Ahtimen pakopuolen koolla on myös merkitystä tässä asiassa #6 vs #7.
Totta! Wiinakoneissa turbon pakopesän koolla on suuri merkitys.
Venttiilien koolla on merkitystä sylinterin sisäisen pakopaineen osalta aika paljon ja siinä ei asiaa avusta pätkääkään se 42% enemmän savua sylinterissä.
Minulla ei ole mahdollisuutta vaihtaa edes ahdinta, ennen vaihdelaatikon vaihtoa (ei paineita minnekkään

).
Enkä pysty pienentämään ahtoja alle 0,7 baarin, vaikka haluaisin, sillä ahdot nousevat tuohon lukemaan vaikka hukkiksen tanko olisi irti. Tämä omituisuus vaivaa myös #10 pakopesän omaavia ahtimia.....

Kyllähän se TD05HL-16G himottaisi tälläistä heteroakin, mutta vetolevyn takapuolella mikään osa ei sitä hyväksy ilman vaihtoa suvaitsevaisempaan malliin.
Halujani/tekemisiäni rajoittaa nimittäin se, ettei AW71L pysty pitämään takanaan edes muutamaa newtonmetriä enempää sitä murhaavaa alavääntöä, mitä wiinakoneesta irti saadaan. Ajelen koko ajan laina-ajalla laatikon sisäisen pidon suhteen!

Onneksi talvirenkaat sentään vaikuttavat asiaan positiivisesti, estämällä suurimman konien ryntäyksen tielle menettämällä pidon. Laskin nimittäin eilen nastakadon ja totesin vuotaneesta repsikan takarenkaasta kadonneen 11 nastaa ja kuskin puolelta oli kadonnut tasan yksi.
Seuraavaksi huolto-ohjelmaani kuuluu hihnojen säätö/vaihto ja laatikon öljyjen huuhteluvaihto, jotta pärjäisin laatikollani edes seuraavaan katsastukseen.