Autoracing  KL-varaosat

Nykimistä ja korkea kulutus

  • 20 Vastauksia
  • 8133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Nykimistä ja korkea kulutus
« : 22.09.2015, 16:20:10 »
Terve. Auto on 2008 belgian tuonti v50 2.0D ja se on nyt meillä reilun kuukauden ollut. Pari viikkoa sitten alkoi tasaisessa ajossa nykimään kierrosalueella 1600-2200rpm.  Toisena oikkuna on toisinaan korkeaksi nouseva kulutus tasaisessa ajossa. Toisinaan pääsee alle 5L/100km keskikulutuksella ja välillä samalla tiellä kulutus nousee  n. 7l/100km. Ajo-olosuhteet on ollut suht samat aina.

Mistä tiedän DPF:n toimivan oikein. En ole kertaakaan huomannut sen tekevän puhdistusta. Saako sen kotikonstein pakotettua?

Mietin tässä jo sellaistakin vaihtoehtoa, että poistaisi egr:n, dpf:n käytöstä. Ei vaan nyt oo just 600€ löysää sitä varten.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015, 20:06:14 kirjoittanut Mika_L »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #1 : 22.09.2015, 18:02:35 »
Terve. Auto on 2008 belgian tuonti v50 2.0D ja se on nyt meillä reilun kuukauden ollut. Pari viikkoa sitten alkoi tasaisessa ajossa nykimään kierrosalueella 1600-2200rpm.  Toisena oikkuna on toisinaan korkeaksi nouseva kulutus tasaisessa ajossa. Toisinaan pääsee alle 5L/100km keskikulutuksella ja välillä samalla tiellä kulutus nousee  n. 7l/100km. Ajo-olosuhteet on ollut suht samat aina.

Mistä tiedän DPF:n toimivan oikein. En ole kertaakaan huomannut sen tekevän puhdistusta. Saako sen kotikonstein pakotettua?

Mietin tässä jo sellaistakin vaihtoehtoa, että poistaisi egr:n, dpf:n poistoa käytöstä. Ei vaan nyt oo just 600€ löysää sitä varten.

99% varmuudella EGR rikki. Kohta menee DPF tuon vuoksi. Mistäpäin olet?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #2 : 22.09.2015, 20:03:44 »
Vääksystä...

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #3 : 22.09.2015, 20:16:43 »
Käyppä ekana merkkiliikkeen pikahuollossa kysymässä  tuon nykimisen mahdollista aiheuttajaa, ei se diagnoosi paljoa maksa, ota tuloste vikakoodeista ja saat varmaan korjaus selitteen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #4 : 23.09.2015, 08:12:52 »
Käyppä ekana merkkiliikkeen pikahuollossa kysymässä  tuon nykimisen mahdollista aiheuttajaa, ei se diagnoosi paljoa maksa, ota tuloste vikakoodeista ja saat varmaan korjaus selitteen.

Tuokin raha menee hukkaan kun ei noissa aiheuta nykimistä mikään muu kuin EGR mikä takkuilee tai DPF poltto, jossa pönttö on täynnä ja vastapaine on jo korkea. Vikakoodeja ei tule. Tämän saman merkkiliike kertoo 150-200eurolla.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #5 : 23.09.2015, 11:51:17 »
Tämän saman merkkiliike kertoo 150-200eurolla.

Veikkaisin 65 jeur

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #6 : 23.09.2015, 12:07:59 »
Veikkaisin 65 jeur

Summa nyt ei ollut se pointti vaan se, että maksaa se vaikka vaan yhden euron niin hukkaan heitettyä rahaa kun sanovat saman. Noita tulee mulle vuodessa kymmeniä ja jokaisessa samat oireet ja jokaisessa samat vaivat. En usko, että nyt olisi jokin muu vaiva, mutta toki mahdollista on kaikki.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #7 : 23.09.2015, 22:12:51 »
kyllä uskon egr:n olevan syy oireisiin? Onko ensiapuna puhdistuksesta hyötyä? ja kuinka pitkäksi aikaa jos on?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #8 : 23.09.2015, 22:44:20 »
kyllä uskon egr:n olevan syy oireisiin? Onko ensiapuna puhdistuksesta hyötyä? ja kuinka pitkäksi aikaa jos on?

Voi siitä apua olla, mutta tahtoo uusiutua kovin nopeasti. Mekaanisesti ottaa itseensä ja yleensä putsaus ei enää auta, mutta kannattaa koittaa jos sillä saa lisäaikaa itse toimenpiteeseen. EGR on koneen takana, kuskin puolella kohtuu ylhäällä. Seuraa imusarjalta lähtevää metallin väristä putkea niin se päätyy EGR:ään.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Timppasavosta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #9 : 24.09.2015, 09:53:58 »
Lisätäänpä oma lusikka soppaan myös, eli potilaana tuo allekirjoituksessa näkyvä V70 2.0D. Oireet samanlaiset eli kulutus hieman korkea välillä ja nykii, mutta EGR:n pistoke on irti eli ei ole mukana pelissä? DPF:n poltto tapahtuu noin 2000 - 3000 km:n välein, mikäli olen oikein aistinut ajaessa...

Mistä apua, kaasuläppäkotelon puhdistuksesta vai?
Ford Transit 2.4 TDDi 7-henkilön kuorkki
Sekä lisäksi milloin mitäkin muita Fordeja (Transit, Mondeo jne.)

Klikkaa maapallon kuvaa ja katso mitä nykyään teen :)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #10 : 24.09.2015, 10:12:08 »
Lisätäänpä oma lusikka soppaan myös, eli potilaana tuo allekirjoituksessa näkyvä V70 2.0D. Oireet samanlaiset eli kulutus hieman korkea välillä ja nykii, mutta EGR:n pistoke on irti eli ei ole mukana pelissä? DPF:n poltto tapahtuu noin 2000 - 3000 km:n välein, mikäli olen oikein aistinut ajaessa...

Mistä apua, kaasuläppäkotelon puhdistuksesta vai?

Ei polta noin harvoin. Noin 800km on tuon moottorin polttoväli ja tällöinkin suodatin täytyy olla kuin uusi. Nykiminen ja poltto liittyy toisiinsa kohtuu varmuudella sekä kulutuksen nousu. Voihan tietysti jokin liitin olla hapettunut ja tarpeellinen tieto vääristyy aina hetkeksi, jolloin nykiminen alkaa. Kaasuläppää ei tarvita ajossa kuin polton aikana ja alavääntöä pyydettäessä sekä tietty sammutuksessa. Voihan sekin tietty olla, mutta epäilen, haittaa puhdistuksesta ei kuitenkaan ole  :)
« Viimeksi muokattu: 24.09.2015, 10:15:20 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #11 : 30.09.2015, 15:54:09 »
Missäs Lahdesta lähin firma, joka ohjelmoisi volvosta egr:n, dpf:n pois?

Huollon jälkeen ajeltu työmatkaa ja kulutus 7-10l/100km. Öljyn määrä on hiukan lisääntynyt! Mikä on nyt kannattavin toimen pide?

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #12 : 30.09.2015, 16:16:04 »
Onko auton myyjäliikkeellä millainen vastuu tällaisissa käytetyissä autoissa. Normaalista käytöstä johtuvaa kulumista ei korvaa..eikös tämä ole sitä? Jarrutehostin vaihdettiin osittain liikkeen laskuun.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #13 : 01.10.2015, 06:04:58 »
Tänään nollasin mittarin aamulla. Maantieajoa 80km/h vauhdilla ja keskikulutus 30km matkalla 8l/100km.  PEEKELE SENTÄÄN! Bensa CR-V:llä pääs samalla kulutuksella! Öljyn määrä olikin ihan ok. Se muovinen mittatikku onkin aika tarkka ettei se ylimääräisiä heilahtele ylös nostettaessa  :D

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Nykimistä ja korkea kulutus
« Vastaus #14 : 01.10.2015, 07:52:20 »
Tänään nollasin mittarin aamulla. Maantieajoa 80km/h vauhdilla ja keskikulutus 30km matkalla 8l/100km.  PEEKELE SENTÄÄN! Bensa CR-V:llä pääs samalla kulutuksella! Öljyn määrä olikin ihan ok. Se muovinen mittatikku onkin aika tarkka ettei se ylimääräisiä heilahtele ylös nostettaessa  :D

Kyllä se öljyn määräkin alkaa nousta kun tuo polttoralli vaan jatkuu...jatkuu...jatkuu...loputtomiin, kunnes jokin paikka pettää. Oikeasti jos haluat tuosta autosta toimivan, varman ja vähäkulutuksisen niin DPF ja EGR pois, niin nuo toteutuu. Autoliikkeeltä voit kysyä ja kannattaakin kysyä jos vaikka osallistuisivat kustannuksiin. Yleensä autoliikkeet eivät tahdo osallistua DPF kustannuksiin kun ei sinällään liity moottoriin ja voimansiirtoon. Kannattaa ehdottaa noiden osien poistoa, koska kustannus on ~1500eur vähemmän mitä uusien laitto, saattavat jopa innostua tuon jälkeen  :)

Tampereelle Lahdesta ajat tunnin eli täällä ainakin onnistuu noiden osien eliminointi.  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo