Kyllä se vaan nyt näin on, että.. projekti jatkuu

Viimeiset kolme iltaa yrittänyt pelastaa Pentamyllyn päällä ollutta, kovia kokenutta hipo 530-kantta. Oli todella rujonnäköisen tällin saanut kun mäntä räjähti ykköspyttyyn, ohjaimet olivat halki muutamaa lukuunottamatta ja istukkarenkaitakin kappaleina. Lähtökohta oli silti niin herkullinen. Virtauslappujen mukaan mitattu imupuolelta 11mm nostolla ja 44/35 venttiileillä 213,5hv ja pako puolelta 182hv virtaukset.
Uusitut osat ja muutokset:
-Kaikki ohjaimet sorvasin tappikoneen ohjaimista. Lyhennetty 10mm ja imupuolen ohjaimet muotoiltu sorvilla.
-K-linerit
-Nokkalinjan oikaisu
-Männänrenkaiden kaapiminen palotilasta ja palotilojen uudelleen muotoilu.
-1mm pois tasosta matalapuristeisten mäntien takia
-46/38 venttiilit. Imuset InterValvesin ja pakoset rosteriset.
-Imuventtiilien muotoilu
-1/45 R-seetit imupuolelle ja 1,5/45 peruskolmikulma pakopuolelle
-Tulpankierteiden korjaus
-Venttiilijouset Lancia HF Integrale 8v:n ulko ja VW:n sisäjouset. Fiatin TC:n shimmilevyt. 2,5TD Pajeron retainerit.
-Kanavien hipostelua
-Säätö
-Venttiilikopan puhallus ja maalaus
Siinäpä suunilleen kaikki. Palotilat tuli 1cm3 heitolla keskenään. Nokka-akseliksi tähän tuli jo aiemmin hommattu Enemin kustominokka (292/113/12,6/2,6).
Lohko kasattu myös pääpiirteittäin. Poraus oli siis 96,5 ja kympin välyksellä. Katkosväli 0,45.
Kuvia en nyt tähän saa kun olen edelleen työpaikalla tekemässä, mutta linkin kautta löytyy ketä kiinnostaa.
https://www.facebook.com/pages/Team-Karvavako-Racing/262821680535695Edit. Jätin puristussuhteen tasan 8,5:1. Eli kovin alhaalta vääntävää moottoria en ole tekemässä, vaan idea olisi saada tästä niinsanotusti "Herkonkestävä" ja luonteikas. Käyttöautoa en ole tekemässä, vaan puhtaasti vittumaisenoloisen - radalla nopean - ajettavan.