Kysymys ei suoranaisesti koske B200K-moottorin viritystä, vaan pikemminkin huoltoa, mutta laitan nyt tähän samaan ketjuun.
Autona on siis Volvo 360 GL vuodelta 87 ja moottorina B200K Solexin kaasarilla ja mekaanisella bensapumpulla.
Olen miettinyt mekaanisen bensapumpun vaihtamista sähköiseen ja kysymys koskeekin sen asennusta ja sopivuutta.
Esim. Motonetistä saa kahta erityyppistä pumppua.
1. Toinen on tankin läheisyyteen asennettava painepumppu, jonka tuotoksi on ilmoitettu 132,5 litraa / h ja paineeksi 0,3 - 0,5 bar.
2. Toinen on imupumppu, jonka voi asentaa konetilaan. Pumpun tuotto on 120 litraa / h ja paine 0,25 bar.
Ensimmäinen pumppu maksaa 24,5 euroa ja toinen 69 euroa.
Vaihtoehto 2 olisi asennuksen kannalta helpompi, koska sen voisi liittää täysin alkuperäisillä letkuilla konetilaan, eikä auton pohjaan. Toinen pumppu olisi kuitenkin paljon edullisempi, joten samaan rahaan voisi vähän tehdä liitoksia bensalinjaan.
Toimivatko molemmat pumput autossani noista pienistä paine-eroista huolimatta ja mitä asennuksessa tulisi huomioida? Onko ihmisillä kokemuksia ko. moottorin mekaanisen pumpun korvaamisesta sähköisellä?