Juttelin tuossa keväällä parin tutun tarkastajan kanssa kun itellä on tuo ekalta omistajalta peräisin oleva -85 Corolla, lähes alkuperäisessä kuosissa.
Tarkastajat oli sitä mieltä että tuon ikänen tuleva museoauto pitää olla todella hyväkuntoinen että hyväksytään museoautoksi.
Radion tulee olla oikealta aikakaudelta.
Ruostetta ei saa olla.
Hapettumaa ei saa olla.
Naarmut voi mennä tarkastajasta riippuen.
Auto ei saa poiketa merkittävästi museotodistuksen kuvista, eli keulanvaihto aiheuttaa museostatuksen menetyksen, samoin lasientummennus.
Juurikin suurinpiirtein näin. Lommoja, ruostetta, suuria naarmuja, lakkavikaa ja hapettumaa ei saa olla. Myös sisusta pitää olla hienossa kunnossa; ruuvinreikiä ja haljenneita verhousmuoveja ei kelpuuteta.
Myöskään tämän ikäisissä ei "luonnollista kulumaakaan" saa juuri olla.
Eli päällisin puolin tiptop, näkymättömissä olevilla osilla ei niin merkitystä

Myöskään Suomessa uutena maahantuojalla asennetut roiskeläpät ei kelvanneet, samoin myös lattian kumimatot. Mutta molemmat kun poistaa niin sitten kelpaa... Monet muut lisävarusteet on kuulemma myös samalla "kieltolistalla". Pitäs kuulemma olla valmistajan tehdasvarusteita mitkä hyväksytään.