näkee ne öljyn kuumenemisetkin.

Jonkun korjaamon laittamana esim atf320 + lisäaine X oli yhdessä autossa mihin vaihdoin oikeat tilalle. Oli kuitti mukana ja öljyn mimi paljastui huoltokirjaa etsiessä. Oikealla öljyllä palautui priimaksi.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 14:48:26 kirjoittanut Nortti »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 -11 automaatti "kolahtelee" kuumana
« Vastaus #14 : 08.10.2015, 18:53:56 »
^
Eli pienen säästön toiveessa ei välttämättä kannata kaikkea litkuja tuolta maailmalta tilailla tuonne vaihteistoon.
Toki jos vuosittain vaihtaa vaihteistoon öljyt, niin käyhän tuo 250-300€ kukkaron päälle, mutta jos 60-100tkm välein vaihdattaa Sinisellä/ammattitaitoisella pajalla oikeat öljyt, niin ei siitä konkurssiin mene.
Ainakin voi huoletta nukkua yönsä, että on oikeat öljyt sisässä 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Futurez  Kulkukoira