Elekma  Autoracing

760 turbo ongelma...?

  • 6 Vastauksia
  • 1705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cad60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
760 turbo ongelma...?
« : 04.10.2015, 18:04:59 »
Eli nyt viisaammat kertokoon missä olis vikaa... :-\

Eli kyseessä on 760 vm-84 ja kone B23ET ja kaikki pelaa oikein mukavasti kunnes aletaan oikein ajamaan, eli kun turbo herää henkiin ja saavuttaa sen 0,4-0,5bar rajan, niin sitten se alkaa,,, eli ilmeisesti hukkaportti aukeaan ja veto loppuu kuin seinää ja vaikka on kaasupohjassa niin kestää tovin(2-3s)  kun paine tippuu noin 0,1 kohdille niin ilmeisesti hukkaportti menne kiinni ja taas lähdettiin menemään kunnes sama toistuu uudestaan..... >:(. On muuten kettumainen ajaa ku veto häviää vähän väliä...
Eikös sen pitäisi pitää ne ahdot siinä 0,5 kokoajan vaikka hukkis aukeaakin???

Kertokaa nyt missä vika voisi piileskellä kun itsellä ei tota turbo tietoa ole niin paljoa.
paikallaan kun polkee kaasua niin kiertää ihan vaivatta rajoittajalle asti. Tuo ongelma alkaa vain kun vedätetään vaihteella ja aivan sama mikä vaihde kun vaan saavutetaan se ahtopaine raja vastaan...
Voiko viallinen bypass venttiili aiheuttaa moista?

Erittäin kiitollinen jo tulevista vastauksista... :hello:

T. Marko  0500655725
Hirvensalmi.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 760 turbo ongelma...?
« Vastaus #1 : 05.10.2015, 20:47:29 »
Olisikohan joku hölmö asentanut sinne ylimääräisen dumpin tai vastaavan joka vuotaa ahtoilmat pihalle? Väärin sellainen on imm-koneessa joka tapauksessa, mut jos olis vielä jumissa siten, että sulkeutuu vasta alipaineilla niin vikakuvaus täsmäis.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa cad60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 turbo ongelma...?
« Vastaus #2 : 05.10.2015, 21:24:23 »
Otin viallisen bypassin irti ja tulppasin putket ja tarkastin kaikki ahtoputket, että ovat kunnossa... ja oli.
Ja eikun koeajolle.... ja sama homma¨... Ahdot 0,4 ja veto seis kunnes paine laskee, ja taas mennään...  :(.

Tarkastin myös hukkaportin kellon... toimii paineilmalla ja ei vuoda... takaisin paikoilleen ja esiviritys noin 5-6mm.

Eikä toimi vieläkään..  Onko näissä ohjelmassa jokin juttu että katkaiseen esim polttoaineen syötön tai jotain muuta kun ahtoraja saavutetaan???

Huomenna kokeilen laittaa ahtomittarin samaan letkuun hukkakellon kanssa niin näen mikä paine siellä on. ja ompahan sekin sitten tarkastettu ettei cooleri toimi painevaraajana????? mene ja tiedä.? :idiot2:

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 turbo ongelma...?
« Vastaus #3 : 05.10.2015, 22:02:30 »
Vetää imuletkun kurttuun?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa cad60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 turbo ongelma...?
« Vastaus #4 : 09.10.2015, 07:47:02 »



No niin taas tutkittu asiaa, ja mekaaninen puoli toimii ihan ok, mutta nämä kuvassa olevat sinisellä ympyröity painekytkimet ovat asian keskiössä.  ???

Eli vasemmanpuoleinen on varmaan polttoaineen syötölle jotain tekevä. Kun siitä ottaa sähköliittimen irti niin auto ei käynnisty, ja siihen menee kaksi johtoa, eli voisi ajatella että virta kulkee läpi..????
Ja se oikeanpuoleinen on ilmeisesti jonkin sortin maadoittaja, koska menee kaksi piuhaa ja toinen suoraan maihin.??

Eli kun oikeasta otin piuhan irti niin johan alkoi kulkea paremmin, kesti paineen ajoa 0,5 asti ja pysyi siinä aikahyvin, muutaman kerran katkesi polttoaineen syöttö.. No sitten myös toisesta paineletku irti ettei tieto mene perille, niin nyt kulkee,,, eli voi vetää aivan hyvin ahtorajalle asti ja hukkis rajoittaa liikapaineet ja ei pätki yhtään.. 8)

Eli mitä nämä kuvissa olevat paineanturit oikein ovat ja mikä on niiden tehtävät.?? :idiot2:

Poissa cad60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 turbo ongelma...?
« Vastaus #5 : 09.10.2015, 07:48:05 »
Niin Ja nämä kytkimet löytyy kuskin jalkatilasta, polkimien päällä..

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 turbo ongelma...?
« Vastaus #6 : 12.10.2015, 19:47:05 »
Toinen noista on ahtopainevahti... Toista en muista kun "ET-kansioni" menee vieläkin jossain päin maakuntaa ;)

Moinen kökötys oli vielä B230ET:kin  vm85 -mallissa... ilmeisesti muuttui sitten -86 tai -87 ihan motronicille...

"If I die... I die..." <- joku

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo