Kyllä se vaan kesti Ouluun ja takas tuo aski !

Hyvin toimii ja yllättävän hyvin vetääkin. Öljyä se syö aika ikävän paljo, mutta niinhän se menee, notta öljyä tankataan ja diisseliä lisätään

Askin vaihto itsessään ei ihan tuubiin menny. Silmälaakeri oli kampiakselin uraan ihan holoväljä, mutta kätevinä miehinä tehtiin aivan úbersoviteholkki siihen jonka takia lopulta laatikko ei meinannu mennä paikalleen ja kytkin akseli pyöri aluks kokoajan koneen mukana eikä vaihteet menny silmään

No sitten isäukolta viisas neuvo, että mitäpä jos poijjaat laitatte pykälän silmään, kytkimen pohjaan ja jarrua vasten varovasti starttaatte. No sehän pelasti tilanteen ja auto toimii nyt loistavasti. Sorvautu vissiin sen verta vielä. Se holkki siis tulee ensin kampuran päähän ja sitten sen sisään neulalaakeri.
Tämän ongelman lisäksi kerettiin laatikko jo puljata paikoilleen ennenku hoksattiin että täähän olikin vaijerikytkimellä ollu ennen tää laatikko

no eiku kytkinsylinterit veks ja muutettiin koko roska vaijerilla toimivaks. Muutenhan ei ois ollu ongelmaa muuttaa käpälää tai sen kiinnepistettä, muttakun se laatikko oli jo siellä paikallaan!

Pääasia että nyt toimii. Rasvojen palettua pois kytkin on toiminut loistavasti. Ouluun ja takasin Kuopioon noin 8litran keskikulutuksella. Ois ollu pienempi kulutus mutta lyhyillä väleillä tuolla askilla ja ronskimmalla kaasujalalla ei parempaan pysty

Edit: Tuli pyörähdettyä Volovomiehen pajalla ja tuli syvästi järkytyttyä kaverini kanssa ahtimen koosta!
