Potilas on V70 vm 2000, vanhempi korimalli. Kilometrejä on 164000, eli juuri ja juuri sisään ajettu. Ilmastointi (automaattinen) toimii plus-miinus 10 minuuttia, sitten hyytyy. Kylmäaineen määrä tarkastettu. Hyvin oli tehtaan jäljiltä pysyneet sisällä, hiukan lisättiin. Ei vaikutusta toimintaan.
Tähän mennessä tutkittua, ei missään järjestyksessä:
- Luettu muutamakin artikkeli SVF-foorumilta ja täältä
- Sisälämpötila- ja ulkolämpötila-anturit toimivat oikein, tsekattu Boschin tietokoneohjelmistolla sukulaisen pajalla
- Samainen Bosch ei näytä mitään muutakaan vikakoodia
- Mikään ei mene jäähän systeemissä. Meno ja paluuputki ovat käsin tunnusteltaessa lämpimiä
- Puhallin pyörii kun kompressorikin pyörii
- Kompuran välys mitattu 0,4-0,5 mm väliin
- Kun auton käynnistää "kylmästä", kompura pyörii. Jos kytken ilmastoinnin napista pois päältä, kompura pysähtyy, ja kun kytken takaisin päälle, kompura käynnistyy
- Kun autolla ajaa pidempään, kompura pysähtyy ja ilma alkaa pikku hiljaa lämmetä. Kompura ei lähde uudelleen käymään ennen kuin auto on ollut sammuksissa "pitkään".
- Sillä ei ole vaikutusta, kierrätetäänkö sisäilmaa vai otetaanko ilma ulkoa
Konehuoneesta löytyvien kahden (paine?)anturin toimintaa ei ole kyetty katsomaan, ajotietokone ei näytä niiden arvoja. Tuleeko mieleen muita mahdollisia vikapaikkoja kuin nuo anturit? Tampereen käyttöauto pyytää antureista noin 50€+90€, muttei viitsi turhaa tilailla Ruotsista.