Futurez  Kulkukoira

Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)

  • 39 Vastauksia
  • 16125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #15 : 19.01.2017, 03:33:06 »
Jaaha eipä ole tullut tänne kirjoiteltua vähään aikaan... Ei se autokaan tosin ole vielä mitenkään edistynyt elämäntilanteen vaihteluiden takia. No mutta hyviä uutisia sillä piakkoin saan auton lämpimään halliin niin rakentelu pääsee alkamaan  ;D

Moottorikokoonpanoja käynyt monta mielessä aina tina 5:sesta V8:iin mutta päätin pysyä B20 koneessa. Litrakoko ainakin kasvaa ja ahtimen saa kone kylkeensä... Aika näyttää kuin paljon saa tappikoneen luovuttamaan tehoa  ;)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #16 : 20.01.2017, 12:01:58 »
Miten sulla voi olla 2 nappisilmää ja mulla ei oo yhtään ;D

Joko moottorivalinta on selvä?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #17 : 20.01.2017, 16:01:54 »
ehdottomasti seurantaan on ollu samanlainen joskus  :P

kiitoos ja anteeks.

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #18 : 20.01.2017, 18:11:23 »
Miten sulla voi olla 2 nappisilmää ja mulla ei oo yhtään ;D

Joko moottorivalinta on selvä?

Osta 244 pois  ;) Juu on tulee B20 pitkäiskusena turbon kera. Tosin en oo varma laitanko mekaanisen vai turboahtimen  ::)

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #19 : 20.01.2017, 19:37:05 »
http://www.umrab.se/sv/webshop/reservdelar--tillbehor/stroker-kitshort-block/volvo-b20-23l-stroker-kit-pid15.htm

Tuommomen tuli vastaan selaillessa... Houkuttelevan hintainen. Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta?

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #20 : 21.01.2017, 09:43:37 »
Tarkoitus on rakentaa kone kestämään kunnon osista mistään tinkimättä. KG trimmingiltä toivottavasti vielä tämän vuoden puolella noin kolmen tonnin edestä palikkaa tilaukseen :) Rahaa palaa mutta menköön kunnolla kun tekee niin kestää tehoakin

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #21 : 21.01.2017, 10:37:43 »
http://www.umrab.se/sv/webshop/reservdelar--tillbehor/stroker-kitshort-block/volvo-b20-23l-stroker-kit-pid15.htm

Tuommomen tuli vastaan selaillessa... Houkuttelevan hintainen. Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta?

92.5 poraus ahdetussa koneessa kuulostaa aika hurjalta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #22 : 21.01.2017, 10:57:18 »
92.5 poraus ahdetussa koneessa kuulostaa aika hurjalta.

Samaa mieltä , ja kun sillä ei saavuta oikeastaan muuta kuin kannentiiviste murheita  :nohnoh
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #23 : 21.01.2017, 11:26:57 »
Samaa mieltä täälläkin, tässä sulle valmis alakerta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85523.0

144-70

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #24 : 21.01.2017, 11:57:55 »
Kuin kaponen sylintereiden väli b20:sessä on? Mietin liekkirenkaiden laittoa lohkoon ja betonia/epoksia vesitilaan. Kannattaako sylinterikokoa lähteä kasvattamaan ollenkaan ahdetussa? Noin 300hv tehoja ajatellen...  Onhan tuota kolme lohkoa nii voi kokeilla eri variaatioita :) Jostain taisin lukea et kampuran sais hiottua 89mm iskulle. Mistä sitte männät ja veivit? Ja jatkokysymys onko tuntemusta KG trimmingin turbokansista?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #25 : 21.01.2017, 12:04:33 »
Ei sylinterijako ole ongelma porauksen kasvattamisessa, mutta putket menevät niin ohkaisiksi, että keston kanssa tulee ongelmia.

Onhan noita akseleita hiottu myös 89 mm iskulle. Etsii vaan sopivan kangen ja männän. Nuo eivät ole sitten sitten mitään bolt on osia, vaan kaikkia
joutuu ihan tosissaan etsimään ja vähän muokkaamaankin, että sopii paikoilleen.

300 hv ahdettuun koneeseen käyttäisin ns valmiita tehdasosia ja pitäisin iskun vakiona. Esim vakio B20 akseli ja M kanget ja B19ET männät (240 Turbosta), eivät rajoita tehoa tuohon määrään.

Se on eria jos / kun haluaa tehdä jotain erikoisempaa, niin sitten saa varata myös moninkertaisen määrän rahaakin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #26 : 21.01.2017, 12:05:26 »
Kanteen aattelin ensalkuun tilata osia.... Nokka-akseli, keinuvivut, jouset, nostajat, nokkapyörä yms  :buck2:
Voivoi, kun ei B20 koneen kannessa ole nokka-akselia :P

 :)

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #27 : 21.01.2017, 12:16:16 »
Ei ole kannessa nokkaa ei... Mutta kyllähän se kovasti kanteen liittyy vaikka lohkossa onkin. Ei pidä ottaa kaikkea kirjaimellisesti :D 300hv on lähinnä arvailua en tiedä kuin paljon näistä tehoa saa irti luotettavasti ja kyllä tähän on tarkoitus käyttää rahaa ihan tunteella :) Mites betonointi sitte jos menee ohkaseksi seinämät. Onko joku kokeillut 92mm porausta turbon kera?

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #28 : 21.01.2017, 12:30:16 »
Jos 300hv on tavoite ja B20:stä tehdään niin halvin, helpoin ja luotettavin resepti lienee vakiolohko, 8-bolt kampura, M-kanget ja B19ET männät. Mäntiä on nykyään vähän vaikea löytää mutta näyttäisi tuolla myyntipalstalla olevan myynnissä. Noilla saa halvalla hyvälaatuisen pomminvarman alakerran. Ahdetussa ei desin tai kahden iskutilavuuden kasvatuksesta paljoa apua ole. Nokaksi 717 tai K ja ahtimeksi vaikka HX35. Oikein yksinkertaista jos tekee niin ahdin B20 ruiskupakosarjan perään välimutkalla, vakio B20e imusarja ja b20e/f kanteen k-jet suutinpidikkeisiin nykyaikaset sähkösuuttimet. Bensatukin joutuu tekemään aihiosta tai vaihtoehtoisesti tilaa jostain firmasta valmiiksi porattuna. Ruiskuksi vapaavalintainen ohjelmoitava sähköruisku.

Poissa l.lehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 DL 1975 sleeper turbo :)
« Vastaus #29 : 21.01.2017, 12:52:11 »
Toivottavasti tätä minun kyselyä ei luokitella ylimmääräiseksi jaaritteluksi mutta keltanokka olen mitä tappikoneisiin tulee ja en ole vielä konkreettisesti päässyt b20:sen sielunelämään tutustumaan... Ideoita mielessä paljon ehkäpä menee vähän turhaksi liioitteluksi  ;D Mutta jos kokoonpano ois osapuilleen seuraava:

-vakio lohko
-85mm kampura
-b19et männät
-H-profiiliveivit varmuuden vuoksi
-B20e imusarja muokattuna
-KG Trimming turbokansi?
-AGAP nokka-akseli
-turbo garret gt35/holset hx35
-Re85 tai flex fuel
-nostimet/tönärit???

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron