Tuli luettua koko ketju läpi mukaanlukien lukittu alkuosa. Hienoa työtä LH2.4 salojen selvittämisessä ja etanolin pitkäaikaiskäytön vaikutusten raportoinnissa.
Kiitos! Ja ollos hyvä!

Tuo alkuosan loppupuolella sattunut konerikko oli aika dramaattinen. Voisiko syynä olla kannen ylisuurta laskemista puristussuhteen nostamiseksi? Yhdessä kuvista näkyy männän karstassa kannen kuvaa. Mäntään on tullut sivuttaisvoima kun toisella puolella paineaalto painaa mäntää alaspäin ja toisella puolella tyhjiö jota revitään auki?
Kansi on ainoastaan oikaistu ja kaikki siihen liittyvä kannen lasku on tapahtunut vain pahvin pettämisen vuoksi aikoinaan.
Puristussuhde ei ole kovin dramaattisesti noussut ja kannella kerettiin ajamaan wiinalla melkein 100tkm ennen koneen leviämistä.
Motorsport-tapahtuma (kanki tuli katsomaan kuka käski) aiheutui karstasta alkaneesta syttymisestä.
Mäntien öljy-renkaat olivat totaalisen lopussa hajonneessa moottorissani, eli niissä oli harjannetta n. 0,1mm verran, joten karstaa kertyi sylintereihin aikas mojovasti.
Tässä viimeaikoina on lähinnä ajettu, eikä mitään dramaattista ole tapahtunut.
Paitsi eilen otin bensareleen irti ja tarkistin sen kunnon. Kuvatukset kertokoot enemmän.
Aluksi rele näytti tälle:

Ja tumpelon tinurin jäljiltä siitä tuli tälläinen.

Tinaukset olivat ehjät ja releen kärjetkin kunnossa, joten pitkä vieteri ei johdu tuosta.
Se täytyy sanoa, että releen oli kasannut joku kiinalainen lapsi iso-isä vainaan pannukolvilla, tai ainakin jälki oli samanlaista.